Kokosolie!
Re: Kokosolie!
Tja Mary, wat voor de één gezond is, is vergif voor de ander....
Maar wel fijn dat je weet wat de oorzaak is.
Maar wel fijn dat je weet wat de oorzaak is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Mary schreef:Vandaag de eerste resultaten van een allergietest gekregen.
Op 1, met stip, permanentvloeistof.
Op 2, luid en duidelijk, kokosolie.
Ik ben dus weer klaar met smeren.
Tjeempie.....1. had ik ook wel gedacht, maar 2....pff...fijn dat je daar achter bent gekomen.
Volgen er nog meer resultaten?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Morgen weer heen. Ik hoop dat ze dan een overzicht maken.Jeanette schreef:Mary schreef:Vandaag de eerste resultaten van een allergietest gekregen.
Op 1, met stip, permanentvloeistof.
Op 2, luid en duidelijk, kokosolie.
Ik ben dus weer klaar met smeren.
Tjeempie.....1. had ik ook wel gedacht, maar 2....pff...fijn dat je daar achter bent gekomen.
Volgen er nog meer resultaten?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Re: teken en vlooien
Ik ga me toch maar eens verdiepen in kokosolie. Als ik me niet vergis zijn er hier op het forum een aantal mensen die hele goede ervaringen daar mee hebben. Ik dacht dat jij er heel positief over was, Ariënne.Ariënne schreef:Onze hondjes krijgen een theelepel biologische kokosolie per dag.

Ja, vandaar mijn smiley: stokpaardje.
Biologische kokosolie heeft enorm veel goede eigenschappen. Als je er maar niet allergisch voor bent, zoals Mary...
Yvonne mag ik jou een wetenschappelijk artikel toesturen?

Biologische kokosolie heeft enorm veel goede eigenschappen. Als je er maar niet allergisch voor bent, zoals Mary...
Yvonne mag ik jou een wetenschappelijk artikel toesturen?

Ik smeer het op mijn brood. Bevalt me prima. Af en toe bak ik er ook in.
Hoe dan ook heb ik met o.a. die kokosolie mijn cholesterol met zeker 10% verlaagd.
Heb ook minder last van mijn maag en slokdarm.
Hoe is dat bij jou nu Ariënne?
Hoe dan ook heb ik met o.a. die kokosolie mijn cholesterol met zeker 10% verlaagd.
Heb ook minder last van mijn maag en slokdarm.
Hoe is dat bij jou nu Ariënne?
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Wat super van die cholesterol, Jeanette!
En de vermindering van je andere klachten.
Ik heb dat scheurtje in het middenrif en voel daardoor af en toe wat branden of heb een enkele keer een nogal pijnlijk gevoel op m'n borst (alsof ik het aan m'n hart heb). De olie kan dat niet voorkomen, vanzelfsprekend, maar kan wel ontstekingen remmen, denk ik.
De laatste tijd voel ik me vaker wat misselijk. Hoop niet dat de helicobacter p weer aan het werk is. Dan zou de kokosolie z'n werk niet 100 % goed doen.

Ik heb dat scheurtje in het middenrif en voel daardoor af en toe wat branden of heb een enkele keer een nogal pijnlijk gevoel op m'n borst (alsof ik het aan m'n hart heb). De olie kan dat niet voorkomen, vanzelfsprekend, maar kan wel ontstekingen remmen, denk ik.
De laatste tijd voel ik me vaker wat misselijk. Hoop niet dat de helicobacter p weer aan het werk is. Dan zou de kokosolie z'n werk niet 100 % goed doen.

Ariënne schreef: Yvonne mag ik jou een wetenschappelijk artikel toesturen?

Ik wil zometeen 1 liter biologische kokosolie gaan bestellen. via http://www.biologischekokosolie.nl
Voor 1 liter betaal je 17,50 + 5,95 verzendkosten. Lijkt me redelijk.
Denken jullie dat dit de goede is?
Voor 1 liter betaal je 17,50 + 5,95 verzendkosten. Lijkt me redelijk.
Denken jullie dat dit de goede is?

Ik koop het liever met een EKO-keurmerk.
En zag het zo gauw niet bij deze, hoewel er wel staat: biologisch gecertificeerd... Is nog wel wat vaag.
Ik koop hem zelf van witsenbrurg: http://www.witsenburg.net/nl/onze-produ ... -more.html
Ik zoek en vergelijk elke keer weer op internet, waar ik de goedkoopste internetwinkel kan vinden. Zelf koop ik ook emmers tegelijk om het in verhouding goedkoper te maken en geen bezorgkosten te hoeven betalen. Je kunt het heel lang bewaren.
In de natuurvoedingswinkel verkopen ze het ook.

Ik koop hem zelf van witsenbrurg: http://www.witsenburg.net/nl/onze-produ ... -more.html
Ik zoek en vergelijk elke keer weer op internet, waar ik de goedkoopste internetwinkel kan vinden. Zelf koop ik ook emmers tegelijk om het in verhouding goedkoper te maken en geen bezorgkosten te hoeven betalen. Je kunt het heel lang bewaren.
In de natuurvoedingswinkel verkopen ze het ook.

Ja, daar heb je gelijk in. Ik zou het erg vinden als ik niet de juiste zou krijgen. Ik begin maar even met een liter, weet natuurlijk niet of het bevalt. Waarschijnlijk wel, maar stel dat ik, net als Mary er allergisch voor blijk.
Ik vond de site wel betrouwbaar overkomen omdat ze juist waarschuwen voor de niet-juiste kokosolie. Maar dat kan natuurlijk ook verkooptechniek zijn.
Ik vond de site wel betrouwbaar overkomen omdat ze juist waarschuwen voor de niet-juiste kokosolie. Maar dat kan natuurlijk ook verkooptechniek zijn.

Ik denk dat de bedoelingen van de man van die site wel oké zijn. Heb wel eens contact gehad per mail met hem.
Ik geloof echt dat hij ook enthousiast is.
In de natuurwinkel kun je ook een 1/2 liter kopen. Geurende olie is wat smaak betreft wel even wennen. Ik heb zelf alletwee de soorten in huis, ook de ontgeurde. En frituur er nu zelfs mijn zelfgesneden biologische patattekes in.

Ik geloof echt dat hij ook enthousiast is.
In de natuurwinkel kun je ook een 1/2 liter kopen. Geurende olie is wat smaak betreft wel even wennen. Ik heb zelf alletwee de soorten in huis, ook de ontgeurde. En frituur er nu zelfs mijn zelfgesneden biologische patattekes in.

Ja, dat zou ik ook nog kunnen doen. Ik wacht nog even en ga morgen even naar een grote natuurwinkel hier.
Ik ben wel dol op kokos, en de rest van het gezin ook
Ik ben wel dol op kokos, en de rest van het gezin ook

Ik ben heel benieuwd of je het het wat vindt, Yvonne!
In de natuurwinkel hebben ze Witsenburg, maar ook Aman Prana, die is helemaal duur!