Goed dat je het in de gaten houdt Marcel!!! Met zulke grote honden is altijd wel erg ruig bij het spel.
Laat Banjer mooi zijn eigen tempo bepalen bij het wandelen.
Regelmatig stilstaan en snuffelen enzo.
Of als het kan even zitten.
Goed idee om eens bij de trimsalon langs te gaan.
Misschien mag hij alvast even op de tafel staan.olledig uit haar dak.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Marcel dat gaat niet om het moe zijn maar of zijn botten enzo het al aan kunnen ik kan me iets van herinneren dat je niet te ver mag wandelen maar goed ik kan het fout hebben.
Groetjes, Andrea Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Wat komt hij al snel en braaf naar je toe rennen, terwijl hij best een eindje bij je vandaan is, op het eerste filmpje met die labrador, dat vond ik wel heel braaf!
Leuke filmpjes, Marcel! Hij houdt je goed in de gaten. Als je stil staat doet hij dat ook en als je doorloopt gaat hij ook weer. Senna was ook nooit bang voor grote honden, maar vooral de zwaardere rassen ( die zijn vaak ook erg sterk) hield ik toch wel uit haar buurt. Ik was altijd bang dat ze haar rug zou bezeren.
Banjer ziet er goed uit hoor!
andrea21 schreef:Mag je al zolang met een pup wandelen vraag ik me af?
Met een pup van 4 maanden mag je ongeveer 20 minuten wandelen. En dan bedoelen ze lopen, niet rennen. Als ik het goed heb heeft dat te maken met de groei van kraakbeen.
Ik zou zeker geen 3 kwartier gaan wandelen, Marcel. Ook al lijkt hij niet moe, het is voor de groei van zijn botten niet goed.
Je kunt op het internet vast wel een goed schema opzoeken over de lengte van de wandelingen.
Je bent goed bezig Marcel!
Je kan hem ook even zelf een stuk tillen tijdens een wat langere wandeling zodat hij even moet uitrusten. Is nog gezellig ook, toch?
Was het niet zo dat een pup elke maand 5 minuten langer mag lopen?
Gelukkig zijn smousjes niet zo zwaar; die til je zo even op...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Ja, klopt. 5 minuten per maand of 1 minuut per week.
Langzaam opbouwen dus. Fredie zegt meestal tot een maand of 9 zo opbouwen, daarna kunnen ze meer aan, omdat ze dan weinig meer groeien.
Wij zijn in die tijd ook wel een aantal keer met een wandeling meegeweest. Dan tilden we Suske een poosje, daarna mocht ze weer een paar minuten.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Ook daarvoor moet je geduld oefenen, Marcel.
Banjer moet de gelegenheid krijgen om gezond op te groeien. En daar hoort ook het opbouwen van de wandelduur bij.
Hij ziet er trouwens prima uit!
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
De 5 minuten per maand of 1 minuut per week regel is al aangegeven, die zou ik ook aanhouden.
Als je eens een keertje 25 minuten of 30 minuten ipv 20 minuten loopt, is niet zo erg, maar doe dit zeker niet iedere keer en geef Banjer daarna voldoende tijd om te herstellen. Langer dan 35 minuten zou ik zeker niet wandelen, zonder te tillen. Als je hem tilt, dan mag hij er natuurlijk wel langer in tijd uit.
heb gezecht aan diegene die ons les geeft dat ik graag verder wil met banjer,maar ik zij wil dat ik dan vervoer moet hebben ze daar word word altijd wel een beetje rekening mee gehouden ik zij oke.voor de rest luistert banjer beter tuis dan op de cursus hij is op de cursus heel druk en wild.....maar het gras was nat en dat vonden de pups niet zo lekker.er werd ook verteld dat pups een beetje drukker worden met dit weer regen kou veel wind,voor de rest doet banjer het prima het wort een leuk hondje of dat this het eigenlijk al
gr
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt Marcel.
Je hebt toch vervoer? Een fiets met een kar. Je bent heus de enige niet die geen auto bezit en toch van alles met zijn smous onderneemt.
Juist omdat Banjer zich nog helemaal niet weet te gedragen op het trainingsveld, is het extra belangrijk. Dat een hond oefeningetjes thuis kan doen is wel leuk voor jezelf, maar het doel van cursussen is dat een hond leert zich goed in de maatschappij te gedragen. Er zijn al genoeg verboden voor honden, dus moeten we met z'n allen er voor zorgen dat honden zo min mogelijk last veroorzaken.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ik dacht ook dat het juist de bedoeling was van de fietskar dat Banjer dan ook met slecht weer er doorheen kon Voor jezelf een goed regenpak en je kunt overal naar toe.
Ik denk ook dat het heel belangrijk is dat je door gaat. Banjer lijkt me, ondanks dat ie druk is, een heel slim hondje. En alles wat hij nu leert, daar hebben jullie straks profijt van.
ja maar niet met de winter met die kar in diekand gaan we bijna op,dit is voor de hond ook niet leuk en het is geen 4 km nog wel een stukje langer en als je dan met de auto mee kan is veel beter.hier in huis doet hij het prima luistert goed en loopt buiten ook goed mee trekt niet en spelen met andere honden ook goed en als ik hem dan roep komt hij zo naar me toe dus alles gaat goed in de bench ook.het wort een prima hondje dat zullen juli echt wel un x zien.op de winner in nov http://www.winnershow.nl/nl/
gr
Ik begrijp het nog steeds niet Marcel. Een hond heeft het niet snel koud, want zijn temperatuur kan zich aanpassen. Anders zou een hond in zijn eigen vacht ook niet in de sneeuw buiten kunnen. In de kar kun je bovendien een lekker warme plaid od leggen waar hij in kan kruipen.
En zou je ineens niet een paar KM kunnen fietsen ?
Van een paar puppylessen waar hij zich grotendeels nog niet weet te gedragen wordt hij niet in 1 klap een gehoorzame, hanteerbare REU. Want dat moet je niet vergeten, hij is nog niet in de pubertijd en daar bovenop kunnen de specifieke reuenproblemen nog komen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004