belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
loes

Re: belevenissen van banjer

Bericht door loes »

Die van ons vinden de bench ook fijn, liggen er vaak in, Zelfs Jelle die thuis benchproblemen had die niet goed zijn aangepakt (mijn schoondochter erkent dat zelf) lag vaak zomaar in de bench, terwijl ze hier overal mogen liggen, ook op de bank.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb 'm opgeruimd. En ook 's nachts ligt Senna gewoon ergens op bed. Maar ze heeft het ook nooit als naar plekje gezien en zeker toen ze klein was vond ze daar haar rust. Ik had een dekbedovertrek helemaal rondom, alleen de voorkant open en boven op een paar planken met plantjes e.d.
Echt een holletje.

Nu ligt ze op het kleed om te kauwen, op haar kussen als ze echt heel moe is en verder is de bank haar favoriete plekje.
Ze frummelt wat met de kussens en gaat er dan boven op liggen. Prinses op de erwt :fluit:
Afbeelding

corrie

Bericht door corrie »

Marcel ik reageer heel weinig op je berichten omdat ik me al heel lang aan jou gedrag erger. Ik lees ze zelfs vaak niet meer. Nu wel . Ik ben er kapot van. Arme Banjer!Ik hoop voor je pup dat hij geen trauma van jouw onverantwoorde gedrag heeft opgelopen. Vanaf dat Hieke hier is zien we een aatal mensen niet meer. Omdat de pup niet welkom was!Voor ons was het duidelijk , dan komen wij niet meer. Die pup hoorde bij ons , was klein en had zorg nodig. Wij moesten , zeker heel intensief in haar eerste jaar, ervoor zorgen dat ze een goede basis had , zich veilig voelde en zich kon ontwikkelen tot een stabiele en gelukkige volwassen hond.
Als jij dit ook als doel voor ogen hebt ben je totaal verkeerd begonnen. En net als de rest denk ik niet dat de situatie verbeterd!
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam

Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje

marcel

Bericht door marcel »

bench training doe ik al het zelfde als juli hier schrijven kluifje,erin een leuk speeltje en ff voor 5 min buiten staan nou echt hij wil er niets van weten het kleifje eens vervangen door een kong met,koekjes erin zodat hij er mee speelt en er afentoe een koekje uit komt maar hier doet hij ook niets mee.en dit doet hij al van de 1ste x dat hij ff alleen is in de bench blaffen spijlen bijten dus zeg het maar als juli nog iets hebben voor hoor ik het wel...maar ne 10 min is dat wel over dan is het voor ff stil.ik denk dat banjer de bench,maar niets vind wand die honden zijn er ook bij niet elke hond houd er van om opgesloten te zijn.dus tips kom maar
gr

karin73

Bericht door karin73 »

Beginnen met 5 seconden in plaats van 5 minuten...
groetjes, Karin

Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Vind je het gek dat hij niet in de bench wil. Ik niet !!!!! Je hebt hem er laatst 4 uur ALLEEN in opgesloten. Als ik een pup was ging ik er nooit meer in. Gerry.

marcel

Bericht door marcel »

5 seconden
werkt ook niet op het moment dat ik deurtje dicht doe begind hij al
laatst 4 uur ALLEEN
bij 10 min stil
Vind je het gek dat hij niet in de bench wil
hij slaapt er wel in

Martine

Bericht door Martine »

Als hij slaapt hem voorzichtig optillen en in de bench leggen met het deurtje open. Eerst maar eens laten merken dat de bench een veilig plekje is. Dan na een weekje of zo met het deurtje dicht en dit open doen zodra hij wakker is, zonder hierbij tegen hem te praten. En pas als dit zonder problemen gaat het langzaam opvoeren, met stapjes van een minuutje. Maar maak er geen strijd van; als jij gespannen bent, merkt de pup dat direct en zal hij ook gespannen worden.
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Martine

Bericht door Martine »

Ik voel me aan Banjer verplicht nog wel te reageren; ik wil dat hij het fijn krijgt bij Marcel.
Weet je nog dat we je ALLEMAAL adviseerden om voor een wat ouder hondje te gaan? Dan had je de moeilijke puppentijd niet hoeven doormaken. Je hebt er zelf voor gekozen dit wel te willen en dat kost je minimaal 1,5 jaar; daar ben je voor gewaarschuwd, maar dat kwam allemaal wel goed zei je. Het kan wel goed komen, maar dat gaat niet vanzelf.
Je hebt alle spullen voor Banjer gekocht en de tuin veilig gemaakt. (is de kamer ook al veilig, of moet hij steeds van je in de bench als je even de kamer uit moet?)
Het eerste wat jij nodig hebt is een fijne oppas die bij Banjer wil zijn als je echt even weg moet; hij moet zich veilig voelen en weten dat er ALTIJD voor hem gezorgd wordt.
Hoe deed je dit toen bij Rex? Had je toen wel hulp toen hij pup was?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Roos

Bericht door Roos »

Hem alleen in de bech doen als hij moe is!
Niet als jij hem even kwijt moet, want dat snappen ze niet. Als hij moe is hoeft hij ook geen kluifje mee, dan moet hij slapen. Zodra hij dan wakker is laat je hem er weer uit.
16/6/2012 Pietje Bell = Sam (Rosey X Stas)

Erna

Bericht door Erna »

Jij doet het heel goed Roos, Sam is een bofferd dat hij bij jou terecht is gekomen.
Dat kan ik van Banjer niet zeggen.
Ik had gehoopt, misschien tegen beter weten in, dat Marcel het ook goed zou doen met de pup. Helaas is dat niet het geval. Vind het heel erg voor Banjer, hij verdient beter.
Marcel we hebben al zo lang, heel veel geschreven hoe je het beste met een pup om zou moeten gaan. Je legt elk advies naast je neer, en schrijft vaak, het komt wel goed. Zoals jij met Banjer bezig bent komt het niet goed.
Waarom stel je eigenlijk je vragen hier, je doet nooit iets met de antwoorden.
Ben het ook zat om steeds maar weer uit te moeten leggen.
De enige manier dat ik het misschien nog wil doen is niet voor jou, maar voor Banjer.
Voorbeeld, wij schrijven steeds dat je de bench training heel voorzichtig moet beginnen, per minuuut opvoeren in de toekomst. En wat schrijf jij in een van je laatste berichten, dat hij na 10 MINUTEN wel stil wordt. Hij had er nog nooit 10 minuten in mogen zitten, over een hele avond wil ik het zelfs niet meer hebben, dat is dierenmishandeling.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Martine schreef:.
Hoe deed je dit toen bij Rex? Had je toen wel hulp toen hij pup was?
Woonde je toen eigenlijk wel op jezelf?
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Marcel je hebt 3 jaar!!! de tijd gehad om alle boeken te lezen die er over opvoeden van pups bestaan. Je hebt 3 jaar!!! de tijd gehad om je goed voor te bereiden en je huis puppyproof te maken. Heb je dat gedaan? NEE !!!
Bel Fredie en laat de pup ophalen dat is mijn advies want het komt nooit meer goed tussen jou en Banjer. Laat iemand anders hem opvoeden en een fijn leven geven en neem er gewoon nog een Cavia bij. Dat is mijn advies.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 19 aug 2012, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

rini

Bericht door rini »

:thumbsup: Jose
Afbeelding

rini

Bericht door rini »

Natuurlijk zijn cavia's en konijnen ook dieren die aandacht en liefde nodig hebben maar die vinden het niet zo erg om 4 uur opgesloten te zitten :!: :!:

Dus Marcel,neem nu voor 1 x wel ons advies aan 1x maar :grijns: dat is alles wat er gevraagd wordt
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

Marcel, het zijn harde woorden die hier geschreven worden. Ik hoop dat je je hier niet door laat afschrikken en de confrontatie aan gaat.
Dus niet boos weer roepen dat we je maar ergens anders moeten volgen, want dat doet volgens mij niemand. En ik vraag me af of er dan ook iemand voor je klaar staat als je hulp nodig hebt.

Sommige van ons reageren uit een gevoel van machteloosheid. Ze zien als smouzenkenner dat het zo niet goed gaat, en willen met alle adviezen voorkomen dat jij straks met een smousje zit die gedragsproblemen heeft.

Ik denk dat iedereen hier op het forum jou een geweldig maatje toe wenst. Je hebt een bepaalde manier van toekomstdroom die misschien nu niet gaat uitkomen.
Je bent beperkt in bepaalde zaken. Je staat er bijvoorbeeld alleen voor en hebt geen auto.
Nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat er dan per definitie problemen ontstaan, ik denk dat ik dan veel mensen te kort zou doen.

Maar de combinatie van dit alles met een drukke pup, die nu al een eigen willetje schijnt te ontwikkelen, is mischien te veel.

Als Banjer nu al problemen heeft met opgesloten zitten, hoe moet hij dan in de doggy-ride? Het is toch de enige manier om dingen te ondernemen die verder weg zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar de kans zit er denk ik wel in.
En wat dan?

Dat je een pup wilt i.p.v. een volwassen hond, kan ik begrijpen. Maar dan moet je je ook realiseren dat het enorm veel tijd vergt om hem goed op te voeden.
Ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg dat je nu een drastische beslissing moet nemen wat betreft de opvoeding van Banjer.
Óf je gaat er helemaal voor en laat je adviseren om verdere problemen te voorkomen, óf je ziet in dat het zo niet wordt wat je er van gedacht had en realiseert je dat het te veel energie kost om Banjer goed op te voeden en laat de opvoeding aan anderen over.
Afbeelding

Constance

Bericht door Constance »

Desi schreef:Een bench training vind ik begint bij de fokker! Ik heb alle nieuwe eigenaren van onze pups gevraagd om hun bench mee te nemen als de pups 4/5 weken oud zijn! Ik heb dan 6 benches in de kamer staan maar geen werp-kist! Een hekje er om en de pups lopen van de ene bench in de andere. Hun nest geur wordt dus aan de benches verspreid!
De laatste week liggen ze eerst samen allemaal in 1 bench, de volgende nacht over 2 benches en de laatste nacht ieder in hun eigen bench!

Lekker wennen aan de bench! (en mams is nog erbij!!)

:mrgreen:
het is lekker rustig op m'n werk dus ff snel gespiekt op 't forum :fluit: maar wat vind ik dit en goed idee!! :idee: Ik had daar zelf ook al aan gedacht (herderpuppies :wink2: )maar dan met 1 bench. Dit is een nog beter plan en heeft iedere pup straks hun eigen vertrouwde bench. Dit ga ik zelf ook toepassen mits het geen 10ling wordt :grijns: dan nemen 10 benches wel veel plaats in!
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

De werpkist was bij mij al heel snel weg. Ik heb zo'n heel grote kunststof bench waar ook het laatste nest van 6 goed in paste. Er omheen een ren, die ik 's nachts verkleinde zodat ze wel er uit konden om hun behoefte te doen. Werkte prima.
H K Jelle 13-5-2004

rini

Bericht door rini »

Goed verwoord Yvonne :thumbsup: machteloosheid is in dit geval het juiste woord en ik geef toe dat ik vaak een beetje kort door de bocht ben :hihi:

Maar verder ben ik hartstikke aardig!
Afbeelding

yvonne

Bericht door yvonne »

rini schreef:Goed verwoord Yvonne :thumbsup: machteloosheid is in dit geval het juiste woord en ik geef toe dat ik vaak een beetje kort door de bocht ben :hihi:

Maar verder ben ik hartstikke aardig!
Hahaha, twijfel ik ook geen moment aan :wink2:
Afbeelding

Gesloten