Stijnke en Douwe

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
PetraV

Re: Stijnke en Douwe

Bericht door PetraV »

....wachten. Weet hoe het is, ik kon ze er ook wel uitkijken. Hele week hebben Pluk en ik samen gewacht. Maar met 64 dagen was het eindelijk zo ver. Wat een belevenis.
Inmiddels zijn de pups ruim 2 weken en 1300 gr!
Het is genieten hier! Hou vol!

Groetjes Petra, Pluk, Aagje en Otje

Maureen

Bericht door Maureen »

PetraV schreef:....wachten. Weet hoe het is, ik kon ze er ook wel uitkijken. Hele week hebben Pluk en ik samen gewacht. Maar met 64 dagen was het eindelijk zo ver. Wat een belevenis.
Inmiddels zijn de pups ruim 2 weken en 1300 gr!
Het is genieten hier! Hou vol!

Groetjes Petra, Pluk, Aagje en Otje
Zoooooooo, dat is enorm! 1300gr met ruim twee weken. Onze Baukje (bij ons geboren) was pas met ruim vier weken zo ver.
Ze hebben in ieder geval een gezonde eetlust. En op die leeftijd zijn oogjes en oortjes ook wel open. Wat een feest toch.
Knuffel voor Pluk voor haar geweldige prestatie!

En ja, wij houden nog maar even vol. Nog een paar dagen erbij en ze zijn toch wat sterker. Maar als het aan mijn gekijk lag, waren ze er allang uit. Gelukkig ligt het daar dus niet aan :hihi:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Maureen

Bericht door Maureen »

Dag 57: De werpkist staat er al een week en wordt dagelijks meerdere keren bezocht en gebruikt. Nog niet als werpkist, maar wel om lekker in te liggen.
Maar dan wel door Baukje!
Misschien herinnert zij zich de geur van toen zij een pup was. Zij is er nl in geboren 12 jaar geleden.
Normaal is Baukje niet zo enthousisast over "nieuwigheden" in huis, maar dit was duidelijk niet eng.
Stijnke daarentegen wil er nog helemaal niets van weten. Maar wie weet, als het zover is is het misschien toch wel een goede plek in haar ogen om haar kroost ter wereld te brengen.
Ze stuitert weinig meer en schommelt soms meer dan dat ze loopt. Dat is echt wel heel anders dan ze normaal is. En net lag ze uitgebreid te zuchten en te kreunen. De pups gingen dan ook flink tekeer. Je kon aan alle kanten beweging zien en het ging niet bepaald zachtzinnig.
Stijnke genoot wel van een welverdiende aaibeurt en de pups leken er ietsje van te kalmeren......
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is ook allemaal niet niks...

Baukje in de werpkist. :smile: Ze geeft het goede voorbeeld.
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Spannend hè, zelfs het afwachten is al leuk. Baukje geeft het goede voorbeeld :hihi:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Poeh...het kan zomaar al aan de gang zijn..... :hup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Maureen, je hebt geen webcam, hè.
Je zou hem zo van me mogen lenen; kan hem opsturen, mocht je dat leuk vinden.
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Gebeurt er al wat :?:
Afbeelding

Maureen

Bericht door Maureen »

Nee, een webcam heb ik niet. Ik zou er waarschijnlijk ook de zenuwen van krijgen.
Of me op z'n minst heel ongemakkelijk voelen.
Maar ik zal geregeld foto's in m'n album zetten en ook naar Loes mailen voor de fotosite. En natuurlijk verslag doen hier op het forum.

Stijnke geeft nog geen signalen dat het vandaag al zover is. Ik heb haar vriendelijk doch dringend verzocht om nog minstens een dag of twee te wachten. Dat lijkt nog wel te gaan lukken. Al weet je dat natuurlijk nooit zeker.
Haar temperatuur is nog stabiel :) dat zegt wel iets.

Als extra bijdrage aan de feestvreugde is ze nu ineens heel erg plukrijp. Morgen zou ze geplukt worden (vier maanden geleden gepland), maar dat hadden we net afgezegd omdat ze nog lang niet plukrijp leek eind vorige week en we het veel te dicht bij de uitgerekende datum vinden om haar nu een halve dag naar de trimster te brengen. Stijnke is nu toch erg op haar vaste, vertrouwde ritme gesteld en daar heeft ze ook recht op, vinden wij. Bovendien is ze echt sneller moe nu.
Ze gaat altijd samen met Baukje, maar die gaat nu maar alleen. Ik doe een paar keer per dag wel heel kleine stukjes zolang ze even wil..... :grijns:
Maureen

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik hoop voor je dat ze nog twee daagjes kan wachten :smile: Het is toch wat, uitgerekend nu plukrijp! :smile:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Je hoeft natuurlijk zelf niet in beeld, Maureen. :wink2: Maar je moet er verder maar net zin in hebben en nodig is het zeker niet.

Goh, dat ze nu net plukrjp is. :scratch:

Sterkte voor het dametje en haar laatste loodjes.
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Maureen, het haaruitval van Stijnke wil nu niet zeggen dat ze plukrijp is maar kan ook komen door haar zwangerschap. Onze Sammy verloor tijdens haar zwangerschap en de zoogperiode haar hele ondervacht. De bovenvacht bleef gelukkig wel zitten. Je keek bij haar zo op de huid die ook nog eens donker verkleurde. Dit had te maken met de hormonen vertelde de Clubmatchkeurmeester mij. Ik heb Sammy pas weer kunnen plukken toen er een nieuwe ondervacht verscheen. De Keurmeester op de Clubmatch waar ze dus aan mee deed kon haar toen niet goed beoordelen omdat haar vacht toen nog veel te kort was. Als ik jou was zou ik het voorlopig laten zitten.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

corrie

Bericht door corrie »

Onze Jutte zat ook met een nestje in de tijd dat ze geplukt had moeten wordebn. De pupjes hadden het heerlijk in die weelderige haardos. Ik heb nooit gedacht om nog iets te plukken voor de pupjes geboren werden. Was bang dat de stress van het plukken slecht zou zijn voor haar en pups.
Spannend hoor , die laatste loodjes.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Zou ook lekker haar vachtje laten zitten.
Het wordt toch niet beter nu.
En inderdaad, het plukken is toch een hele gebeurtenis altijd.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maureen

Bericht door Maureen »

Ik ben voorzichtig aan het proberen geweest. Ze heeft er hier en daar wel last van. Is wat bijterig in de vacht en komt er echt voor staan om het wat uit te laten dunnen. Op de rug dan, want op de flanken vindt ze niet fijn, dus die laat ik lekker zoals ze zijn. Ze weet heel goed te "vertellen" waar het jeukt of irriteert. Zo vind ik ook klitten, teken en vlooien indien aanwezig. De laatste twee trouwens zelden.
En de dierenarts heeft ook voor de echo haar buik niet geschoren. "Dat vinden de pups niet zo fijn zo'n blote buik" zei hij. Konden we goed inkomen in deze tijd van het jaar.

Verder is er van Stijnke niet veel nieuws te melden. Ze doet het dagelijks iets rustiger aan, eet voor ? . In ieder geval voor meer dan alleen zichzelf :) Wil van de werpkist nog niks weten en vond het vanochtend niet geweldig dat Baukje weg was.
Maureen

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Aha, de bekende stilte voor de storm. :smile:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach haar vachtje zal wel wat rommelig worden nu, maar dat trekt later wel weer bij.
Lekker de kriebelhaartjes verwijderen. Gezellig klusje.

Nog even wachten........ :hup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maureen

Bericht door Maureen »

Ja, die stilte voor de storm........
Het lijkt erop dat haar temperatuur aan het zakken is. Net gemeten 37 C. Da's een volle graad onder normaal, maar verder zijn er in het geheel geen signalen dat er al iets gaande is. En het is ook geen dramatisch verschil. Hoewel.....ze wil wel veeeeel meer aangehaald worden dan anders.
Geduld is zulk een schoone zaak. (Let op de dubbele o!) :smile:
Maureen

corrie

Bericht door corrie »

Bij ons zakte de temperatuur een dag of twee voor de geboorte naar iets onder de 37 graden. Dat worden vast zondagspupjes...
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

Maureen

Bericht door Maureen »

Na een paar uurtjes slaap werd Stijnke om 5.20u wel heel onrustig en dat bleef zo bij vlagen. DAn had ze ook een hardere buik.
Vanochtend temp 36 C en geen zin in ontbijt. Wilde wel naar buiten, maar ook heel gauw weer naar huis. Voor haar heel ongewoon.
Er is definitief iets gaande.
De hulptroepen staan stand-by.
Maureen

Gesloten