Loopsheid
Re: Loopsheid
Oma Guusje was er dus eentje met een lange voorperiode.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Dan heeft ze het van oma. Ach, is ook wel weer leukCharlotte schreef:Oma Guusje was er dus eentje met een lange voorperiode.

Ik heb het idee dat Senna zich nu bij de tweede loopsheid beter voelt dan bij de eerste. Ze eet niet haar hele bakje leeg, maar de vorige keer at ze een paar dagen niets.
Ze is ook wat tieriger, ondanks de warmte, dan de vorige keer.
Het vloeien is ongeveer gelijk. Waar ze gelegen heeft een paar druppels en af en toe een druppel of veeg op de grond.
Voor mij hoeft ze niet met een broekje aan te lopen, dus ons huis ziet er heel vrolijk uit met allemaal gekleurde oude dekbedovertrekken over de bank.
Ook boven heb ik, omdat ze bij ons op de bedden mag liggen, oude overtrekken als onder- en boven lakens gebruikt. Met deze warmte liggen we toch niet onder dekbedden.
Het ziet er allemaal wel lachwekkend uit, maar geeft ook een "laat de boel de boel maar" gevoel. De wasmachine draait wel en het is zo droog. Ideaal!
Ze is ook wat tieriger, ondanks de warmte, dan de vorige keer.
Het vloeien is ongeveer gelijk. Waar ze gelegen heeft een paar druppels en af en toe een druppel of veeg op de grond.
Voor mij hoeft ze niet met een broekje aan te lopen, dus ons huis ziet er heel vrolijk uit met allemaal gekleurde oude dekbedovertrekken over de bank.
Ook boven heb ik, omdat ze bij ons op de bedden mag liggen, oude overtrekken als onder- en boven lakens gebruikt. Met deze warmte liggen we toch niet onder dekbedden.
Het ziet er allemaal wel lachwekkend uit, maar geeft ook een "laat de boel de boel maar" gevoel. De wasmachine draait wel en het is zo droog. Ideaal!

Senna's eerste loopsheid was op op 19 januari. Zij is van 22 mei, dus na bijna 8 maanden.Eva81 schreef:Wanneer is ze nu uiteindelijk loops geworden Yvonne?Ik wacht nog steeds op Pip,controleer haar elke dag,de boel is ietsjes paars,beetje opgezwollen maar nog steeds geen druppel bloed,wel merk ik dat ze er vaker aan zit dan normaal,ik hoop dat het binnekort komt zodat we geen last hebben tijdens evt de soesterduinen wandeling of de clubmatch....dus ben wel benieuwd wanneer Senna het uiteindelijk geworden is...Heb jij haar dan gewoon nog losgelaten tijdens je wandel vakanties?
Want dacht zoiets ze hebben gelezen dat Senna nog gespeeld had met andere hondjes.
Nu haar tweede is op 18 augustus begonnen dus, op één dag na, na 7 maanden.
Tijdens de wandelingen was ze het nog niet, maar zoals je weet heeft ze wel veel "last" gehad van reuen.
Zo lang het bloed helder rood is, laat ik haar gewoon los. Omdat ze nog niet willig is, zal ze de reuen, net als ervoor, wegsnauwen.
Ik ga geen drukke hondenplaatsen opzoeken, maar gewoon in het bos moet lukken.
Ik ga niet de grens opzoeken dat ze willig is, de vorige keer begon dat op de 11e dag. Maar tot dag 9, dus deze week nog gaan we nog gewoon lekker los wandelen.
Ik had overigens niets aan Senna gemerkt de eerste keer. Ik vond gewoon een druppeltje bloed op de grond.
Ik hoop ook dat Pip het niet is met de wandeling of de andere uitjes. Alhoewel ik het minder erg zou vinden als ze het was tijdens de clubmatch. Want dan zit ze toch aan de lijn. Of het moet zijn dat ze zich niet lekker voelt.

-
sammydesmous
Nee hoor je zit er niet naast. Allemaal symptomen dat haar eerste loopsheid er aan zit te komen. Doet ze ook al vaak kleine plasjes tijdens de wandeling?
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Ik denk ook dat het er aan komt. Ik vond het ook spannend hoor, Eva. Zij is ons eerste teefje (behalve de honden vroeger thuis dan) en ik had echt zoiets van "kleine meisjes worden groot"
Senna deed dat wel, zeker 5 kleine plasjes onderweg. Maar misschien doen niet alle hondjes dat.
Senna deed dat wel, zeker 5 kleine plasjes onderweg. Maar misschien doen niet alle hondjes dat.

Handig! Dat mis je niet!
Ik deed het ook om het einde van het vloeien te ontdekken, omdat ze bij ons op de bedden ligt.
Overigens ontdekte ik haar loopsheid door een druppeltje op de grond
Ik deed het ook om het einde van het vloeien te ontdekken, omdat ze bij ons op de bedden ligt.
Overigens ontdekte ik haar loopsheid door een druppeltje op de grond

Pip heeft wel een damesachtige knuffel verdiend.
Handig opgelost met die hoes, Eva. Hopelijk gaat het een beetje meevallen met de druppeltjes.
Handig opgelost met die hoes, Eva. Hopelijk gaat het een beetje meevallen met de druppeltjes.

Ik bewaar altijd alle oude overtrekken. Superhandig bij schilderklusjes en.......loopse hondjes 

De ene hond wat meer dan de andere.
Van Finny vond ik weinig tot niks.
Guusje liet vaker haar oma de boel opruimen....
Goed opgelost door een dekbedovertrek over je kleed te doen.
Ik heb geen kleden.
Van Finny vond ik weinig tot niks.
Guusje liet vaker haar oma de boel opruimen....
Goed opgelost door een dekbedovertrek over je kleed te doen.
Ik heb geen kleden.
Laatst gewijzigd door Charlotte op 29 sep 2012, 10:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Charlotte
Ik weet niet anders dan dat smouzen zich goed schoonhouden. Daarom moet er als er dekplannen zijn ook zo goed opgelet worden wanneer de loopsheid eigenlijk is begonnen.
Hoewel ik geen ervaring heb met grote(re) honden neem ik toch aan dat die naar verhouding ook meer bloed verliezen wat natuurlijk moeilijker weg te werken is
Hoewel ik geen ervaring heb met grote(re) honden neem ik toch aan dat die naar verhouding ook meer bloed verliezen wat natuurlijk moeilijker weg te werken is
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Senna hield zich ook goed schoon. Beide keren ontdekte ik het toch door druppeltjes op de grond. Misschien toeval? Omdat ze bij ons op de banken en op bed mag, was alles afgedekt met overtrekken. Ik gebruik witte overtrekken om precies te ontdekken wanneer het vloeien helemaal over is en ik alles weer weg kan halen. 't Is even wat moeite, maar beter dan elke dag m'n bankhoezen en dekbedovertrekken wassen 

-
sammydesmous
Hier houden ze zich zelf ook heel goed schoon en niet alleen tijdens de loopsheid. Takjes of blaadjes in de vacht of staart vinden ze ook niet fijn en worden onmiddellijk verwijderd of laten het door ons doen. Hier komen ze niet op de bank of bed dus daar komt geen bloed op en hoeven we dus niet te beschermen. Beneden hebben we overal plavuizen en boven komen ze niet, is verboden terrein voor ze.
Weten ze precies.
Jose, Sammy & Lieveke

Jose, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
-
sammydesmous
Lieveke zit vandaag op haar 26e dag maar gisteren werd ze toch echt bijna gedekt door een Jack Russell. Hij had zijn voorpoten al om haar heen geslagen.
Ze zal misschien niet meer vruchtbaar zijn maar nog wel erg lekker ruikend voor de jongens. Bij haar vorige loopsheid vielen ze haar nog lastig na 5 weken. Dus we houden haar wel goed in de gaten en lijnen haar nog regelmatig aan.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
-
gerrymoerkens
Oeps dat lijkt me schrikken. Pebbles blijft hier ook altijd lang "lekker" ruiken. Ik zit te wachten wanneer ze weer loops wordt. Dat zou eigelijk deze maand moeten gebeuren. De vorige keren werd ze precies na 6 maanden loops dus ik wacht maar af, maar ik zie nog helemaal niks. Ben benieuwd, Gerry en Pebbles.
oef, dat is schrikken, uitgerekend een Jack. Wel sneu dat ze zo lang lekker blijft ruiken.
Snauwt ze de heren niet eens flink af?
Stijnke wel. Die doet dat na krap 2,5 week al en op enkele onnozele types na luisteren de heren daar wel naar.
Een enkeling die haar tekkelt met z'n voorpoten omdat hij niet snapt wat hij ruikt, krijgt de wind meestal flink van voren. De rest heeft al snel in de gaten dat er niks meer te beleven valt ook al is er nog een spoortje geur......
Snauwt ze de heren niet eens flink af?
Stijnke wel. Die doet dat na krap 2,5 week al en op enkele onnozele types na luisteren de heren daar wel naar.
Een enkeling die haar tekkelt met z'n voorpoten omdat hij niet snapt wat hij ruikt, krijgt de wind meestal flink van voren. De rest heeft al snel in de gaten dat er niks meer te beleven valt ook al is er nog een spoortje geur......
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
-
gerrymoerkens
Re: Senna
Ik verwachtte dat Pebbles in oktober loops zou zijn want de 3 andere keren was ze het precies na 6 maanden, Het is nu december en ze is nog steeds niet loops geweest. Herkennen jullie dit? Ik ben al bij de dierenarts geweest en die zei dat we het beste in Januari dan evt. een echo kunnen laten maken of ze misschien cytes heeft. Gerry