De dood van ...
Re: De dood van ...
Wel een goede beslissing, maar wat moeilijk voor de eigenaar. En zo oud was hij nog niet. Triest.
Van zo'n jonge pup is het helemaal erg,
Van zo'n jonge pup is het helemaal erg,
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
Saartje
-
Mirjam1962
ZO, dat is zeker moeilijk, zeg! maar een verstandig besluit als er een lijdensweg aan komt. Je zal er maar voor komen te staan..... 
-
sammydesmous
Charlotte schreef:Vanochtend kregen we het trieste bericht dat één van Finny's oudste zonen gestorven is.
Vorige week is Tip geopereerd aan een gezwel in de milt, het ging echter niet beter met hem, en bleken er vanochtend bij onderzoek, gezwellen in zijn longen te zitten.
Zijn mensen hebben het moeilijke maar verstandige besluit genomen om hem in te laten slapen.
Tip's vader is Baue of the Frisian Homestead en zou 16 januari a.s. 11 jaar zijn geworden.
Zijn mensen zijn nooit met hem, zoals afgesproken, naar de RITS (toen nog in Ede) geweest. Hij is dus ook nooit gekeurd, en ook niet gebruikt.
Ach wat zielig voor Tip. gelukkig hebben zijn baasjes een moeilijke maar toch goede beslissing genomen.
Voor jullie lijkt het me ook wel raar, een pup van Finny die er al niet meer is.
Voor allen
José, Wieske-Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Tot 9.00 uur gisterochtend was alles normaal…..
Om 6.00 uur ging de wekker voor een dag Zeewolde om mee te werken op de RITS.
Bij aankomst stap ik zoals altijd aan het begin van het terrein uit om met de honden naar de Jutter te lopen zodat ze lekker uit zijn geweest na 2 uur in de auto te hebben gezeten.
Peter rijdt dan door.
Enfin, de honden stapten uit en begonnen te rennen.
Ik riep Finny omdat ik dacht dat ze achter Peter aan zou gaan (wilde ze nog wel eens doen), en wonder boven wonder bleef ze staan, want (oostIndisch) doof was ze soms….
Ineens begon ze te draaien, net of dat ze wat aan haar achterpoot of staart had.
Maar ze viel om, begon te schudden etc.
Ik dacht gelijk; epileptische aanval, wacht maar even af gaat over en dan lopen wij dadelijk alsnog naar de Jutter….
Verkeerd gedacht, Finny kreeg schuim op haar bek en schudde hevig.
Daar stond ik een poosje in mijn uppie hopeloos te zijn, totdat een passerende fietser mij zag en zo
vriendelijk was om terug te fietsen naar de Jutter om Peter te waarschuwen.
Ondertussen stopte er een man van een hondenschool uit Amersfoort die bij mij bleef totdat Peter en Jeanette kwamen.
Peter ging de auto halen legde Finny achterin, reed met Jeanette naar de Jutter terwijl ik daar met Guusje naar toe liep.
Bij de Jutter kreeg Finny opnieuw een aanval, liet haar ontlasting lopen en was ontzettend klam en warm, haar ogen puilden uit, ze maakte helemaal geen contact meer.
We konden terecht bij een dierenarts in Nijkerk.
Op de behandeltafel kreeg ze weer een aanval met weer hele akelige uitpuilende ogen.
Haar temperatuur was gestegen tot 40.5 graden.
Er was geen twijfel over mogelijk, hier gaan we niets meer aan doen.
Finny kreeg eerst valium om rustiger te worden, met daarna het middel om haar te doen inslapen.
We hebben de behandeltafel laten zakken zodat Guusje kon kijken en snuffelen, maar madame was veel meer geïnteresseerd in de koekjes die de dierenarts op het aanrecht had staan.
We hebben afscheid van Finny genomen en haar bedankt voor al het moois wat ze ons gebracht heeft.
Peter en ik zijn met Guusje teruggegaan naar Zeewolde waar we werden opgevangen door al die fijne en lieve medewerkers, vrienden en bekenden.
Finny heeft een fijn leven gehad, nooit wat naars gemankeerd, de dierenarts was zeer te spreken over haar conditie.
Zij is gestorven op een plek waar ze graag was; het Erkemederstrand.
Om 6.00 uur ging de wekker voor een dag Zeewolde om mee te werken op de RITS.
Bij aankomst stap ik zoals altijd aan het begin van het terrein uit om met de honden naar de Jutter te lopen zodat ze lekker uit zijn geweest na 2 uur in de auto te hebben gezeten.
Peter rijdt dan door.
Enfin, de honden stapten uit en begonnen te rennen.
Ik riep Finny omdat ik dacht dat ze achter Peter aan zou gaan (wilde ze nog wel eens doen), en wonder boven wonder bleef ze staan, want (oostIndisch) doof was ze soms….
Ineens begon ze te draaien, net of dat ze wat aan haar achterpoot of staart had.
Maar ze viel om, begon te schudden etc.
Ik dacht gelijk; epileptische aanval, wacht maar even af gaat over en dan lopen wij dadelijk alsnog naar de Jutter….
Verkeerd gedacht, Finny kreeg schuim op haar bek en schudde hevig.
Daar stond ik een poosje in mijn uppie hopeloos te zijn, totdat een passerende fietser mij zag en zo
vriendelijk was om terug te fietsen naar de Jutter om Peter te waarschuwen.
Ondertussen stopte er een man van een hondenschool uit Amersfoort die bij mij bleef totdat Peter en Jeanette kwamen.
Peter ging de auto halen legde Finny achterin, reed met Jeanette naar de Jutter terwijl ik daar met Guusje naar toe liep.
Bij de Jutter kreeg Finny opnieuw een aanval, liet haar ontlasting lopen en was ontzettend klam en warm, haar ogen puilden uit, ze maakte helemaal geen contact meer.
We konden terecht bij een dierenarts in Nijkerk.
Op de behandeltafel kreeg ze weer een aanval met weer hele akelige uitpuilende ogen.
Haar temperatuur was gestegen tot 40.5 graden.
Er was geen twijfel over mogelijk, hier gaan we niets meer aan doen.
Finny kreeg eerst valium om rustiger te worden, met daarna het middel om haar te doen inslapen.
We hebben de behandeltafel laten zakken zodat Guusje kon kijken en snuffelen, maar madame was veel meer geïnteresseerd in de koekjes die de dierenarts op het aanrecht had staan.
We hebben afscheid van Finny genomen en haar bedankt voor al het moois wat ze ons gebracht heeft.
Peter en ik zijn met Guusje teruggegaan naar Zeewolde waar we werden opgevangen door al die fijne en lieve medewerkers, vrienden en bekenden.
Finny heeft een fijn leven gehad, nooit wat naars gemankeerd, de dierenarts was zeer te spreken over haar conditie.
Zij is gestorven op een plek waar ze graag was; het Erkemederstrand.
Laatst gewijzigd door Charlotte op 09 sep 2012, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik weet het al een dag en zit nog met kippenvel...
Maar Finny is absoluut in het harnas gestorven en heeft dankzij jullie niet onnodig hoeven lijden...
Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!
Maar Finny is absoluut in het harnas gestorven en heeft dankzij jullie niet onnodig hoeven lijden...
Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
-
Rosalie
Lieve Charlotte, wat een naar bericht om te lezen. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Het zal voor jullie en voor Guusje een heel gekke tijd worden nu Finny er niet meer is.
Liefs, Rosalie
Liefs, Rosalie
-
marcel
sterkte Charlotte
gelukig heb je er nog 1 om van te genieten
gr marcel
gr marcel
-
sammydesmous
Lieve Charlotte en Peter, Maria vertelde het ons gisteren toen we op weg waren naar de Jutter. Ik kreeg het ijskoud en dik kippenvel. Wat verschrikkelijk dat lieve Finny er niet meer is. De Madre familias, zo beschouwde ik haar. Ik weet nog de allereerste keer dat we bij jullie op bezoek kwamen en ze bij me kwam zitten en haar kop op mijn knieën legde en haar mocht aaien. Dat mocht niet iedereen vertelde Peter en ik was trots dat ik het wel mocht. Ik voelde me vereerd. En Sammy die haar bek mocht likken en waarvoor ze stiekum een zwak had. Dat alles maakte dat we haar een hele bijzondere lieve smous vonden. Bij de wandelingen kwam ze altijd even bij me lopen iets lekkers halen zo ook de laatste wandelng in Belfeld. Zo zal ze in mijn gedachten blijven. We zijn trots dat onze smousjes uit haar voortgekomen zijn en haar genen dragen.
Theo heeft vanmorgen tegen Sammy verteld dat lieve Finny, haar omi er niet meer is, ze keek hem aan en legde haar kop op zijn knieën
Lieve Fin bedankt voor je vriendschap en kleinkindertjes, ik zal je missen.
Lieve Charlotte en Peter, kinderen en natuurlijk Guusje heel veel sterkte met het verlies van Finny. Dikke knuffel van ons allen.
Jose & Theo, Sammy & Lieveke

Theo heeft vanmorgen tegen Sammy verteld dat lieve Finny, haar omi er niet meer is, ze keek hem aan en legde haar kop op zijn knieën
Lieve Fin bedankt voor je vriendschap en kleinkindertjes, ik zal je missen.

Lieve Charlotte en Peter, kinderen en natuurlijk Guusje heel veel sterkte met het verlies van Finny. Dikke knuffel van ons allen.
Jose & Theo, Sammy & Lieveke
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 09 sep 2012, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Ben vannacht heel vaak wakker geworden met maar 1 gedachte....
Ook wij zullen Finny missen. Ze hoorde er zo echt bij.
Lieve Peter en Charlotte, voor jullie maakt het het verdriet niet minder, maar als hond kun je het je niet beter wensen, je hele leven een liefdevol thuis en eindigen in een fijne omgeving zonder pijn en ellende.
Ook wij zullen Finny missen. Ze hoorde er zo echt bij.
Lieve Peter en Charlotte, voor jullie maakt het het verdriet niet minder, maar als hond kun je het je niet beter wensen, je hele leven een liefdevol thuis en eindigen in een fijne omgeving zonder pijn en ellende.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
ewhuitema
Ach hemel, ben er stil van! Wat gaat het dan snel. Heel veel sterkte met het gemis.
Verdrietig om afscheid te moeten nemen van Finny maar ze heeft jullie veel plezier gebracht in haar lange leven.
Peter en Charlotte,heel veel sterkte de komende tijd en verwen Guusje maar lekker.Die zal toch haar maatje moeten missen :hug:
Peter en Charlotte,heel veel sterkte de komende tijd en verwen Guusje maar lekker.Die zal toch haar maatje moeten missen :hug:

Tjee, dat is inderdaad wel iets om heel stil van te worden.
Heel veel sterkte! Gelukkig heeft ze niet lang hoeven lijden!!

Finny op de doedag van 2011 in Zeewolde.
Heel veel sterkte! Gelukkig heeft ze niet lang hoeven lijden!!

Finny op de doedag van 2011 in Zeewolde.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
Danielle
Hoi Charlotte,
Wat vreselijk zeg! Heb kippenvel overal, tranen in m'n ogen. Heel veel sterkte gewenst. Hoop dat jullie het een plaatsje kunnen geven.
Groetjes Danielle
Wat vreselijk zeg! Heb kippenvel overal, tranen in m'n ogen. Heel veel sterkte gewenst. Hoop dat jullie het een plaatsje kunnen geven.
Groetjes Danielle
lieve Charlotte en Peter wat een verdriet voor jullie zeg ik zit hier zelfs met de tranen in me ogen nu ik dit lees, ze heeft wel een mooi leven gehad maar wat dit is plotseling voor jullie zeg en wat zal Guusje haar missen

Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Wij hoorden het gisteren ook bij aankomst bij de Jutter voor de RITS. Een dag waarbij blijdchap en verdriet zo dicht bij elkaar liggen. Al die vrolijke smousjes en het verdrietige bericht dat Finny was overleden.
Je zei: "het is goed zo". Finny had de respectabele leeftijd van 14 jaar bereikt en verder aan haar sleutelen was geen optie.
Lieve Charlotte en Peter, jullie hebben Finny het mooiste kunnen geven wat een hond kan wensen. Een gelukkig hondenleven. Ik hoop dat jullie hier veel troost uit kunnen putten.
Heel veel sterkte
Je zei: "het is goed zo". Finny had de respectabele leeftijd van 14 jaar bereikt en verder aan haar sleutelen was geen optie.
Lieve Charlotte en Peter, jullie hebben Finny het mooiste kunnen geven wat een hond kan wensen. Een gelukkig hondenleven. Ik hoop dat jullie hier veel troost uit kunnen putten.
Heel veel sterkte

Bedankt allemaal voor jullie steun, nu en zeker gisteren.
Het was een goede keus om terug te gaan naar Zeewolde.
Gisteren mistte ik haar nog niet zo, Peter let daar altijd op haar.
Maar vanochtend, toen ik beneden kwam, foei, toen had ik het heel moeilijk.
Ook tijdens het uitlaten heb ik mijn tranen laten vloeien.
En als ik jullie lieve woorden lees
Peter en ik zijn na de RITS voor een snelle hap elders gegaan, want wij hadden afgesproken om in Wijk bij Duurstede naar de pups van Jasmijn-Poeki te gaan kijken.
Dat hebben we ook niet afgezegd. Ook blij dat we dat niet gedaan hebben.
De pups waren leuk, het zijn achterachter en kleinkinderen van Finny en Guusje.
Het enige teefje leek toch wel heel veel op haar overgrootje door haar diverse witte aftekeningen.
Wij hebben daar ook fijn kunnen praten met de mensen.
Het was een lange dag en bij thuiskomst moesten we de jongens nog op de hoogte brengen. Helaas wist een van hen 'het' al. Er had iemand gebeld (belangstellend) om te informeren. Dat hadden wij expres niet per telefoon willen doen, maar recht tegenover elkaar...
Finny had van vrijdag op zaterdagnacht/ochtend lekker aan de voeten van de jongste gelegen die tot in de kleine uurtjes t.v. had gekeken.
Er was toen ook niks vreemds gebeurt.
Guusje lijkt rustiger dan anders, maar is misschien ook gewoon moe.
Maar toen dochter met gezin kwam had ze een hoge schelle blaf, niets voor haar.
Het is een rare dag vandaag.....
Charlotte
-
Yolanda
Heel veel sterkte met dit verlies!
Wat fijn dat jullie zo goed zijn opgevangen maar om dan nog dat hele eind naar huis te moeten lijkt me verschrikkelijk, nogmaals sterkte
Wat fijn dat jullie zo goed zijn opgevangen maar om dan nog dat hele eind naar huis te moeten lijkt me verschrikkelijk, nogmaals sterkte
Het zal zeker nog een tijd duren om het een plaats te geven. Voor iedereen, ook Guusje. Het was ook veel te plotseling.
Ik kreeg net foto's van Jasmijns nest. Die lieve foto van het pupje met flink wat wit is dus het teefje.
Gisteren hield ik ook het ook nog (net) droog, maar vandaag lukt dat niet.
Ik kreeg net foto's van Jasmijns nest. Die lieve foto van het pupje met flink wat wit is dus het teefje.
Gisteren hield ik ook het ook nog (net) droog, maar vandaag lukt dat niet.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004