belevenissen van banjer

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
marcel

belevenissen van banjer

Bericht door marcel »

hij houd erg van om bij je voet te leggen daar viel hij ook in slaap heb hem in de bench,gelecht zijn nestdoekje erbij en een klein beertje nu slaapt hij lekker.
gr marcel

Jeanette

Re: belevenissen van banjer

Bericht door Jeanette »

Wat heerlijk Marcel. Hij zal wel erg moe zijn van alle spannende avonturen.
Het kleine manneke.
Heel veel geluk, plezier en een fijn leven met jouw Banjer. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Ik wens Banjer een heel fijn en lang leven bij jou.
Veel plezier met het kleine vlegeltje.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

yvonne

Bericht door yvonne »

Heel veel geluk met Banjer! Ja, je moet die kleintjes echt af en toe tegen zichzelf beschermen met genoeg rust. Geef 'm maar een lieve knuffel van ons. :hug2:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

nou er zit tog een acievitijd in hij heeft maar heel kort geslapen,ik heb me net ff gedocht en heb hem ff in de bench gezet nou was brullen.en dat ik weer ff terug naar boven oest ging die weer tekeer ja het vald niet mee meteen alleen nu zit ik hier achter de com en banjer lecht aan me voeten en als ik ergens ander ga zitten komt hij daar leggen ja hij heeft zijn plekje echt nog niet.
gr

marcel

Bericht door marcel »

ja zijn eertse poepje heeft hij buiten gedaan en geplast ook al,maar ff alleen nee vast niet maar ja ik kan heb niet rond laten lopen in huis wand alle kabeltjes leggen open en blood.

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

oeps....

Nescia

Bericht door Nescia »

Ach, het is voor die hummel ook een overgang natuurlijk. Weg bij je broertjes en zusjes en dan opeens helemaal alleen. Gelukkig heb je de tijd om dat rustig op te bouwen. Geniet maar van je kleine Banjer, voor je het weet is-ie groot :)

marcel

Bericht door marcel »

nee ik kan dat niet weg werken allemaal tegels op de vloer kan er ook niet onder komen
gr

yvonne

Bericht door yvonne »

marcel schreef:nou er zit tog een acievitijd in hij heeft maar heel kort geslapen,ik heb me net ff gedocht en heb hem ff in de bench gezet nou was brullen.en dat ik weer ff terug naar boven oest ging die weer tekeer ja het vald niet mee meteen alleen nu zit ik hier achter de com en banjer lecht aan me voeten en als ik ergens ander ga zitten komt hij daar leggen ja hij heeft zijn plekje echt nog niet.
gr
Banjer vindt van wel! Aan jouw voeten :hihi: Het valt niet mee ineens weg te zijn bij alles wat vertrouwd is. Hij zoekt die bescherming nu bij jou. Ja, een huisoet puppy-proof zijn. Levensgevaarlijk die bedradingen :bibbers: Ik zou ze zo snel mogelijk maar wegwerken, dat geeft toch ook meer rust voor jezelf. Je kunt bedradingen toch wegwerken met kabelgootjes?
Afbeelding

Nescia

Bericht door Nescia »

Wij zitten ook met dat probleem. Ik dacht aan kabelgootjes en de hoek van de kamer waar heel veel kabels liggen (tv enz.) afschermen met een ren of plaat hardboard. Je hebt geen ogen in je achterhoofd, dus het is heel moeilijk om een puppie steeds in de gaten te houden en ik wil toch wel dat ze wat vrijheid en ruimte heeft.

loes

Bericht door loes »

Hoe bedoel je Marcel? Aan kabels onder de tegels kan hij niet knagen. Voor het deel dat boven de grond komt zijn speciale sets, een soort flexibele slang. Kost natuurlijk wel wat maar je hebt zoveel geld aan andere niet zo heel erg nodige zaken uitgegeven dat voor de veiligheid en bewegingsvrijheid van je makkertje moet kunnen. Je kunt zelfs een tuinslag opensnijden en eromheen doen, want het is natuurlijk maar tijdelijk, een volwassen smous laat draden wel met rust.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Constance

Bericht door Constance »

Ik heb misschien een tip voor je voor de nacht :gaap: , ik weet niet of je zo gek bent maar ik heb bij mijn laatste pup, de eerste nachten beneden geslapen naast de bench op een matras. Voordeel is dat de bench meteen vanaf het begin op de juiste plaats staat, zijn vaste slaapplaats. Jij bent in de buurt en zo zal hij minder snel gaan huilen of schreeuwen. Je hoort ook meteen als hij moet plassen zodat je er snel bij kunt zijn.
Hij voelt zich dan niet zo alleen en zo kan hij rustig wennen aan het slapen in de bench.
Bij een andere hond van ons hebben we de bench bij ons op de slaapkamer gezet 's nachts totdat het goed ging. Voor ons was dat geen goed plan wat er dus op neer kwam dat de hond de eerste nachten IN bed sliep lekker onder de dekens, nou dat doen we dus NIET meer :grijns:
Bij Kita werkte dat overigens wel. De bench steeds verder van ons af gezet todat deze ook beneden kon staan zonder problemen in de nacht.

Mijn voorkeur is dus ikke slapen daar waar de hond voortaan zijn slaapplaats heeft en dan na een paar nachtjes als het goed gaat zelf naar boven gaan. Maar ieder heeft daar zijn eigen idee over :peace:
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

We hebben de draden gewoon door plastic elektra-buis getrokken.
Eerst even de stekker eraf, hup erdoor en klaar is kees.
Een stuk goedkoper dan van die speciale gootjes.

Tja...hij mist zijn nestgenootjes natuurlijk enorm.
Laat hem maar lekker bij jou bescherming zoeken.
Alleen zijn leer je met eerst heel eventjes weg te zijn.
B.v. naar de WC...en dan ben je er al weer.
Of even de vuilnis buiten zetten...en ja hoor...daar is de baas weer.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Nescia

Bericht door Nescia »

F
We hebben de draden gewoon door plastic elektra-buis getrokken
Goed idee, Jeanette, kan ik niet voor alles gebruiken, maar voor de nodige lange kabels wel :thumbsup:

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Heel veel plezier met Banjer en dat hij zich maar gauw thuis voelt bij je. :jeah2: :yes2: ik hoop dat je net zo veel van hem gaat genieten als wij van onze Sammy & Lieveke. :jeah2:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

loes

Bericht door loes »

Jeanette schreef:We hebben de draden gewoon door plastic elektra-buis getrokken.
Eerst even de stekker eraf, hup erdoor en klaar is kees.
.
Ha,ha grappenmaker. Hier is het echt niet : ff de stekker eraf..dus dat werden van die flexibele. Een ook niet elke stekker kan er af. Nu ik er over nadenk heeft Yuri wel een deel via elektriciteitsbuis gedaan en de rest met die slangen. Inmiddels is daar weer een deel af want de katten zijn iets minder sloperig geworden al moeten we bij dunne draden nog wel oppassen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

hij slaapt nu in de bench al 30 min zonder wakker te worden,en kan gewoon me werk ff doen het komt wel
gr

yvonne

Bericht door yvonne »

Natuurlijk komt het wel! Allemaal weer even wennen. Ik wens jullie een rustige nacht toe. :smile:
Afbeelding

marcel

Bericht door marcel »

de eerste nacht zit erop in toen ik goed en wel op bed lag en de hond in de bench,was het janken en nog eens janken maar ook momenten stil.opslot weer tekeer en blaffen toen ben ik eruit gegaan 1 uur was het nou toen ben ik weer te bed gegaan en heb hem toen de hele nacht niet meer gehoort tot 8 uun vanmorgen.ik vind het zo knap de 1ste nacht ik dacht nou dat belooft wat,en toen ik er uit was heb ik me ff opgefrist de hond nog in de bench het was meteen brullen stond maar 2 meter verderop.ik heb hem eruit gehaald me verkleed,maar toen plaste hij meteen dus meteen maar mee naar beneden in de thuin nou niets meer natuurlijk.zijn vlees at hij ook niet op moest er niets van hebben nu begind hij een beetje in te dutten maar in die grote zwarte bench wil hij niet leggen hij houd me tenen warm.nou ik krijg om 10 uur me beglijding en vanmiddag naar de dierenarts daarna door naar de dierenwinkel voor een tuigje
voor de rest niets vandaag.
gr marcel

Gesloten