Misschien is Bloem ooit geschrokken van het geluid van de vliegenmepper. Klonk misschien niet zo lekker in haar oren. Hier zijn ze gelukkig niet bang voor de vliegenmepper.. Zo'n electronisch ding hebben we niet inderdaad omdat de vlieg niet altijd gelijk dood is.
Wat gemeen is Pim om de spin in het bad te laten zitten en jij je kapot zou schrikken. Nu loopt hij nog ergens rond brr.. Ik zou niet zo rustig slapen vannacht. Moet niets van die griezels hebben. Gelukkig vangt Theo alle ongedierte voor me en worden ze door het toilet gespoeld. Ik ben een dierenvriend maar niet voor insecten in mijn huis.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
Ik heb tegen Pim gezegd dat als ik de spin zie zitten, ik hem een doodklap verkoop. Ook als hij op een muur zou zitten. Hij snapt niet dat ik ze eng vind, ze doen toch niets zegt hij altijd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Spinnen doen me niks en mochten vroeger gewoon in mijn huis wonen maar vliegen haat ik. Viezerikken zijn het en dan vliegen ze om te pesten met een vaart langs je hoofd, ik noem ze altijd kamikaze-vliegen. Vroeger toen ik nog een oppaskind had en er was een vlieg dan riep hij al: Loes, daar is er weer 1, want dan wist hij dat ik ging meppen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995 Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Hier wordt ieder beestje buiten gezet, ook vliegen als ik ze kan vangen tenminste Boven hebben we voor alle ramen horren, dus meestal geen beestjes. Senna's eten staat wel altijd afgedekt op temperatuur te komen. De meeste vliegen komen achter de luxaflex terecht en kan ik dan zo, door het raam open te doen, naar buiten laten. Ik vind het ook vieze beesten en eigenlijk zou er ook een hor in de achterdeur moeten, maar daar zijn we nog niet aan toegekomen. Spinnen hou ik ook niet van van, maar maak ze nooit dood. Glas, papiertje en naar buiten. De hordeur moet ook beschermen tegen kikkertjes.
Spinnen vind ik prima; ze eten tenslotte muggen, en een incitentele vlieg vind ik ook niet erg...
Maar nu het einde van de zomer daar is, en ik mijn tuindeuren eigenlijk altijd open heb staan, komen ze in wel heel grote getalen binnen en doe ik af en toe een extra spinnenweb- rondje met de stofzuiger over het plafond.
Wespen en muggen kan ik kort over zijn; die moeten dood! Ook buiten als ik daar de kans voor krijg... Heel dom om als wesp in m'n glas te gaan zitten; dat glas dek ik af en gaat 10 seconden de magnetron in...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Martine , bedankt voor je tip. De magnarton in , daar was ik nog niet opgekomen!
Vlieden , muggen en wespen gaan hier gewoon het hoekie om. Bijen en muggen worden gekoesterd. Dpinnen in huis krijgen een naam. Kareltje huist al in het toilet en spin Sebastiaan hangt in de woonkamer aan het plafond.na een hele zomer een muggenplaag kunnen er niet genoeg spinnen binnen komen.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Ik ben een moordenaar!
Alles, vliegen, wespen, maar vooral muggen en zéker spinnen moeten een bezoek aan mijn huis bekopen met de dood.
Afgelopen week zat zo'n joekel van een spin tegen de muur .
Peter greep ernaast..stommerik... het ding rende door de kamer .
Niet heel lang gelukkig. Pats...dood!!
Ben er als de dood voor, en als ik bedenk dat ik over een paar weken door de weeks alleen thuis ben.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Ik vang ze meestal met een glas - spinnen, vliegen, muggen, en laat ze buiten los. Die magere spinnen, ook met m'n blote handen.
Een magnetron gebruiken vind ik een akelig idee.
Tja...
Ik ben absoluut een dierenvriend, maar dit soort ongedierte valt bij mij niet onder de noemer "dieren". "Beestjes" die er op uit zijn mij en mijn omgeving het leven zuur te maken ruim ik op. Wespen steken vaak zomaar; bijen doen dat niet; die laat ik ook echt wel met rust.
Bobbie hapt naar alle insecten die bij hem binnen bereik zijn; ik moet er niet aan denken dat hij door een wesp in zijn bekkie gestoken wordt. Als ik 1 wesp z'n gang laat gaan, haalt hij snel z'n vrienden erbij en zit ik echt met een probleem. Ik heb vorig jaar nog een wespennest in m'n tuin moeten laten verdelgen door de gemeente...
Als ik ze dood mep (àls ik al raak sla) vind ik ze veel viezer om op te ruimen dan na mijn schone methode die ook razendsnel werkt.
Hadden ze maar geen wesp moeten worden...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Daar moet je inderdaad niet aan denken dat ze in de bek worden gestoken Senna probeert ook alles wat vliegt en kruipt te pakken. Maar ook een wesp in huis probeer ik weer naar buiten te loodsen. Is natuurlijk niet te vergelijken met een wespennest. Doodeng. Ik ga voor de preventie: horren
Gisteren tijdens een van onze runs bij de flyball, liep een van onze honden ineens heel raar, ging meteen na de start naast de hindernis, met beide poten langs haar kop. Liep al vegend te zwalken, akelig gezicht. Haar baas dacht aan een toeval, de hond is 10 jaar. De EHBO was er snel bij, bleek de hond in haar lip gestoken door een wesp. Na de goede verzorging en het koelen van de lip viel het achteraf gelukkig mee. Als ze IN haar bek was gestoken was het erger geweest.
Wespen, ik maak ze allemaal dood als ik de kans krijg.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
De dag voor de RITS was Bloem al wat loopsig en inderdaad op de RITS brak het wel echt door.
Ze is nu al willig...voor Stapper dan.
Na zes maanden dit keer, vorige keer na vier. Ik hoop dat ze nu regelmatig loops zal worden, om de zes maanden graag.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011 Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Beetje regelmaat zou zeker fijn zijn. Liever om de 6 dan om de 4 maanden. Lijkt me zo'n gedoe. Wel jammer dat Bloems loopsheid net in jullie vakantie viel.
Jose, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)