Stijnke en Douwe

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Charlotte

Re: Stijnke en Douwe

Bericht door Charlotte »

Zo leuk om te lezen, Maureen, ik zie het helemaal voor me.
Wat nu nog vreemd is voor hen, is over een paar dagen de normaalste zaak van de wereld. Het gaat zo ontzettend snel met pups.
Het wordt elke dag leuker.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Erna

Bericht door Erna »

Maureen je beschrijft alles zo levendig dat ik het zo voor me zie.
Een genot om de stukjes over Stijnke's nestje te lezen. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Ik reageer niet altijd maar vind het ook heel leuk om alles te lezen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Erna schreef:Maureen je beschrijft alles zo levendig dat ik het zo voor me zie.
Een genot om de stukjes over Stijnke's nestje te lezen. :thumbsup:
:ja: :hihi:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Vandaag heeft Stijnke blanke vla gekregen. Een stuk lekkerder dan yoghurt wat haar betreft :cheer: En tot nu toe geen problemen met de ontlasting.
De pups hebben nu toch de ren echt in gebruik genomen. Berend was al een paar keer in en uit geklauterd gisteren, maar vandaag gingen ook Mijntje en Maaike zelf op onderzoek. En Mijntje besloot meteen dat dat een veel betere plek was om te poepen dan aan de rand van de kist :jeah2: Dorus en Maarten zullen ook wel gauw volgen.
De onderlinge interactie wordt ook met de dag leuker: geduw, getrek aan oren, maar ook aantikken om de aandacht van een broer of zus te krijgen. Met die lompe, onhandige pootjes. En dan over een speeltje heen duikelen. Het zijn nog echte tuimelaartjes :hihi: Maar ze staan onverdroten weer op en "vallen weer aan". Al zijn ze na een omrolpartij vaak wel kwijt met wie ze eigenlijk bezig waren.
Aan het plezier doet het niets af: iedereen stoeit met iedereen. En dan ploft alles ineens neer en slaapt. Liefst tegen of op Stijnke.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Erna

Bericht door Erna »

:hartjes: Wat lief Maureen. Ik zie het zo voor me.
En een :boeketje: voor jou vanwege je leuke stukjes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik had toch beloofd dat ik jullie op de hoogte zou houden...... :smile: en ik vind het ook leuk om stukjes te schrijven :grijns:
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Echt heel leuk. Ik geniet er ook van hoor, ook al antwoord ik niet telkens iets.
:Kuss:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Prachtige verhalen. :ja: :thumbsup:
Afbeelding

Rosalie

Bericht door Rosalie »

De verhalen zijn geweldig! :klappen: Ik zie al voor me dat er een mooi resumé in het blad komt! :thumbsup:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Top idee...!!!! :ja:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

yvonne

Bericht door yvonne »

Je beschrijft het heel leuk, Maureen :thumbsup: Ik zie het ook helemaal voor me.
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Jaja, ook nog een resumé voor het blad :grijns: Misschien als het hele spul de deur uit is en er weer rust heerst in huis.
Voorlopig is dat nog niet zover. Op het moment krijgen de pups driemaal daags pap. Berend eet meestal al drie koffielepels uit een schaaltje. Dorus ietsje minder.
Mijntje wisselt nogal: de ene keer drie lepeltjes, de andere keer maar eentje. Maar ze komt niet tekort, want ze groeit enorm. Maaike gaat vrij stabiel meestal voor twee lepeltjes, maar nog wel van het lepeltje, want uit het schaaltje lukt nog niet.
Maarten begint nu van het lepeltje te zuigen. De pap is niet vies, maar het oplikken heeft hij echt nog niet door. Als het kwartje valt is hij in ieder geval al aan de smaak gewend. Ook hij weegt sinds vandaag meer dan een kilo! :cheer:
Als ik gewoon in de kamer loop reageren ze niet, maar zodra ze mijn stem boven de kist horen, gaan de oogjes open, koppies omhoog en Berend komt dan meestal aanscharrelen met zijn neus in de lucht.
Mijn stem boven de kist wordt duidelijk geassocieerd met: PAP!
Daarna is het dan speelkwartier. Soms zelfs al iets langer dan een kwartier.
De ren is ook helemaal in gebruik genomen. Vooral als er gepoept moet worden zie je er een of twee heen en weer rennen, plankje op en af, van de kist naar de ren.
Eenmaal in de ren is alweer vergeten wat de bedoeling was, maar dat komt na een paar rondjes rennen wel goed. De meeste poepjes belanden in de ren. En wat daar ligt is voor ons vindt Stijnke. Daar ruimt ze het niet meer op. :(
Maureen

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

:thumbsup: Mooi verhaal weer. Gerry

Maureen

Bericht door Maureen »

Voor vandaag alweer een stapje vooruit met de pups: de eerste puntjes tand/kies zijn voelbaar in de bekkies. Niet alleen bobbeltjes, maar bij Berend en Maaike ook al echt een puntje. Daar moet flink mee geoefend worden vinden ze en ze hangen dus vol overgave in alles wat uitsteekt. Elkaars oren, poten, staarten nu ook en neuzen en bekkies.
Daarnaast pakken ze alle onderdelen van Stijnke waar ze maar bij kunnen. Behalve tepels nu dus ook oren en poten en plukken vacht.
Stijnke blijft er wonderbaarlijk kalm onder en lag vanavond zelfs even heel voorzichtig met een drietal te bekvechten. Ik zat er teveel van te genieten om aan een camera te denken :( Komt vast een dezer dagen nog wel voorelkaar.
En dan zou ik nog een hele lezing kunnen houden over alle geluiden en geluidjes die eruit komen. Niet dat het me verbaast hoor. Stijnke heeft ook een heel arsenaal aan klanken tot haar beschikking :ja:
Maar daarover later. Nu voor de verandering eens voor tweeën naar m'n bed. Mijn beurt voor beneden slapen.........maar eerst nog een rondje puppiepap :jeah2:
Maureen

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:smile: :smile:

Jij bent gewoon de Joe Hutto onder de smouzennestmensen, Maureen. :hihi: Super in het gedrag beschrijven en invoelen van wat er omgaat bij het harige stel. Andersom dan eigenlijk. :) :thumbsup:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Ariënne schreef::smile: :smile:

Jij bent gewoon de Joe Hutto onder de smouzennestmensen, Maureen. :hihi: Super in het gedrag beschrijven en invoelen van wat er omgaat bij het harige stel. Andersom dan eigenlijk. :) :thumbsup:
Die heb ik maar even gegoogled (of zoiets). Ik heb geen plannen om een boek te gaan schrijven. Hoewel, misschien wel een idee mocht ik werkeloos worden of ooit m'n pensioen bereiken.......... :smile:
Voorlopig hou ik het maar bij het forum.
Stijnke ligt op m'n bed met een kluif eens even helemaal te relaxen. Ofschoon dat misschien niet het juiste woord is, aangezien ze doorkluift tot ze kaakkramp heeft. Desondanks geniet ze van top tot teen van zo'n tractatie. En nu met alle puppiebeslommeringen was het er veel te weinig van gekomen.
Het puppenspul ligt toch te slapen en te groeien. Die kunnen haar wel eventjes missen.
Het is wel een ongeregeld stelletje trouwens. Dorus bijna zwart, met een witte vlek op zijn borst. Berend beige met zwart in de ondervacht lijkt het wel. Mijntje heeft ook een heel klein wit vlekje op haar borst en wordt steeds donkerder. Maaike heeft iets van roestbruin in de vacht en een grote kruin achterop haar koppie. Maarten is wat lichter van kleur aan het worden en blijft flink achter in formaat.
Een van Stijnkes zusjes was ook erg klein (Koosje). Na een jaar nog steeds. Maar wel een complete Smous met alles erop en eraan in de juiste verhoudingen.
Dat lijkt Maarten nu ook te worden, al is het moeilijk nu al te zien of hij net zoveel kleiner blijft als zijn tante. Hij is in ieder geval levendig en alert genoeg om stand te houden tussen het grotere spul. :thumbsup:
Maureen

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Vandaag heb ik het spul nauwelijks gezien en toen ik vanavond thuis kwam leek het wel of ze alweer flink gegroeid waren. Zo snel gaat het natuurlijk niet, maar ze veranderen wel met de dag.
Soms komen er hele concerten uit de kist. Dan wordt er gedroomd of gestoeid.
Maarten kan heel fel liggen keffen in z'n slaap, terwijl Maaike juist vaker keft als ze wakker is. Piepen kan ze trouwens ook goed. Berend en Mijntje maken meer bliep en bloep geluiden, alsof ze blaffen met de bek vol. Dorus hoor je het minst hoewel ook hij aardig kan keffen en bliepen.
Als tegenprestatie voor hun concert heb ik ze vanavond getracteerd op een rondje gitaargetokkel. Ineens waren alle oogjes open, behalve die van Berend. Alle overige vier koppies draaiden naar de gitaar en ze kwamen ook even dichterbij kijken. Berend bleef onverstoorbaar liggen toen er even gepiept werd. Maar toen ze tegen hem aan liepen, rolde hij zich extra stevig op en begon mee te loeien. Dat klonk wel heel apart zo'n jong "wolfje". Na twee uithalen vond hij het genoeg. De rest kwam ook weer tot rust maar ging pas slapen toen de gitaar opgeruimd was :)
Voor Maarten was er de mijlpaal dat hij vanavond voor het eerst geheel uitzichzelf aan de pap begon. Een kleine portie, maar wel met smaak!
Stijnke valt niet meer af, ze lijkt zelfs ietsje aan te komen. (Blanke vla met slagroom :ja: en restjes puppiepap en vlees en zes maaltijden per dag).
En er wordt eigenlijk alleen nog maar in de ren gepoept :cheer: . Plassen nog wel soms in de kist, maar bijna altijd op de kranten en niet meer op het kleed.
Berend slaapt nu bijna altijd apart, in een hoekje met zijn kop op een speeltje.
Maureen

Charlotte

Bericht door Charlotte »

:kwispel: :bandje: :hondaf:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gesloten