Met Adah ging het bij ons ook zo. Ze had er pas belangstelling voor toen ze gingen spelen en eigenlijk pas toen ze buiten mee kon spelen.Stella schreef:Sti
Baukje vindt het nog helamaal niks.
Tijdens de hele bevalling is ze ver uit de buurt gebleven en ook nu loopt ze nog met een grote bocht om de kist. Het zal nog wel wennen voor haar.
Stijnke en Douwe
Re: Stijnke en Douwe
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Natuurlijk had Boy geen "moedergevoelens"
maar kon wel in de kist kijken van maken jullie je daar zo druk om 

Wat een mooie foto op de site van de eerste pup, helemaal in vlies.
Trouwens, een prachtig nest hoor.
Trouwens, een prachtig nest hoor.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik heb genoten van de foto's!
Vooral die in het vlies zijn heel mooi!
Vooral die in het vlies zijn heel mooi!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Ria
Re: Stien Op de Ruiver x Rolly van de Heideakkers
Wat leuk dat er een pupje naar Schiedam komt.
Het lijkt wel dat er meer smouzen in het westen wonen.
Hier in het oosten van het land zie ik weinig smouzen.
Het lijkt wel dat er meer smouzen in het westen wonen.
Hier in het oosten van het land zie ik weinig smouzen.
Zo mooi kan ik ze niet maken, vrees ik. Maar ik doe m'n best om vervolgplaatjes te maken als het spul groeit.
Stijnke durft ze nu lang genoeg alleen te laten om even gauw zelf een slokje water te gaan drinken (2,5 meter verderop
) en ze gaat nu ook echt languit liggen, waardoor de pups beter kunnen drinken. Het liefst heeft ze ze nog allemaal tegen zich aan, maar ze hoeven niet per se meer half onder haar te liggen. Ze zat er eerst als een theemuts overheen te hangen, opdat er maar geen bedreigingen in de buurt konden komen. Maar nu lijkt ze toch wat meer ontspannen. En al reageert ze nog wel op ieder piepje, ze schiet niet meer overeind als ze alleen maar liggen te dromen. 
Stijnke durft ze nu lang genoeg alleen te laten om even gauw zelf een slokje water te gaan drinken (2,5 meter verderop
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Gelukkig...het wordt al wat rustiger in de kraamkamer.
Het is ook een hele veratwoordelijkheid...

Het is ook een hele veratwoordelijkheid...
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Mooi dat het moedertje wat relaxter wordt, wat lijkt het me toch een prachtig iets om te zien 

Het is geweldig om te zien hoe Stijnke groeit in het moederschap.
Iedere dag ontspant ze ietsje meer. Het kroost ligt er ook heerlijk bij.
Berend (de grootste) rolt meestal iets opzij als hij net gedronken heeft. Hij heeft graag de ruimte bij het uitbuiken. Maaike en Maarten zijn het kleinst en liggen liefst tegen Stijnke aan onder een poot ergens. Dorus en Mijntje schuiven meestal ook ietsje opzij, maar wel tegen Stijnke aan.
Zo laat ieder al wat van zichzelf zien. En horen trouwens ook.
Dat verbaast me niet, want Stijnke heeft zelf ook niet voor niets de bijnaam Maria Callas (beroemde operazangeres uit de vorige eeuw voor wie het niks zegt) gekregen.
Vandaag ben ik ook vast begonnen aan de fotoboekjes voor de a.s. eigenaren van het spul.
Iedere dag ontspant ze ietsje meer. Het kroost ligt er ook heerlijk bij.
Berend (de grootste) rolt meestal iets opzij als hij net gedronken heeft. Hij heeft graag de ruimte bij het uitbuiken. Maaike en Maarten zijn het kleinst en liggen liefst tegen Stijnke aan onder een poot ergens. Dorus en Mijntje schuiven meestal ook ietsje opzij, maar wel tegen Stijnke aan.
Zo laat ieder al wat van zichzelf zien. En horen trouwens ook.
Dat verbaast me niet, want Stijnke heeft zelf ook niet voor niets de bijnaam Maria Callas (beroemde operazangeres uit de vorige eeuw voor wie het niks zegt) gekregen.
Vandaag ben ik ook vast begonnen aan de fotoboekjes voor de a.s. eigenaren van het spul.
Maureen
Grappig, dat je zo al meteen verschil ziet in gedrag.

Leuk om je verslagjes te lezen Maureen.
Stijnke is een top moedertje.
Je zal wel veel bij de werpkist te vinden zijn.
Stijnke is een top moedertje.
Je zal wel veel bij de werpkist te vinden zijn.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
gerrymoerkens
Gezellig die puppieverhalen, Lekker genieten van het kleine spul voor je het weet vliegen ze weer uit. Gerry
M.a.w. je geniet met volle teugen, Maureen.
Het is zo leuk om naar te kijken.
Het is zo leuk om naar te kijken.
Charlotte
Hmmm, ik zie het helemaal voor me
Bolle Berend
Lekker genieten, Maureen! Leuk vast met fotoalbumpjes bezig zijn 

Tja, Bolle Berend had misschien toch Gijs moeten heten, de holle bolle........
En Bianca Castafiore was ook niet slecht geweest voor Stijnke, maar de speurjuf kwam toevallig op Maria Callas.
What's in a name........
Ik ben inderdaad veel in de buurt van de kist te vinden, maar niet te nadrukkelijk. Dan denkt Stijnke dat ik ze weer kom wegen of fotograferen of zo. Het wegen is maar tweemaal per dag en de camera staat altijd klaar, maar ik vergeet het ook vaak omdat ik gewoon alleen maar zit te kijken en verder niet.
Dat laatste wordt zeer gewaardeerd door moeders. Ze houdt niet zo van dat geflits. En haar rust is ook belangrijk voor de pups, dus dat staat voorop.
Gisteren kregen we het eerste telefoontje van wachtlijstbewoners en vandaag weer twee. Klonken alledrie goed. De tijd vliegt dus voor we het weten kunnen we al kennismaken.
En Bianca Castafiore was ook niet slecht geweest voor Stijnke, maar de speurjuf kwam toevallig op Maria Callas.
What's in a name........
Ik ben inderdaad veel in de buurt van de kist te vinden, maar niet te nadrukkelijk. Dan denkt Stijnke dat ik ze weer kom wegen of fotograferen of zo. Het wegen is maar tweemaal per dag en de camera staat altijd klaar, maar ik vergeet het ook vaak omdat ik gewoon alleen maar zit te kijken en verder niet.
Dat laatste wordt zeer gewaardeerd door moeders. Ze houdt niet zo van dat geflits. En haar rust is ook belangrijk voor de pups, dus dat staat voorop.
Gisteren kregen we het eerste telefoontje van wachtlijstbewoners en vandaag weer twee. Klonken alledrie goed. De tijd vliegt dus voor we het weten kunnen we al kennismaken.
Maureen
Ook vandaag is het hele spul weer gegroeid.
Ze lopen nu wel verder uiteen met groeien. Er zijn drie walrussen en twee zeehondjes.
Maar vanmiddag belde de dierenarts even om te informeren of alles goed ging en hij was helemaal tevreden met de voorspoedige groei van allemaal.
En of we minstens een dag vantevoren willen melden dat we komen of dat het tijd is voor de vaccinatie (die komen ze bij ons doen), dan kan hij tijdig de beloofde appeltaart bakken. Omdat het er toch vijf zijn en niet drie of vier.
Baukje is vandaag toch bij de kist komen kijken en snuiven. Ze liep de halve ochtend al eromheen te drentelen en aan het kratje te snuiven waar ze even in liggen als Stijnke naar buiten is. En ineens durfde ze aan het randje van de werpkist te ruiken. Ze schrok er zelf van. Maar vanavond kwam ze toch weer een paar maal wat dichter bij. Stijnke houdt het wel in de gaten, maar duldt Baukje toch erg dichtbij.
Ze lopen nu wel verder uiteen met groeien. Er zijn drie walrussen en twee zeehondjes.
Maar vanmiddag belde de dierenarts even om te informeren of alles goed ging en hij was helemaal tevreden met de voorspoedige groei van allemaal.
En of we minstens een dag vantevoren willen melden dat we komen of dat het tijd is voor de vaccinatie (die komen ze bij ons doen), dan kan hij tijdig de beloofde appeltaart bakken. Omdat het er toch vijf zijn en niet drie of vier.
Baukje is vandaag toch bij de kist komen kijken en snuiven. Ze liep de halve ochtend al eromheen te drentelen en aan het kratje te snuiven waar ze even in liggen als Stijnke naar buiten is. En ineens durfde ze aan het randje van de werpkist te ruiken. Ze schrok er zelf van. Maar vanavond kwam ze toch weer een paar maal wat dichter bij. Stijnke houdt het wel in de gaten, maar duldt Baukje toch erg dichtbij.
Maureen
Super van die taart en de voorspoedige ontwikkelingen.
Ben benieuwd hoe lang Baukje erover gaat doen echt dichtbij te komen.
Ben benieuwd hoe lang Baukje erover gaat doen echt dichtbij te komen.