belevenissen van banjer
Re: belevenissen van banjer
Mooi winters plaatje Marcel, Banjer in de sneeuw met de zon erover. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
marcel
ik zal kijken tegen die tijdKom je trouwens ook op de Soesterduin wandeling 3 februari
gr
-
marcel
als het donderdag knap weer blijft ga ik zamen met iemand met de auto naar westfriesland,banjer gaat dan natuurlijk ook mee zo kan me moeder en achtergebleven vrieden hem zien dus een heerlijk uitstapje voor banjer...en baas
gr
gr
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Dan maar hopen dat het weer goed genoeg is. Je moeder en vrienden zullen het vast wel heel leuk vinden Banjer te zien. En zeker je moeder jou natuurlijk.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Top! Nu maar duimen voor een beetje schappelijk weer, dan hebben jullie een heerlijk uitstapje 
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
marcel
ik ben vanmiddag erg geschrokken wand ik was een rondje aan het lopen met banjer,kom ik op een stuk losloopgebiet dus ff los nou dat ging ff goed toen er een vlinke stevige hond aan kwam die wel aan de lijn zat,ik kon banjer niet meer bij me roepen wand ging meteen op de hond af die mevrouw zij neee meneer dit gaat niet ze hild de hond bijna niet toen banjer aan zijn neus sneffelde haalde die uit grote brul van bajer ik meteen kijken en dacht een klein schrammetje op zijn onderlip met wat bloed,ik maar meteen ff langs de dierenarts en die zag ook een klein wondje op zijn tandvlees.......( this net als bij mensen tand door de lip) het viel echt heel erg mee gelukkig maar he zo zie je maar hij kan niet altijd los.
Bah...dat is schrikken.
Goed dat je even naar de DA geweest bent. Je weet maar nooit.
Ja...je hebt gelijk, Banjer had natuurlijk terug moeten komen.
Maar ja...hij heeft misschien nu geleerd dat niet alle honden even vriendelijk zijn.
Dat hoort bij de opvoeding van honden met elkaar. Ik hoop dat hij er geen angst aan overgehouden heeft.
Bij honden die hij kent en die je vertrouwt toch weer loslaten hoor. Ook dat is heel goed voor hem.
Toch is het niet slim van die mevrouw om met een hond die niet te vetrouwen is in een losloopgebied te komen. Ze zal wel vaker enthousiaste loslopers tegen kunnen komen....
En het was nog een grote hond ook...brr....
Goed dat je even naar de DA geweest bent. Je weet maar nooit.
Ja...je hebt gelijk, Banjer had natuurlijk terug moeten komen.
Maar ja...hij heeft misschien nu geleerd dat niet alle honden even vriendelijk zijn.
Dat hoort bij de opvoeding van honden met elkaar. Ik hoop dat hij er geen angst aan overgehouden heeft.
Bij honden die hij kent en die je vertrouwt toch weer loslaten hoor. Ook dat is heel goed voor hem.
Toch is het niet slim van die mevrouw om met een hond die niet te vetrouwen is in een losloopgebied te komen. Ze zal wel vaker enthousiaste loslopers tegen kunnen komen....
En het was nog een grote hond ook...brr....
Nou Marcel, die mevrouw zat fout hoor. Je gaat niet met een hond aan de lijn in een losloopgebied lopen. Dat is vragen om moeilijkheden. Onze arme honden mogen al zo weinig lekker vrij banjeren, als dat dan ook al niet meer kan in een losloopgebied.
Bert heeft ook regelmatig woorden met mensen die dat doen om een x-reden (hond loops, wegloperig, vechterig, noem maar op). Gelukkig lopen teefjes wat dat betreft minder gevaar.
Bert heeft ook regelmatig woorden met mensen die dat doen om een x-reden (hond loops, wegloperig, vechterig, noem maar op). Gelukkig lopen teefjes wat dat betreft minder gevaar.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het is wat Marcel.
Ik hoop dat jij en Banjer nu weer bijgekomen zijn van de schrik.
Gelukkig is het niet erger dan een tand door zijn lip. Hopelijk is Banjer een volgende keer ietsje voorzichtiger. Maar hier kon je niks aan doen hoor.
Een losloopgebied is voor honden die los kunnen. Zoals Banjer dus. Die moet gewoon lekker kunnen spelen en rennen.
Ik hoop dat jij en Banjer nu weer bijgekomen zijn van de schrik.
Gelukkig is het niet erger dan een tand door zijn lip. Hopelijk is Banjer een volgende keer ietsje voorzichtiger. Maar hier kon je niks aan doen hoor.
Een losloopgebied is voor honden die los kunnen. Zoals Banjer dus. Die moet gewoon lekker kunnen spelen en rennen.
Maureen
Niet slim van die mevrouw. Dat is vragen om moeilijkheden.
Ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Gelukkig geen ernstige bijtwonden bij Banjer, maar toch.
Heel goed dat je even langs de DA bent gegaan
Ik heb dat terugkomen met Senna geoefend met een hele lange lijn (10 meter). Zo kon ze flink wegrennen, maar als het niet goed dreigde te gaan, kon ik haar op tijd terughalen. Misschien een idee?
Heel goed dat je even langs de DA bent gegaan
Ik heb dat terugkomen met Senna geoefend met een hele lange lijn (10 meter). Zo kon ze flink wegrennen, maar als het niet goed dreigde te gaan, kon ik haar op tijd terughalen. Misschien een idee?

-
marcel
dat ik bij de deierenart was keken ze er meteen naar maar bajer liet het amper toe,ik moest hem ook goed vast houden...nu gaat alles weer zoals het was hij word echt wel zupper lief hoor het vergt wel heel erg veel geduld en je moet wel altijd voor hem klaar staan het blijft een bedrijfig hondje en wil nu vaak op schoot bij de com di blijft hij ook volhouden als je hem iets wil leren dan duurt dat echt dagen voor het erin zit het blijft een boef maar juli zullen zien dat het een pragtige hond gaat worden bij 1 jaar zeewolde maar dit duurt nog ff
gr
gr
Gewoon volhouden en rustig blijven; dan komt het vanzelf wel goed...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Hij leert de dingen misschien langzaam naar je gevoel.
Maar ik heb het idee dat hij de dingen die hij graag wil..op schoot zitten, lekkere dingetjes bietsen bij de dierenwinkel......juist supersnel doorheeft.
Ik denk dat jouw Banjer een slimme hond is.
Ik ben heel benieuwd naar hem op de RITS.
Maar ik heb het idee dat hij de dingen die hij graag wil..op schoot zitten, lekkere dingetjes bietsen bij de dierenwinkel......juist supersnel doorheeft.
Ik denk dat jouw Banjer een slimme hond is.
Ik ben heel benieuwd naar hem op de RITS.
-
marcel
als ik nog op een km van het centrum ben nou dan zijn de rape zuur hi hi hi hij trekt er mijn wel naartoe,en dan pakt die elke deur en zeg ik nee banjer dat is hem niet en dan de mensen die hem aankijken nou geloof me niet te houden
gr
gr
Als het maar dagen duurt voor Banjer iets geleerd heeft, is hij echt snel hoor Marcel! Stijnke leert soms iets in een paar dagen, maar het duurt ook weleens weken of zelfs maanden voor ze echt een hele oefening kan
Dan haal ik weer een onsje geduld en krijgen we het toch voorelkaar.
Gewoon rustig volhouden, dan heb je aan Banjer straks een superhond!
Dan haal ik weer een onsje geduld en krijgen we het toch voorelkaar.
Gewoon rustig volhouden, dan heb je aan Banjer straks een superhond!
Maureen
-
marcel
er zijn nu 3 zaterdagen geen les 12 jan pas weer wel lekker hoor was vrisjes vanmorgen in het natte gras
gr
gr
Echt Kerstvakantie dus.
Maar ook fijn dat je in januari alweer begint. Ik moet nog tot begin maart wachten ben ik bang
Maar ook fijn dat je in januari alweer begint. Ik moet nog tot begin maart wachten ben ik bang
Maureen