belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Charlotte

Re: belevenissen van banjer

Bericht door Charlotte »

Wat leuk, dat grote paardenhoofd bij kleine Banjer.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

marcel

Bericht door marcel »

nou ik ben net thus van een bezoek aan de andre manege,en daar vond hij het ook ontzettent leuk de ze vonden banjer een erg leuk hondje.morgen middag zullen weer andre mensen hem zien ja hij is goed onder de mensen en alleen maar goed.nu in diepe slaap en net ff gegeten
gr

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een avonturen voor Banjer.
Leuk Marcel. Goed hoor...zo op je arm jennis laten maken. :thumbsup:

Aaridig adres voor je puppy-cursus.
Er is vanalles, voor als jullie samen de smaak te pakken hebben en misschien nog meer cursussen/sport willen doen.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Hoe ging de cursus Marcel? Is het een leuke groep waar jullie in zitten?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

tha erna dat ik daar aankwam ging banjer al vrezelijk te keer tegen een boxer,maar ook tegen andre honden.en ook tijdens de les ik kon het amper een beetje volgen,wand banjer was echt de druste van alle maar op zig ja ik denk dat het wel een leuk groepje is.maar wat een kwaaie tor banjer ik krijg me handen er nog vol aan hoor,haden juli smousen als pup en alle ander van het forumook dit vertoon.wand die gene die les gaf zij na de les dat dit wel een meer voorkwamt bij smousen maar ze zij wel dat het de eerste x is bij de volgende x kan dat wel over zijn.
gr
geen foto's had me handen vol

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat bedoel je met tekeer gaan?
Senna was ook zeker niet de rustigste pup, maar meer dat ze voortdurend wilde spelen met de andere hondjes. Haar aandacht krijgen en vasthouden was het moeilijkst. Maar ze zijn slim en als je eenmaal goed de aandacht hebt, willen ze graag voor je werken.

Met hoeveel puppies trainen jullie?
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

er waren er wel veel puppy's maar de groep spits begin sep,ik denk dat banjer een grote groep ook niet leuk vond maar hij ging erg tekeer tegen die boxer die naast mijn stond
gr

loes

Bericht door loes »

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met tekeer gaan. Blaffen ? Grommen? Uitvallen? Of alleen maar willen spelen?
Fija was een liefie op les, maar dat is een hond die niet met veel bravour op situaties afgaat.
Van een hond die al in het nest 'druk' is, kun je geen timide gedrag verwachten.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat zei de man die de cursus gaf ervan Marcel?

yvonne

Bericht door yvonne »

Als "te keer" gaan betekent dat hij al keffend naar de boxer toe wil gaan, doet me dat denken aan dat filmpje van Senna met het paard. Het was bij haar een mengeling van nieuwsgierigheid en spanning. Angst of agressie zeker niet. Ze was daar pas 10 weken.
Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om zo de les te moeten volgen. Dat heb ik ook met Senna gehad. Omdat ik zo bezig was haar aandacht te vragen, mistte ik veel uitleg. Gelukkig werd er op de cursus rekening mee gehouden en kreeg ik de dingen die ik niet hoorde daarna nog even verteld.
Ik zou het i.i.g. even duidelijk maken als je niet alles verstaat, want dat is vervelend.
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

ja ik kan het ook niet prezies verwoorden ja blaffen gromme dat noem ik te keer gaan naar een andere hond,en wat zij zij erover dat het de 1ste x was en dat het de volgende keer anders is maar ik ga dan wel naast die gene staan die les geeft hoor ik het wel goed.
gr
ps bench training word ff beter hij was net stil dat ik thuis kwam van 15 min
en nog....ik heb het stamboom nu binnen netjes ingezielt

Jeanette

Bericht door Jeanette »

marcel schreef:.......maar ik ga dan wel naast die gene staan die les geeft hoor ik het wel goed.
Heel goed idee Marcel.

Vraag eens aan diegene die de cursus geeft of er een volwassen hond is waar Banjer een keer kennis mee mag komen maken, zonder dat er andere honden zijn.
Een rustige volwassen hond.

Nescia

Bericht door Nescia »

En misschien is er ruimte om wat verder van de andere honden af te gaan staan? Denk dat Banjer het allemaal wat overweldigend vind.

Erna

Bericht door Erna »

De eerste indrukken op zo'n les zijn heel groot Marcel. Vind het een goed idee van je om naast de cursusleidster te gaan staan de volgende keer. Als jullie te dicht op elkaar staan, wat dat gedrag uit kan lokken, vraag dan of de kring groter gemaakt kan worden. Als je het nog een keer zo treft, kan natuurlijk ook nog met een andere hond gebeuren, vraag dan meteen een ander plekje in de kring. Zonde van je les als je daardoor de helft niet kan volgen door Banjer zijn gedrag.
Hoe reageerde de boxer op Banjer, was die ook zo druk?
Heeft Banjer een speeltje dat hij erg leuk vind, zou het meenemen en proberen hem daarmee af te leiden. Er mag geen piepje in het speeltje zitten. Als je zo'n speeltje hebt zou ik dit alleen voor de lessen gebruiken, dan blijft het nieuw voor hem.
Ik heb nog steeds voor Lisa een speeltje bij me als ik flyball training met haar doe. Alleen met de training, en op wedstrijddagen krijgt ze dat te zien en mag ze het hebben. Ze vindt dat nog steeds leuk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

loes

Bericht door loes »

Wij moesten verplicht een speciaal speeltje alleen voor les meenemen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

erna Zonde van je les als je daardoor de helft niet kan volgen door Banjer zijn gedrag.
Hoe reageerde de boxer op Banjer, was die ook zo druk?
die gromde ook naar banjer
Als je zo'n speeltje hebt zou ik dit alleen voor de lessen gebruiken, dan blijft het nieuw voor hem.
ik zal eens kijken welke

marcel

Bericht door marcel »

ik wil komende zondag met de banjer naar me moeder die is jarig,en dacht nou een mooi socolisatie voor banjer met de trein en bus maar nu word het wel heelerg warm.ik heb van mensen gehoord dat ze het leuk vinden maar andere weer niet dus aan juli de vraag kan het of moet ik het echt niet doen,ik kan begrijpen dat het voor banjer te veel kan zijn ook omdat het zo warm word.op de pupcursus vertelse mijn dat ik het wel kon doen dan wel veel water geven
gr

Nescia

Bericht door Nescia »

Dat is een hele onderneming, Marcel. Intercity's en veel bussen hebben airconditioning, maar stoptreinen niet en dat wordt wel heel erg warm, weet ik uit ervaring. Vroeg weg en laat terug en zorgen dat Banjer bij je moeder een koel, rustig plekje heeft! De bench mee is wat lastig, jammer genoeg.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Poeh....ik zou het zeker niet doen Marcel.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Dat is wel erg veel Marcel voor zon kleintje ik zou het niet doen.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Gesloten