Stijnke en Douwe
Re: Stijnke en Douwe
Ria schreef:
Wat leuk dat er een pupje naar Schiedam komt.
Het lijkt wel dat er meer smouzen in het westen wonen.
Hier in het oosten van het land zie ik weinig smouzen.
Dit hoort eigenlijk niet bij Stiens nest, maar hoe ik dat bij Stijnke moet krijgen weet ik niet maar bij ons vandaan gaan er Smouzen oostwaarts, tenminste vier van de vijf zoals het zich nu laat aanzien
Maureen ik heb het stukje van je hier neergezet.
Wat leuk dat er een pupje naar Schiedam komt.
Dit hoort eigenlijk niet bij Stiens nest, maar hoe ik dat bij Stijnke moet krijgen weet ik niet maar bij ons vandaan gaan er Smouzen oostwaarts, tenminste vier van de vijf zoals het zich nu laat aanzien
Maureen ik heb het stukje van je hier neergezet.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Re: Stien Op de Ruiver x Rolly van de Heideakkers
Bedankt, Erna. Hij staat er inmiddels tussen, onder dit topic.Ria schreef:Wat leuk dat er een pupje naar Schiedam komt.

Dank dames. Zo blijft het een beetje netjes
Ons spul blijft gestaag groeien. Zo mega als Aagje en Otje zijn ze niet, maar nu al twee op 700 gram is ook niet mis.
De vachtjes glanzen dat de vonken er vanaf vliegen. De snoetjes gaan ook steeds meer op hondjes lijken.
En Baukje kan bijna niet meer wachten tot ze er echt bij mag! Stijnke vindt het nog niet goed dat ze in de kist komt of ze aanraakt, maar Baukje mag wel vlakbij komen kijken en ruiken.
Ons spul blijft gestaag groeien. Zo mega als Aagje en Otje zijn ze niet, maar nu al twee op 700 gram is ook niet mis.
De vachtjes glanzen dat de vonken er vanaf vliegen. De snoetjes gaan ook steeds meer op hondjes lijken.
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Ik heb net een foto in m'n album gezet. Ze is er bijna in!
Maureen
Wat leuk Maureen, en zo te zien vindt Stijnke het goed.
Wat worden ze heerlijk mollig.
Wat worden ze heerlijk mollig.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Oogjes!
Maaike heeft vanochtend als eerste haar oogjes open.
Nog heel onwennig, maar zo'n koppie ziet er meteen heel anders uit.
En net nu is de batterij van m'n cameraatje leeg
Moeten we nog even op een plaatje wachten.
Ben benieuwd wie de volgende is...........
Maaike heeft vanochtend als eerste haar oogjes open.
Nog heel onwennig, maar zo'n koppie ziet er meteen heel anders uit.
En net nu is de batterij van m'n cameraatje leeg
Moeten we nog even op een plaatje wachten.
Ben benieuwd wie de volgende is...........
Maureen
-
sammydesmous
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Die kleine Maaike, als eerste de oogjes open!
Zal je net zien hè, dat je batterij leeg is 

Al eentje die de ogen open heeft.
Zo leuk vind ik dat altijd.
De anderen zullen rap volgen.
Zo leuk vind ik dat altijd.
De anderen zullen rap volgen.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Maaike is nog steeds de enige die echt beide oogjes open heeft, maar Dorus heeft nu één oogje bijna helemaal open en één op een kiertje. Maarten heeft een oogje half open en Mijntje begint ook kiertjes te vertonen. Alleen Berend doet nog niet mee...........Te druk met eten, slapen en groeien. Hij is niet zo'n opgewonden standje, maar wanneer hij ergens voor gaat, dan komt hij er ook. Tenslotte.
Maureen
Wat is het toch een feest Maureen. 
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Maureen
O , en als die oogjes open zijn gaan ze zo hard veranderen. Nog even en dan waggelen ze rond 
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Vanochtend hadden Dorus, Mijntje en Maarten ook hun oogjes open, of anders toch bijna helemaal. Alleen Berend deed nog niet mee.
Niet dat ze met hun open oogjes al veel zien hoor. Wat dat betreft is Berend nauwelijks in het nadeel.
Ze doen ook allemaal al van tijd tot tijd pogingen om te waggelen. Ze krijgen dan echt al wel twee tellen hun buikjes van de grond en doen een stapje of anderhalf. Je moet het net zien anders is het moment voorbij, maar........het begint
Dat was vast ter ere van de eerste bezoekers. Nou ja, bezoekers, a.s. eigenaren.
Erg leuk om kennis te maken, al brengt het ook al dichterbij het moment dat het spul bij ons weg zal gaan.
Dat wordt tegen die tijd nog wel even snotteren
. Maar voorlopig is het nog niet zover en ligt er nog een aardige klus voor ons. Met ruimschoots geniettijd
Baukje en Stijnke gingen even flink tekeer bij binnenkomst van de gezinnen, maar zodra iedereen gezeten was rond de werpkist, was dat over.
Stijnke hield wel goed in het oog wie er met een pup zat, maar zag toch ook kans om haar eigen porties knuffels, lekkere hapjes en aandacht te scoren. Baukje hield zich veilig op de achtergrond na even kennis gemaakt te hebben.
Tussendoor was telkens ruim rust om alles te voeden en even uit te laten buiken.
Aan het eind van de middag had Berend ook ineens zijn oogjes half open.
En nu ligt alles heerlijk te slapen, eten, slapen, eten en groeien!
Niet dat ze met hun open oogjes al veel zien hoor. Wat dat betreft is Berend nauwelijks in het nadeel.
Ze doen ook allemaal al van tijd tot tijd pogingen om te waggelen. Ze krijgen dan echt al wel twee tellen hun buikjes van de grond en doen een stapje of anderhalf. Je moet het net zien anders is het moment voorbij, maar........het begint
Dat was vast ter ere van de eerste bezoekers. Nou ja, bezoekers, a.s. eigenaren.
Erg leuk om kennis te maken, al brengt het ook al dichterbij het moment dat het spul bij ons weg zal gaan.
Baukje en Stijnke gingen even flink tekeer bij binnenkomst van de gezinnen, maar zodra iedereen gezeten was rond de werpkist, was dat over.
Stijnke hield wel goed in het oog wie er met een pup zat, maar zag toch ook kans om haar eigen porties knuffels, lekkere hapjes en aandacht te scoren. Baukje hield zich veilig op de achtergrond na even kennis gemaakt te hebben.
Tussendoor was telkens ruim rust om alles te voeden en even uit te laten buiken.
Aan het eind van de middag had Berend ook ineens zijn oogjes half open.
En nu ligt alles heerlijk te slapen, eten, slapen, eten en groeien!
Maureen
Leuk om zo via jouw stukjes mee te mogen genieten!
Ik zie het helemaal voor me...
Ik zie het helemaal voor me...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Zeker leuk (maar ik word wel stikjaloers
).
Je had dus een goed gevoel bij de nieuwe eigenaren? Vond dat wel het moeilijkste deel want je moet ze toch afstaan en bent altijd bang dat je het verkeerd inschat.
Je had dus een goed gevoel bij de nieuwe eigenaren? Vond dat wel het moeilijkste deel want je moet ze toch afstaan en bent altijd bang dat je het verkeerd inschat.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Bij deze drie wel. En ik niet alleen hoor. Lies is beter in dat inschatten en die was het er mee eens.
Morgen nog een kennismaking en de laatste volgende week.
Helemaal zeker weet je het allemaal nooit, maar ik verwacht niet van anderen dat ze precies zo met de hond om zullen gaan als wij. Dat hoeft ook niet. Er zijn veel manieren om een pup op te voeden en gek met je hond te zijn.
Deze mensen gaan niet over een nacht ijs, ze kiezen bewust voor een Smousje en niet alleen omdat ze er zo leuk uitzien en ze zijn net zo druk als Charlotte met de voorbereidingen. En ze hebben al ervaring met honden, nu of in het verleden.
We zullen echt wat traantjes gaan laten, maar hebben er zelf voor gekozen er geen zelf te houden (deze ronde). En wel aan het TFP mee te werken.
Maar nu eerst nog maar even genieten dat ze er zijn en ook vandaag weer gegroeid zijn.
Morgen eens proberen wat oogjes foto's te maken. Valt niet mee, want ze kijken nog niet zoveel. En wie krijg krijg ik de eerste stapjes ook voor de lens......
Morgen nog een kennismaking en de laatste volgende week.
Helemaal zeker weet je het allemaal nooit, maar ik verwacht niet van anderen dat ze precies zo met de hond om zullen gaan als wij. Dat hoeft ook niet. Er zijn veel manieren om een pup op te voeden en gek met je hond te zijn.
Deze mensen gaan niet over een nacht ijs, ze kiezen bewust voor een Smousje en niet alleen omdat ze er zo leuk uitzien en ze zijn net zo druk als Charlotte met de voorbereidingen. En ze hebben al ervaring met honden, nu of in het verleden.
We zullen echt wat traantjes gaan laten, maar hebben er zelf voor gekozen er geen zelf te houden (deze ronde). En wel aan het TFP mee te werken.
Maar nu eerst nog maar even genieten dat ze er zijn en ook vandaag weer gegroeid zijn.
Morgen eens proberen wat oogjes foto's te maken. Valt niet mee, want ze kijken nog niet zoveel. En wie krijg krijg ik de eerste stapjes ook voor de lens......
Maureen