Schijnzwanger
Re: Schijnzwanger
Dat was idd kennelijk te vroeg om te stoppen. Voor haar had ze net haar pups en die werden belaagd !
Wel fijn dat die druppels haar gedrag sturen, nu alleen nog wat langer doorgaan.
Ik heb ook geen idee of ze elke keer weer schijnzwanger zou worden. Ik ken het alleen van onze 1e hond, de cairn. En die had het beslist niet elke keer of altijd hevig.
Wel fijn dat die druppels haar gedrag sturen, nu alleen nog wat langer doorgaan.
Ik heb ook geen idee of ze elke keer weer schijnzwanger zou worden. Ik ken het alleen van onze 1e hond, de cairn. En die had het beslist niet elke keer of altijd hevig.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Het wordt aangeraden om, als ze eerder schijnzwanger waren, die druppels te gebruiken. En bij heftiger klachten al tijdens de loopsheid te beginnen. Je mag de dosis verhogen tot 3x daags 15 druppels. Dus wat dat betreft hebben we nog wel wat speling. Het gaat mij er vooral om dat ze goed in haar vel zit, want ze kunnen toch behoorlijk "in de war" zijn door die hormonen. Ik vond het vooral wonderlijk om te zien dat afleiding en frisse lucht zo'n invloed hebben.

Schijnzwangerschap is heel vervelend. Onze Tirza had het ook in hevige mate.
Mevr. Barkman zei me ooit dat het erfelijk zou kunnen zijn.
Yvonne wat fijn dat je het met de druppels in de hand kunt houden. En afleiding is natuurlijk altijd goed. Ik hoop dat Senna weer snel de oude zal zijn.
Gekke Senna dat ze de bevriende hond aan vloog, ze wilde haar denkbeeldige pup waarschijnlijk verdedigen.
Mevr. Barkman zei me ooit dat het erfelijk zou kunnen zijn.
Yvonne wat fijn dat je het met de druppels in de hand kunt houden. En afleiding is natuurlijk altijd goed. Ik hoop dat Senna weer snel de oude zal zijn.
Gekke Senna dat ze de bevriende hond aan vloog, ze wilde haar denkbeeldige pup waarschijnlijk verdedigen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Goh, dat zal inderdaad wel de verklaring zijn: de verdediging van haar "pups".
Fijn dat ze wat aan die druppels lijkt te hebben.
En hartstikke goed dat ze na het incident gewoon gewandeld en gespeeld hebben.
Kun je het voor jezelf ook weer wat loslaten, hè.
Fijn dat ze wat aan die druppels lijkt te hebben.
En hartstikke goed dat ze na het incident gewoon gewandeld en gespeeld hebben.

Tjonge...wat een invloed hebben die druppels toch.
Inderdaad fijn dat ze het, na de eerste spanning, toch weer wat los kon laten.
Inderdaad fijn dat ze het, na de eerste spanning, toch weer wat los kon laten.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Of het erfelijk is, zou ik echt niet weten
Het is vooral voor de hond vervelend, vind ik. Het is bij de tegenwoordige huishond nergens goed meer voor, dus ik ben wel blij dat de druppels helpen. Als ik de verhalen lees, kan het nog veel extremer, vandaar dat wij haar de minimale dosis hebben gegeven. Gelukkig reageert ze daar goed op.

Ik vond het vooral vervelend voor de andere hond en zijn baasje. Maar zij is zo nuchter en weet dat Senna een lief hondje is, gelukkig. Ze vroeg al wanneer ze een keer op mocht passen 

Ben je ineens gestopt?
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ja, ik heb nergens kunnen vinden dat je het moet afbouwen. En ze kreeg maar 1x per dag. Ik kon ook nergens duidelijk vinden wanneer je moest stoppen. Uiteindelijk ergens op een DA site gevonden dat je een week nog moest doorgaan. Op de bijsluiter staat doorgaan tot het tijdstip dat de schijnzwangerschap normaal zou duren. Geen idee hoe lang dat is.Charlotte schreef:Ben je ineens gestopt?

Het lijkt mij dat dat de lengte van een denkbeeldige dracht is.
-
gerrymoerkens
Vervelend dat schijnzwanger zijn. Pebbles heeft het haar tweede loopsheid ook gehad. Ben toen bij de derde loopsheid ook begonnen met de puur druppels. Maar ben gestopt toen ze een weekje loops was om te kijken of er verschil was want ze had geen klachten. Gelukkig kreeg ze zonder druppels ook geen klachten. Ik weet nu niet of ze gewoon geen klachten had de derde keer of dat het afdoende was om te voren de druppels te geven. We zullen wel zien. Gerry en Pebbles.
Lijkt mij ook en wat extra om die 1e bezitterige periode van het hebben van pups te overbruggen.Jeanette schreef:Het lijkt mij dat dat de lengte van een denkbeeldige dracht is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
En dat kan bij de ene hond langer zijn dan bij de andere.loes schreef:Lijkt mij ook en wat extra om die 1e bezitterige periode van het hebben van pups te overbruggen.Jeanette schreef:Het lijkt mij dat dat de lengte van een denkbeeldige dracht is.
Charlotte
-
sammydesmous
Gats dat zal schrikken geweest zijn. Gewoon maar weer doorgaan met de druppels lijkt me heel verstandig. Wel vervelend dat Semna steeds weer zo'n last van schijnzwangerschap heeft. Gelukkig hebben onze 2 er geen last van. Knuffel Senna maar eens extra van Sammy & Lieveke
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Maar hopen de de klachten niet erger worden, Eva.
Charlotte
Ach ja...natuurlijk :idee:
Lekker blijven trainen, wandelen, afleiding geven......
Voor je het weet is ze weer zichzelf.
Lekker blijven trainen, wandelen, afleiding geven......
Voor je het weet is ze weer zichzelf.
Pip is toch eind september pas loops geworden, is dat dan niet wat te vroeg voor schijnzwanger zijn? Ik weet er veel te weinig van, dus het zou zo maar kunnen.
Senna heeft na de loopsheid ook de gezwollen tepels aangehouden. Nu pas begon ze weer haar gewone voer te eten, na het echt dagen niet aangeraakt te hebben. Uit pure armoe heb ik haar maar zo nu en dan wat farmfood brokken gegeven, die ik nog had. Om i.i.g. de voedingstoffen binnen te krijgen.
Het opnieuw beginnen met de Puur druppels had ook weer even inwerktijd nodig. Homeopatische middelen werken pas na een paar dagen en de klachten waren in het begin juist erger geworden.
Maar goed, ze is er weer!
Afleiden en lekker veel naar buiten helpt ook echt!
Senna heeft na de loopsheid ook de gezwollen tepels aangehouden. Nu pas begon ze weer haar gewone voer te eten, na het echt dagen niet aangeraakt te hebben. Uit pure armoe heb ik haar maar zo nu en dan wat farmfood brokken gegeven, die ik nog had. Om i.i.g. de voedingstoffen binnen te krijgen.
Het opnieuw beginnen met de Puur druppels had ook weer even inwerktijd nodig. Homeopatische middelen werken pas na een paar dagen en de klachten waren in het begin juist erger geworden.
Maar goed, ze is er weer!
Afleiden en lekker veel naar buiten helpt ook echt!

Hoop dat Pip er niet zoveel last van zal hebben.
Afleiding is het beste, en misschien de druppeltjes die Yvonne voor Senna gebruikt ook aan Pip geven.
Afleiding is het beste, en misschien de druppeltjes die Yvonne voor Senna gebruikt ook aan Pip geven.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Met het trainen en wandelen zit het zo te lezen wel snor en nu ook nog ander voer dat meestal zeer in de smaak valt........allemaal pluspunten voor Pip.
Ze is vast gauw weer zichzelf!
Ze is vast gauw weer zichzelf!
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )