Jip x Brutie

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maria
Contacteer:

Re: Jip

Bericht door Maria »

Leuk, dat je nu rechtstreeks een foto onder je bericht kan plakken. Of is dat de bedoeling niet?
Woezel is vandaag voor de eerste keer naar het strand geweest, ze was door het dolle heen en vond het prachtig. Ze gaat behoedzaam op elke hond af en maakt voorzichtig contact. Een mooi gezicht.
Bijlagen
strand.jpg
strand.jpg (35.71 KiB) 2413 keer bekeken
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het zand stuift op !!!!
Wat een feest, leuk al die 'eerste keren' :kus:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Lekker hoor! Dat missen wij hier.
Over die foto's bijplaatsen: ik vind het leuk zo. Wat je ook wel eens ziet op fora, is dat er bij elk bericht van een bepaalde persoon elke keer weer dezelfde foto staat. Dat vind ik zelf niet zo geweldig.
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Arienne,

Hoe gaat het met Roosje in haar nieuwe omgeving. En Vera hoe verwerkt die de concurrentie? Is ze ook een beetje jaloers dat veel aandacht nu uitgaat naar Roosje?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hoi Anja,

Nou 'we' liggen nu allemaal even voor pampus! Eindelijk slapen ze!
Roosje heeft nog een kleine blaas en moet er vaak uit.
Vera ook mee, wil ook wel een beloningsbrokje!
Maar als je maar vaak genoeg naar buiten gaat, vind je binnen niks.
Dus da's weer mooi.
Vera wil Roosje regelmatig haar plaats wijzen. Bijv. is Vera aan het graven,
mag Roosje er niet bij. Het is Vera haar kuil! En vul verder maar in.
Roosje moet dan af en toe even op haar ruggetje, wat ze dan ook braaf doet om even later Vera weer uit te dagen. Een enkele keer ligt Vera op haar rug en mag Roosje haar besnuffelen.
Ze spelen er rennen veel buiten. Misschien wat tè veel.
Verder slaapt Roosje 's nachts prima in haar bench met het deurtje op een kier.
Ze komt er dan niet uit. En ik sta om 7 uur klaar om met ze naar buiten te gaan.
Heb je gelezen over de zwemles van vandaag? :oops: (Bij Nieuwe Leden geloof ik.)
Aanlijnen vindt ze niet leuk, wandelen wel. Dus hopelijk is wandelen straks zo leuk, dat ze dan ook wel aangelijnd wil worden.
Of Vera jaloers is, weet ik niet. Het is nu nog meer de concurrentie die haar in de weg zit soms.
Ik hoop dat ze straks 'dikke' vriendinnen zullen zijn!
Ik ben benieuwd Anja of jullie zover komen met Desi een nestje te fokken! Zou je dan een pup willen houden?
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Ja , twee smouzen is heel erg leuk lijkt me, maar we hebben Janka ook nog. Ze is wel 13 maar gisteren met de wandeling kon je dat niet merken. Ze liep constant tussen Henk en mij heen een weer, Meestal liep ik voorop en Henk in het midden of achteraan. Dus de oude dame heeft gisteren vele kilometers afgelegd! Ze kon dan ook met moeite de camper weer inkomen toen we naar huis gingen.

We willen wel graag een nestje maar dat moet dan ook passen. Hoe zal Janka daarop reageren en we werken beiden. Nu wil de dochter van mijn baas, en zij werkt ook bij mij dolgraag een pup van Desi. Ik heb gezegd, dat kan alleen als ik "zorgverlof" krijg! Dus wie weet. Maar Desi is nog maar 16 maanden, we hebben nog heel veel tijd!

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ariënne, hoe gaat het met Roosje? Vast wel goed, schat ik in, maar we zijn toch nieuwsgierig. Is Roosje bij jullie ook zo'n schootligger? Woezel wel, die is erg aanhankelijk. Hier spande Roosje echter de kroon. Is ze een beetje vrij naar andere mensen toe? Wat heb je een hoop aandacht he, als je met zo'n puppy loopt, je moet dan vooral echt geen haast hebben. Ik ben blij te lezen, dat Roosje in Vera zo'n leuk kameraadje heeft getroffen. Hebben jullie al kennis gemaakt met Roosje's liefdes-aanvalletjes? O ja, dat is waar ook, hier bij ons in ieder geval wel al een keer.
Op de foto Woezel in een net gekochte draagpuppytas. Ik dacht, ach, we zullen nog wel vaker pups hebben... Ze vond het prima in de tas gestopt te worden. Het is zo'n makkelijk hondje.
Bijlagen
Dat is lekker zeg!
Dat is lekker zeg!
woezeltasklein.jpg (39.95 KiB) 2299 keer bekeken

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hoi Maria,

Nou, het gaat hier goed hoor! Ook Roosje is een makkelijk hondje, volgens mij!
Vandaag lekker veel buiten geweest, vanwege het mooie weer.
Vera heeft Roosje laten zien hoe je een molshoop helemaal uitgraaft. En Roosje mocht van Vera zelfs ook even graven op die plek. (Vera raakt ook wat meer gewend aan haar nichtje.)
Verder zijn we even langs de paarden gewandeld. Roosje op m'n arm, maar eng vond ze ze! Dit gaan we dus nog maar eens herhalen. Tot ze merkt dat er niks aan de hand is eigenlijk.
Ik heb een kleine bench in de kleine auto geïnstalleerd. Kunnen we woensdagmiddag ook nog eens op het speelveld (kinderen) in het dorp gaan kijken bijv.
Ook geweldig dat dat slapen in de bench meteen goed gaat 's nachts.
Ze is een schatje en zoekt inderdaad af en toe onze schoot en snoeten op.

Fijn dat Woezel ook zo makkelijk is en zelfs zomaar in zo'n tas wil zitten!
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Maria schreef:Op de foto Woezel in een net gekochte draagpuppytas. Ik dacht, ach, we zullen nog wel vaker pups hebben... Ze vond het prima in de tas gestopt te worden. Het is zo'n makkelijk hondje.
Makkelijke tas ! Toen met die 1e strandwandeling met Fija tijdens die storm was het toch een heel gedoe in een gewoon tasje
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

loes schreef:
Maria schreef:Op de foto Woezel in een net gekochte draagpuppytas. Ik dacht, ach, we zullen nog wel vaker pups hebben... Ze vond het prima in de tas gestopt te worden. Het is zo'n makkelijk hondje.
Makkelijke tas ! Toen met die 1e strandwandeling met Fija tijdens die storm was het toch een heel gedoe in een gewoon tasje
Het zijn hele mooi en makkelijke tassen. Ik heb ze zien hangen in die dierenwinkel in Maaseik. Ik vond ze wel erg aan de prijs, zelfs dáár!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Jullie mogen hem lenen. Prijzig? Ik vond het wel meevallen: €26,-

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Dat valt inderdaad erg mee.
Die ik gezien heb waren veel duurder, nl €50,00/60,00. :o
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vandaag even met Roosje in de auto met bench naar het vroegere buurtje gegaan.
Een hoop gepiep :o deze keer. Tja, het ging zo goed en wat was er nou precies zo anders: andere bench (zonder iets eroverheen) en een andere auto... :scratch:.
Even kennis laten maken met onze vroegere buren en ... de poes! :schrik: :!: Het leek heel goed te gaan, maar ik kwam - met Roosje op m'n arm - zeker te dichtbij, want een gil van Roosje volgde! (Nu weet ik wat gillen is.)
Best moeilijk hoor om het allemaal goed te doen! :|

Het kan zijn - nu ik het allemaal weer even nalees bij Roedel en Rangorde - dat ze al te moe was. Te veel prikkels dus. Zal ik op letten!
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef: Een hoop gepiep :o deze keer. Tja, het ging zo goed en wat was er nou precies zo anders: andere bench (zonder iets eroverheen) en een andere auto... :scratch:.
!
Een andere chauffeur misschien?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mary schreef:
Ariënne schreef: Een hoop gepiep :o deze keer. Tja, het ging zo goed en wat was er nou precies zo anders: andere bench (zonder iets eroverheen) en een andere auto... :scratch:.
!
Een andere chauffeur misschien?
Nou Merel reed zaterdag op de terugweg (toen we Roosje opgehaald hadden), maar halverwege hebben we geruild. Roosje reageerde daar mooi niet op. :wink:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vandaag weer even langs de paarden gelopen: geen centje pijn! Roosje wilde nu zelfs wel de wei in!
Verder een grote enthousiaste hond op visite gehad. Roosje vond het eerst erg eng en piepte, gromde en blafte! Maar een kwartier later was dat ijs ook weer gebroken.
Vera doet ook wat rustiger nu, wijst Roosje wat minder haar -onderdanige- plaats.
Ze wennen samen duidelijk wat meer aan elkaar.
Afbeelding

Desi

Bericht door Desi »

Wat fijn Arienne en natuurlijk Jeannette, dat Roosje zo goed reageerd op haar nieuwe omgeving.

We hebben Desi toen ze pup was echt gestimuleerd om overal op af te gaan. Zeiden we: kom op grote hond zijn, je kunt het!. Nu gaat Desi dus overal op af!! :roll: Oh wat is dit allemaal leuk!!! :crazy:

loes

Bericht door loes »

Ja, maar de ene hond is de andere niet. Desi was in het nest al anders dan Fija en dat is ook de reden, dat ze bij een grote hond en opgroeiende jongen (en ongetwijfeld puber/jongerenaanloop) werd geplaatst. En al doe je zelf nog zo onverschrokken en stimuleer je de hond "flink" te zijn, die moet het op dat moment wel aankunnen en dat duurt bij de 1 nu eenmaal wel eens langer dan bij de ander.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Desi

Bericht door Desi »

Klopt Loes, maar wij hebben Desi als pup altijd gestimuleerd om op alle nieuwe dingen op af te gaan. Zeer uitnodigend altijd. Wanneer je als baas de ontdekkings initiatieven van de hond afbreekt, met: oei pas op, dan vorm je een heel andere hond.

Buiten natuurlijke aanleg, kun je ook bepaald gedrag aanleren en stimuleren. Zowel negatief als positief.
Laatst gewijzigd door Desi op 10 apr 2008, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Mary

Bericht door Mary »

:scratch:
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Gesloten