belevenissen van banjer
-
marcel
Re: belevenissen van banjer
zo zo juli weten de texst er wel uit te halen he....komt wel goed hoor
Ja, dat is waar, maar het is juist dit stukje wat mij zo verbaast. Je had er zo'n zin in. En je wist dat het opvoeden van een pup tijd en energie kost. Hoe kun je nu zeggen dat het wel lekker rustig vindt om weg te gaan? Dat hondje is er toch alleen maar omdat jij dat wilt? Hij kan z'n baasje niet uikiezen.marcel schreef:zo zo juli weten de texst er wel uit te halen he....komt wel goed hoor

Heb je het er nog over gehad met de mensen van de cursus Marcel?marcel schreef:zo zo juli weten de texst er wel uit te halen he....komt wel goed hoor
Ik ben wel benieuwd wat hun advies is.
Zij kenne jou en Banjer tenslotte het beste.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Hoe gaat het met Banjer? (en jou?)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
marcel
met banjer gaat het goed nog steets luistert hij slecht op de cursus niet zitten niet af,maar er komt licht verbetering in ik moet geduld hebben en gewoon oevenen blijven komt vanzelf wel.nieuwe foto van banjer in me map hij groeit als kool en thuis luistert hij wel goed hij heeft het wel naar zijn zin bij mijn,en natuurlijk ben ik ook ontzettent blij met met hem hij is hier zeltzaam in doesburg en mensen vinden hem erg mooi erg antesjast is die naar andere mensen ook naar honden hij heeft geen stop met spelen hij gaat maar door en hart hollen dat hij kan niet normaal.dus moet ik hem weer snel aankoppelen en dat vind dan wel weer oke,ik had graag naar de winner willen komen met hem maar financieel gaat het niet erg jammer wand ik vind het altijd wel leuk daar.met mijn zelf gaat het wel goed paar rot weken achter de rug gehad ben nu weer begonen op de manege dis heb ik weer opgepikt banjer is helemaal weg van de paarden heeft er geen enkele moeite mee
gr marcel
gr marcel
Leuk Marcel!
Ach..wat een lekker hondje.
Hoe is het met plassen in huis? Al wat verbeterd?
Ach..wat een lekker hondje.
Hoe is het met plassen in huis? Al wat verbeterd?
-
marcel
ja dat gaat nu beter hij vertekend mooi krullen op zijn hoofd alls word nu lekker ruig
Wat een leuke foto.
Die smouzen hè, allemaal nieuwsgierig.
Die smouzen hè, allemaal nieuwsgierig.
Mooi, dat het steeds beter gaat.
Fijn, dat Banjer goed reageert op de paarden.
Fijn, dat Banjer goed reageert op de paarden.

Misschien moet Stijnke maar van Banjer gaan leren hoe dat goed gaat met paarden.
Ik moet haar nog steeds aanlijnen als er paarden in de buurt zijn. (Ze is al 2 jaar)
Leuke foto van Banjer!
Ik moet haar nog steeds aanlijnen als er paarden in de buurt zijn. (Ze is al 2 jaar)
Leuke foto van Banjer!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
-
marcel
stela breng stijnke maar! ....nee hoor is een grapje heb je hem bij het begin ook bij de paarden gehouden.
gr
gr
-
marcel
2 nieuwe foto's in me map lekker slapend in de bech terwijl er versite is en de ander naast me bij de com
gr
gr
Hij krijgt misschien al iets meer rust in z'n kont.
Leuk hondje hoor.
Leuk hondje hoor.
Leuke foto's weer van Banjer, Marcel!marcel schreef:stela breng stijnke maar! ....nee hoor is een grapje heb je hem bij het begin ook bij de paarden gehouden.
gr
Stijnke heeft het nu even te druk met haar pups om aan paarden te denken, maar we oefenen wel geduldig verder in het bos als ze weer meegaat voor de dagelijkse boswandeling.
Daar komen wij namelijk vaak paarden tegen....
Maureen
-
marcel
de dierenwinkel hier in doesburg kan je je voerbak neer zetten voor elk dier in huis,dan kan je die 3 dec weer ophalen met een leuk cadotje erin ik vind dat een leuke actie dus vandaag met banjer erheen en ff een voerbekje neer zetten.ze zijn daar helemaal weg van banjer ondangs zijn bof uitstaling dat straalt eraf hij vliegt alle vakken in dat moet je zien en ik maar strak houden hi hi hi,hij weet zo langzamer hand wel zijn plekjes in de stad de dieren winkel en de bakker hier zijn ze ook weg van hem en krijgy hij een korsje brood of een klein stukje koek van de bakker.......maar leren ho maar ik ben nu 14 lessen veder maar af is er niet bij ja heel snel leggen en dan gaat hij meteen weer staan,afgelopen x stondem er 4 pionne bij elk zitten en 2 stappen vooruit weer zitten dat 4 x nou echt niet wat een verzet tog allemaal en thuis gaat hij wel af en zitten maar nog wel erg trekken aan de lijn zo in ene wand dat was ff beter.vanmiddag een stuk gelopen kwam ik bij een stukje waar hij ff los mag komen er 2 jack russels nou het was een feest constand om die 2 hondjes heen rennen ik kreeg hem maar niet te pakken op slot wel en heb hem meteen naar de grond gedrukt en gezecht dat dat niet mag,dus ik ben nog lang niet klaar met hem.ze zijden een druk hondje nou zo druk hoefd dat nou ook weer niet meschien is dit wel een uitzondering met andere mannen maar ik ga gewoon verder morgen weer een nieuwe dag en hij is nu un half jaar he gaat snel hoor
gr marcel
gr marcel
Wees wel voorzichtig met fysieke methodes zoals tegen de grond drukken om te laten zien wie de baas is. Heb je dat op cursus geleerd?
Er zijn meer mensen die dat doen, maar soms maak je daar juist een angstige hond van.
Er zijn meer mensen die dat doen, maar soms maak je daar juist een angstige hond van.

Thuis oefenen met af en liggen ....even wachten....stapje achteruit .....en snel terugkomen om te belonen.
Als hij eenmaal bij je is gekomen niet straffen hoor...ook al heeft het nog zo lang geduurd. Gewoon aanlijnen en verder lopen. Als je hem straft komt hij de volgende keer helemaal niet meer.
Hij is nog jong...maar met geduld kom je een heel eind.
Wat leuk dat iedereen zo gek op hem is.
Als hij eenmaal bij je is gekomen niet straffen hoor...ook al heeft het nog zo lang geduurd. Gewoon aanlijnen en verder lopen. Als je hem straft komt hij de volgende keer helemaal niet meer.
Hij is nog jong...maar met geduld kom je een heel eind.
Wat leuk dat iedereen zo gek op hem is.
Ik sluit me helemaal aan bij Jeannette.
Als hij bang van je wordt of schrikt als hij net (eindelijk) bij je komt, dan weet hij dat de volgende keer nog en durft niet meer.
Vergeet dat je boos bent en hebt staan wachten en wees gewoon helemaal blij dat hij gekomen is. ( Dat is supermoeilijk, dat weet ik, maar het werkt wel
)
Banjer snapt het niet als je hem straft voor wat er even daarvoor gebeurd is. Hij snapt alleen wat er op dat moment gebeurt, nl hij komt bij je en krijgt op zijn kop.
En je wilt natuurlijk niet dat hij bang wordt om bij je te komen.
Waarschijnlijk heeft hij je niet eens horen roepen toen hij aan het spelen was. Dat is heel normaal voor een jonge hond van zijn leeftijd.
Gewoon altijd een lekkere beloning bij je hebben en juist als hij niet aan het spelen, dan roepen en belonen zodra hij komt. Dan gaat hij het juist heel leuk vinden om bij je te komen.
Als hij bang van je wordt of schrikt als hij net (eindelijk) bij je komt, dan weet hij dat de volgende keer nog en durft niet meer.
Vergeet dat je boos bent en hebt staan wachten en wees gewoon helemaal blij dat hij gekomen is. ( Dat is supermoeilijk, dat weet ik, maar het werkt wel
Banjer snapt het niet als je hem straft voor wat er even daarvoor gebeurd is. Hij snapt alleen wat er op dat moment gebeurt, nl hij komt bij je en krijgt op zijn kop.
En je wilt natuurlijk niet dat hij bang wordt om bij je te komen.
Waarschijnlijk heeft hij je niet eens horen roepen toen hij aan het spelen was. Dat is heel normaal voor een jonge hond van zijn leeftijd.
Gewoon altijd een lekkere beloning bij je hebben en juist als hij niet aan het spelen, dan roepen en belonen zodra hij komt. Dan gaat hij het juist heel leuk vinden om bij je te komen.
Maureen
Marcel, de oefening "af" was bij Senna ook lastig. En plat liggen heeft ze de hele cursus steevast geweigerd. Nu doet ze alles. Geleerd in 10 minuten
ik heb me er nooit druk over gemaakt. Wel bleef ik het steeds oefenen, maar ze was ook zo'n druktemaker op cursus. Ik denk dat Banjer het ook allemaal wel doet als hij wat ouder en rustiger is.

-
marcel
nou die honden stond ik zelf bij en banjer racede eropheen dus ja pakken ging niet zo snel,ik pakte hem een beetje onhandig ik was niet kwaat of zo