Klets-topic

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Erna

Bericht door Erna »

Beterschap Maureen, fijn dat oma de kleine Fegan heeft opgevangen.
Ik hoorde zaterdag op de ritsdag dat de wachtlijst voor een reu momenteel 2 jaar is. Dat begint dan nu toch op te schieten voor jullie.
Leuk dat je naar een hondenfotografie-workshop gaat. Ben benieuwd wat je er nog van op kan steken, ja maakt al van die mooie foto's.
Als je in april naar de jaarvergadering komt kan je heel wat smousjes fotograveren als je dat zou willen.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Roosje

Bericht door Roosje »

Erna schreef:Beterschap Maureen, fijn dat oma de kleine Fegan heeft opgevangen.
Ik hoorde zaterdag op de ritsdag dat de wachtlijst voor een reu momenteel 2 jaar is. Dat begint dan nu toch op te schieten voor jullie.
Leuk dat je naar een hondenfotografie-workshop gaat. Ben benieuwd wat je er nog van op kan steken, ja maakt al van die mooie foto's.
Als je in april naar de jaarvergadering komt kan je heel wat smousjes fotograveren als je dat zou willen.

Groetjes, Erna.
\

neemt iedereen zijn smousje mee dan naar een vergadering :| ?

ben niet eens lid van de smouzenclub. moet ik toch een worden :oops: :oops:

wanneer is de vergadering?

Renate

Bericht door Renate »

Wie gaat er hier naar de vergadering?

Ik ben altijd te vinden voor een gezellig dagje uit :wink:

loes

Bericht door loes »

Ja hoor, de smouzen gaan altijd mee. Uiteraard moet je als vereniging 1x per jaar vergaderen, maar er zijn nooit wereldschokkende zaken aan de orde :) en het duurt dan ook meestal niet al te lang. Er is bij de KC Delft gelegenheid om de honden los uit te laten, want het grenst aan het recreatiegebied Delfland.
We hopen, dat er voor het middagprogramma flink wat mensen aanwezig zijn en dat er kinderen meedoen aan de KIND-HONDshow. Heb ik zelf heel leuke herinneringen aan met zoonlief verkleed als koetsier, rat, Amsterdams Lieverdje etc. Renate, ik zie Dana al in zijn lief oud-Hollands jurkje samen met Phoebe :kus: Jammer, dat we nog geen kleinkinderen hebben!
Ik zal wat foto's van toen plaatsen in het Clubalbum.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Oh leuk, lijkt me reuze gezellig. En Dana is er vast wel voor te porren. Jammer dat Phoebe niet bruin is, want ik heb een schattig nijntje-pak voor Dana en Romy gemaakt. Dan zouden ze als Nijn en Snuffie kunnen gaan.

Sinds vandaag helemaal: ons madammeke heeft échte oorbellen gekregen vanmiddag. Ze is zo trots als een pauw! Er wordt geen spiegel overgeslagen.
Vanmorgen in bed vroeg ze om oorbellen. Ik heb gezegd dat de juwelier oorbellen in je oren schiet, dat het een beetje pijn doet, herrie maakt en je oren warm worden. Ze moest er maar even over na denken. Maar vanmiddag uit school wilde ze nog steeds. Of we meteen even naar de stad konden. Nou dat hebben we maar gedaan.
Ze heeft wit met roze bloemetjes uitgekozen.

Ik moet er wel even aan wennen. Het staat zo wijs, maar ja volgende maand wordt ze groot, zoals ze zelf zegt. 5 jaar :mrgreen: .

Erna

Bericht door Erna »

Maureen de jaarvergadering is in Delft op zondag 20 april, voor meer informatie moet je maar even op de site van de club kijken.
Pim, ik en Lisa gaan ook.

Renate wat wordt Dana dan ineens groot hé! Komt Romy nu ook met een wens voor oorbellen of gaat haar dat net iets te ver?
Vind het wel knap van Dana dat ze die gaatjes heeft laten maken.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Renate schreef:Oh leuk, lijkt me reuze gezellig. En Dana is er vast wel voor te porren. Jammer dat Phoebe niet bruin is, want ik heb een schattig nijntje-pak voor Dana en Romy gemaakt. Dan zouden ze als Nijn en Snuffie kunnen gaan.
Als konijntje is toch ook leuk! Weliswaar is jachtpassie in de smous niet gewenst :( , maar wel vaak aanwezig :)
H K Jelle 13-5-2004

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik heb Marijn gevraagd of die ook verkleed met Finny en/of Guusje wil gaan.
Hij keek mij aan of hij het in Keulen hoorde donderen!!
Ben zeker niet goed wijs was zijn reactie.
Ruim 14 jaar en flink aan het puberen, jammer, maar ook wel weer leuk. Hij heeft gelukkig geen gaatjes in zijn oren, dus ook(gelukkig) geen oorbellen met roze en witte bloemetjes..... :lol:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Ruim 14 jaar en flink aan het puberen, jammer, maar ook wel weer leuk. Hij heeft gelukkig geen gaatjes in zijn oren, dus ook(gelukkig) geen oorbellen met roze en witte bloemetjes.....
:mrgreen:
Als konijntje is toch ook leuk! Weliswaar is jachtpassie in de smous niet gewenst , maar wel vaak aanwezig
De combi konijn/smous vind ik niet zo geweldig, maar Dick Bruna's Nijntje is toch wel een groots Hollands product, dus die combi met een smous zag ik wel zitten. Maar jammer dat Phoebe zo wit is. Het hondje van Nijntje, Snuffie, is bruin.
We hebben wel een muizenpakje in de verkleedkoffer. Als we die omdopen tot rat is de combi wel grappig. Rat en rattenvanger.
Renate wat wordt Dana dan ineens groot hé! Komt Romy nu ook met een wens voor oorbellen of gaat haar dat net iets te ver?
Vind het wel knap van Dana dat ze die gaatjes heeft laten maken.
Ja, Dana maakt soms enorme sprongen in haar ontwikkeling. Erg leuk om te zien. Ik vind het zo ontroerend hoe trots ze is op haar oorbellen.
Romy heb ik nog niet over oorbellen gehoord. Dana had wel al een setje voor haar zus uitgezocht. Dezelfde als zij, maar dan in het blauw.
Maar ik wacht tot Romy zelf om oorbellen vraagt. Ze mag daar zelf over beslissen. Bovendien zal het voor Romy extra moeilijk zijn omdat zij dat gefriemel aan haar oren (door 2 vreemden) al moeilijk vindt.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dapper van Dana! Vooral nu ze nog net even klein is! :wink:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Muis/rat is natuurlijk helemaal prima!

Jammer Charlotte, geen Marijn als koetsier of landjonker :(

Ja, zo tussen kind en volwassene zie je zo'n verkleedpartij natuurlijk niet zitten :wink:
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

loes schreef: Jammer Charlotte, geen Marijn als koetsier of landjonker :(
Ja, zo tussen kind en volwassene zie je zo'n verkleedpartij natuurlijk niet zitten :wink:
Ha,ha,ha, ik zie zijn gezicht al voor me, met zo'n vraag verklaart hij je voor gek op die leeftijd. :oops:

Groetjes, Erna.

Renate

Bericht door Renate »

Ik heb voor Dana nog een ouderwets amazonekostuum liggen. Ook leuk in combi met Phoebe.

Alleen hoelang duurt die vergadering eigenlijk? Dana heeft al 2 uur in de auto gezeten als we naar de vergadering gaan. Wel veel om steeds maar stil te zitten.

loes

Bericht door loes »

Ik neem aan, dat je geen agendapunten/opmerkingen hebt, dus kom je toch lekker alleen naar het middagprogramma?
Als je zo'n beetje om een uur of 1 aankomt, dan kun je Phoebe lekker uitlaten, want dat is daar echt ideaal.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Pasen = nieuw leven

2e paasdag heeft een vriendin van ons het leven geschonken aan een prachtige dochter. We zijn net op kraamvisite geweest en het blijft een wonder!
Ik zou bijna overstag gaan......

:hartjes:

Mary

Bericht door Mary »

Hihihi, dat zal de regering een goed idee vinden.
Jij kunt best nog een bijdrage leveren om de vergrijzing te bestrijden.
Zelf zou ik zeggen, doe maar niet, volgens mij heb je genoeg om handen.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Je hebt gelijk hoor, Mary.

Mijn verstand zegt nee, maar als ik zo'n vers baby'tje gezien heb, gaat mijn hart altijd tegen mijn verstand in. Het duurt altijd een paar dagen voordat ik weer met beide benen op der grond sta. Volgens mij gaat dat nooit over. Misschien maar snel aan de sterilisatie :wink:

Romy zou het overigens helemaal geweldig vinden als ze grote zus zou worden. Hoe dwars en boos ze soms kan zijn, zo lief is ze voor baby's. Dan gaat er een soort knop om. Haar favoriete juf kwam haar pasgeboren zoontje laten zien in de klas en Romy heeft het manneke meer dan een half uur geaaid. Ook toen hij ging huilen, bleef ze superlief voor hem.
Maar van leeftijdsgenootjes moet ze niks hebben en dan is een tweelingzus echt lastig :!:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wij krijgen morgen visite van een hondenbaby! :springertje:
Haar naam begint met een R en eindigt op oosje! Met haar grote broer natuurlijk!
:dog: :dog: Gezellig hoor!
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

En... heb je al een verstopplekje bedacht? :P
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mary schreef:En... heb je al een verstopplekje bedacht? :P
Hoe bedoel je. Een plekje om haar te kunnen verdonkremanen? :P :!:
Afbeelding

Gesloten