Te vroege castratie/sterilisatie hond
Te vroege castratie/sterilisatie hond
Een stukje over te vroege castratie/sterelisatie van de hond:
http://www.angryvet.com/spaying-and-neutering/
Helaas in het Engels, anders even door de vertaalmachine.
http://www.angryvet.com/spaying-and-neutering/
Helaas in het Engels, anders even door de vertaalmachine.

Re: Te vroege castratie/sterilisatie hond
De DA van de gast labrador vond 8 mnd. prima
Voor zo'n grote hond is 1,5 jr. toch het minimum als ik dit zo lees.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Het is dé trend Eva...vroeg laten catreren.
Net als dat chemisch castreren.
Hup...en het is al weer gepiept.
Dat laatste lijkt me toch net zo schadelijk voor de ontwikkeling als volledig castreren.
Net als dat chemisch castreren.
Hup...en het is al weer gepiept.
Dat laatste lijkt me toch net zo schadelijk voor de ontwikkeling als volledig castreren.
Ik vind het een vreemde zaak dat de dierenartsen "de trend" overnemen. Soms denk ik wel eens dat het een commerciële trend is :idee:

Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Met dekken door een chemisch gecastreerde reu zijn er tot dusver geen positieve resultaten, de tijd voordat de effecten zijn uitgewerkt schijnt toch vrij lang te zijn.
Overigens is het uiteraard heel normaal dat een puberreu (de één wat meer dan de ander) belangstelling krijgt voor het andere geslacht, het is aan de baas om dat in goede banen te leiden.
Natuurlijk mag een teveneigenaar een voorkeur hebben voor een bepaalde reu en als dat qua combinatie verantwoord is dan zullen de mensen van het TFP daar mee accoord gaan.
Uit de in Wijk bij Duurstede wonende combinatie Floortje-Prem zijn 3 pups geboren (zie juniblad).
Overigens is het uiteraard heel normaal dat een puberreu (de één wat meer dan de ander) belangstelling krijgt voor het andere geslacht, het is aan de baas om dat in goede banen te leiden.
Natuurlijk mag een teveneigenaar een voorkeur hebben voor een bepaalde reu en als dat qua combinatie verantwoord is dan zullen de mensen van het TFP daar mee accoord gaan.
Uit de in Wijk bij Duurstede wonende combinatie Floortje-Prem zijn 3 pups geboren (zie juniblad).
Laatst gewijzigd door loes op 15 sep 2012, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Suske is in november gedekt door een reu die een chemische castratie achter de rug had. Qua tijd had die al lang weer uitgewerkt moeten zijn. Het dekken lukte ook wel, maar Suske bleef leeg.
Toen de eigenaresse later met de reu bij de dierenarts kwam zei hij dat zijn scrotum wel extreem klein was gebleven na de chemische castratie en dat is vermoedelijk de oorzaak van het leeg blijven van Suske.
Zeker geen aanrader dus!
Toen de eigenaresse later met de reu bij de dierenarts kwam zei hij dat zijn scrotum wel extreem klein was gebleven na de chemische castratie en dat is vermoedelijk de oorzaak van het leeg blijven van Suske.
Zeker geen aanrader dus!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Eva , wat betrefd voorkeur , ik heb destijds aan Fredie gevraagd of Cas op de lijst van Hieke mocht. Ik vond hem geweldig leuk, maar heb geen inzage of verstand van alle bloedlijnen. Fredie heeft het uitgezocht en goed bevonden. Het heeft dus wel degelijk zin om je voorkeur te overleggen. Ik had geen gegevens met zijn baasjes uitgewisseld. Dat vond ik voorbarig. Die gegevens krijg je gewoon op de lijst als het moment van keuze daar is.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Is Prem-Max al chemisch gecastreerd?!
Een mooie reu....snap er niks van.
Een mooie reu....snap er niks van.
Charlotte
Het is een puber! Mensenpubers denken op een bepaald moment ook maar aan 1 ding (heb ik me laten vertellen
), maar dat gaat bij de meesten over of ze kunnen zich beter beheersen (dat heet dus opvoeding
)
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Dat hoor je zo vaak, eerst eens zien wat chemische castratie doet......???Eva81 schreef:Charlotte schreef:Is Prem-Max al chemisch gecastreerd?!![]()
Een mooie reu....snap er niks van.Ik heb gevraagd waarom omdat ik het ook zo'n mooie jonge reu vond,maar volgens de eigenaresse was het geen doen meer met teefjes,en voor ze tot de keuze van een definitieve castratie zou gaan,wilde ze eerst zien wat een chemische castratie zou opleveren...
Zou dat ook niet uit de koffer van de DA komen..eerst dit en daarna..want het beviel zo goed...hup toch de ballen eraf.
Tel uit je winst!!!
Vriendje Pelle was ook op de RITS...zelfde laken een pak. Eerst chemisch en daarna helemaal gecastreerd. Pelle is een zoon van Diesel.
Bloem zal hem evengoed wel leuk blijven vinden.
Echt... %$#@&%...
Ik heb zelf zo lang aangemodderd met Bobbie voor ik überhaupt die stap heb gezet en heb dan ook moeite met mensen die hier snel toe besluiten; zeker als het een Smous betreft. (vaak aangemoedigd door vrienden die er "verstand van hebben"...)
Ik kijk graag naar Caesar, maar vindt dit een minpuntje van hem; hij zegt namelijk standaard dat reutjes gecastreerd dienen te worden en laat doorschemeren dat hierdoor veel problemen door verdwijnen.
Ik zou als HSC echt een stuk strenger worden; de pupprijs met bv. 500 Euro omhoog en pas na voldoende medewerking met het TFP dat bedrag terugkrijgen... Eeuwig zonde dat er weer een mooie reu onbruikbaar is gemaakt!
Ik heb zelf zo lang aangemodderd met Bobbie voor ik überhaupt die stap heb gezet en heb dan ook moeite met mensen die hier snel toe besluiten; zeker als het een Smous betreft. (vaak aangemoedigd door vrienden die er "verstand van hebben"...)
Ik kijk graag naar Caesar, maar vindt dit een minpuntje van hem; hij zegt namelijk standaard dat reutjes gecastreerd dienen te worden en laat doorschemeren dat hierdoor veel problemen door verdwijnen.
Ik zou als HSC echt een stuk strenger worden; de pupprijs met bv. 500 Euro omhoog en pas na voldoende medewerking met het TFP dat bedrag terugkrijgen... Eeuwig zonde dat er weer een mooie reu onbruikbaar is gemaakt!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Wilma
Ik heb mijn reu pas laten castreren na dat hij ruim 2,5 jr was. Heb hem eerst laten uitgroeien en natuurlijk geld er die afspraak en ik vind dat je je daar aan moet houden. Hij had toen 1 keer gedekt en de 2de teef vond hem blijkbaar niet zo leuk want dit is niks geworden. Dundee-Banjer liep vrij vaak weg als ik even iets aan het doen was waar hij niet aan kon deelnemen. Heb hem dan ook vaak moeten opzoeken, soms was hij wel een kilometer of 6 van de deur. Dit werd me te gek en heb hem toen laten castreren. Als hij nooit was weggelopen had ik dit nooit laten doen. Nu zijn we ruim 3 maand verder en is (tot nu toe) nog niet weggelopen. Ik hoop dat het nu gebeurd is.
Vind ik een goed reden Wilma. En hij heeft ook een keer gedekt.
Dat weglopen is gevaarlijk, hij kan ook onder een auto lopen, daar moet je toch niet aan denken.
Dat weglopen is gevaarlijk, hij kan ook onder een auto lopen, daar moet je toch niet aan denken.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Nescia
Over te vroege castratie gesproken: ik stond gisteren op de hondenschool te praten met de eigenaresse van een erg leuke labradoodle. We hadden het over vachtverandering en loops worden. Haar hondje wordt niet loops. Is met 8 weken!! gesteriliseerd.
. Dat schijnt 'normaal' te zijn bij de labradoodle. Of je krijgt je hondje gesteriliseerd mee, of je bent verplicht dat te doen voordat ze een jaar zijn, anders krijg je een forse boete. De eigenaresse wist er zelf nog niet zoveel van toen ze voor een labradoodle koos ( ivm allergie in het gezin), maar voelde zich er inmiddels toch wat ongemakkelijk bij door reacties van de omgeving en haar dierenarts.
Dat gaat al jaren zo bij Labradoodles.
Charlotte
Jammer dat die mevrouw er niet zoveel van wist.
Wij zitten hier op een forum waar van alles besproken wordt, wat je niet weet gooi je in de groep.
Maar onervaren mensen kan je natuurlijk veel wijs maken als je het verhaal een beetje goed brengt. Hoop dat het beestje geen nadelige gevolgen van de veel te vroege ingreep over zal houden. Ik snap overigens de DA niet die hieraan heeft meegewerkt, zal wel om de ping, ping, gaan.
Wij zitten hier op een forum waar van alles besproken wordt, wat je niet weet gooi je in de groep.
Maar onervaren mensen kan je natuurlijk veel wijs maken als je het verhaal een beetje goed brengt. Hoop dat het beestje geen nadelige gevolgen van de veel te vroege ingreep over zal houden. Ik snap overigens de DA niet die hieraan heeft meegewerkt, zal wel om de ping, ping, gaan.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
sammydesmous
Ik begrijp zo'n DA niet.
En waarom zou een Labradoodle gesteriliseerd moeten worden?
Jos, Sammy & Lieveke

Jos, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)