Hier kun je vragen stellen of je zorgen delen omtrent kleine gezondheidskwesties van je hond. Neem contact op met een dierenarts voor deskundig advies.
Het is jammer genoeg allemaal akelig gif, maar een huis en alle dieren met vlooien kan natuurlijk ook niet. De katten heb ik nog niet hoeven behandelen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
loes schreef:Het is jammer genoeg allemaal akelig gif, maar een huis en alle dieren met vlooien kan natuurlijk ook niet. De katten heb ik nog niet hoeven behandelen.
De dierenarts die wij vroeger hadden zei eens dat als de katten ook buiten komen, zij de vlooien meebrengen en dat die vlooien dan liever op de honden zitten zodat de kat vlo-vrij is en de hond onder komt te zitten als ze in 1 huis leven.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Vandaag een teek op de vloer hier in de kamer gevonden. Lieveke zat erbij te kijken. Een dikke vette teek. Ik denk dat Lieveke hem gehad heeft. Hoop dat ze er niets aan overhoudt. ik zie nergens bij haar een plekje waar de teek gezeten kan hebben. Brr. Ik dacht dat we er nu wel van af zouden zijn, die nare beesten.
Jos, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Hier niet...en die ene op mezelf had ik graag gemist.
We hebben de hondjes toch weer behandeld.
De schrik zit er bij mij goed in.
Normaal doe ik 's winters niets.
Gisteren liep er een trage vlo op Bloem.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Martine schreef:Hier geen last van gehad. Zal wel met het weer te maken hebben gehad. Misschien is het met teken net zoals met eikels. Dankzij de weersomstandigheden van afgelopen voorjaar zijn de vruchtjes in de eikenbomen hier niet bevrucht met als gevolg nu geen enkele eikel. Heel jammer voor de dieren, maar persoonlijk ben ik er ontzettend blij mee... Wij zijn hier jaarlijks bijna dwangmatig zo'n 8 weken eikels aan het rapen voor ze uitlopen en hopeloos vastzitten in de grond. Aan eikels alleen hebben we het hier ove 4 groenbakken vol per jaar. Een K*-klus in een tuin met alleen maarbodembedekkers...
Sorry, beetje
Laatst gewijzigd door Martine op 19 nov 2012, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Stapper plaste van die band in zij mand Eva.
Hij is nogal gevoelig voor chemische zaken.
Als we naar Frankrijk gaan zal ik iets anders moeten bedenken..wat ook tegen zandvliegen is. Maar vooralsnog blijf ik nog maar even bij Frontline Combo.
Daar reageren ze allebei goed op.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14