Bloemetje

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
sammydesmous

Re: Bloemetje

Bericht door sammydesmous »

Zo die hebben alvast geoefend. :hihi: en Stapper al is hij gesteriliseerd staat toch zijn mannetje. :hihi: . Wel lastig lijkt me om een reu en een teefje samen te hebben.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Charlotte

Bericht door Charlotte »

sammydesmous schreef:Wel lastig lijkt me om een reu en een teefje samen te hebben.
Er kan niks meer van komen gelukkig.
Het is pas echt lastig als hij nog wel intact is en er ook nog eens kleine kinderen rondlopen.
Is bij een nichtje van mij onlangs gebeurd; gevolg een drachtig teefje!

Wilke-Wigley is ook diverse malen door haar huisvriend gedekt.
Deze heeft al gauw bij haar intrede zijn mannelijkheid verloren.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Nou...dan is het zeker opassen geblazen..bij zo'n druk gezin. :?

Het kan lastig worden, zo'n aardige huisvriend. Er zijn teefjes die dan geen andere kerel zien staan. :o
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Bloem stelt haar loopsheid nog even uit blijkbaar.
In ieder geval dus niet om de vier maanden.
Zes maanden lijkt me ook prima.

loes

Bericht door loes »

Zou wel lekkerder zijn. Ik vond die korte cyclus van Fija ook een ramp, want met de aantrekkelijke tijd voor en na is er maar weinig rust
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Prima toch als de cyclus wat langer is. :thumbsup: juich nog niet te vroeg de volgende keer is het misschien weer korter :niks:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik hoop het ook dat het nu wat langer duurt. Ze voelen zich toch niet echt lekker en net wat Loes zegt, met de voor- en natijd is het wel erg veel. Je kunt er natuurlijk weinig aan veranderen, maar dit is wel fijner.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Lisa had ook een korte cyclus. Vond het ook niet zo prettig. En ook vanwege haar trainingen en wedstrijden was het jammer. Ze was er daardoor steeds een poosje uit.
Zou wel fijn zijn Jeanette als het een beetje gaat verschuiven.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik vind de periode voor en na ook best wel lang. Bij Senna nu al een paar weken. Ze is nog niet loops, maar durf echt niet meer naar het strand nu met haar. En morgen wordt het nog wel zulk lekker weer en Everard is vrij :( Ik heb zelfs regelmatig gekeken of haar vulva niet gezwollen was omdat je wel eens hoort van heel weinig bloedverlies. Maar ze is het toch nog niet.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Dan kan je nu nog wel naar het strand hoor, dat kan geen kwaad.
Of heb je een meute reuen achter haar aan, dat is dan erg vervelend.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ja, en vrij opdringerige ook! Weet niet of je het verhaaltje had gelezen over ons laatste strandbezoek, maar dat was niet leuk meer. Senna is nu zo fel tegen de reuen dat ik ook wel een beetje bang ben dat ze in de narigheid komt. Ach, we hebben altijd nog de tuinslang voor als ze het te warm heeft, vindt ze ook lekker :hihi:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Dat opdringerige gedoe is wel heel vervelend. Dan loop je niet lekker. En Senna doe je er ook geen plezier mee als ze steeds van zich af moet snauwen.
Ik denk niet dat een reu haar iets zal doen als ze snauwt, die probeert het gewoon nog een keer. Arme Senna. Huisarrest vanwege opdringerige reuen.
Ben stiekem wel blij dat ik Lisa heb laten helpen na haar nestje.

yvonne

Bericht door yvonne »

Ik denk ook dat de reuen haar niets doen, maar toch vind ik het niet prettig als er meerdere (grote) honden haar proberen te bestijgen :niks: en al helemaal niet als ze zo'n enge halsband om hebben :bibbers: Ze moet maar gewoon snel loops worden! ;)
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

yvonne schreef:Ik denk ook dat de reuen haar niets doen, maar toch vind ik het niet prettig als er meerdere (grote) honden haar proberen te bestijgen :niks: en al helemaal niet als ze zo'n enge halsband om hebben :bibbers: Ze moet maar gewoon snel loops worden! ;)
Dat met die halsband was ook heel eng, had ik wel gelezen.
Meerdere honden tegelijk is heel vervelend lopen, daar heeft niemand wat aan.

yvonne

Bericht door yvonne »

Nee, voor haar ook niet prettig. En er zijn daar altijd veel honden. Misschien ga ik wel lekker even naar het bos. Lekker koel en er is een vijver!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Bloem is nog niet loops. Dus er zitten nu dus zeker 6 mnd. tussen ipv vier.
Maar Stapper wilde gisteren zomaar op haar rijden, dus wie weet.
Er is nog helemaal niets te zien.

Het is wel een buitengewoon gevoelig hart hoor.
We hebben de vliegenmepper de deur uit gedaan en zo'n enge 'foetsie' gekocht, die de vlieg electrocuteerd. :bibbers:
Als Lex de gewone vliegenmepper pakte vloog Bloem de kamer uit...... :wavecry:
Ik heb een paar dagen geprobeerd het ding zo onnozel mogelijk te laten zijn...ergens neerleggen en gewoon tien keer langslopen....er naast gaan zitten een boek lezen ..enz.. Zoiets werkt met stofzuigers perfect.
Maar niet bij de vliegenmepper...dus weg maar, met dat ding.

Vanavond ook weer zoiets. Komt ze de kamer inracen met de bek en poten vol grond. Had ze een enorm gat in het grasveld gegraven. Lex sprak haar ernstig toe.... :bibbers: ....oei...baas boos......hup de keuken in. Ze ontdooide natuurlijk wel, maar wat maakt ze een heisa van iets onnozels. Je zou denken dat we haar mishandelen. :mrgreen:

Ze is nu weer in haar hum. Probeert met 'tijgetje' in haar bek een bal onder een tafeltje uit te halen. Ze gaat graag voor meer dan één speelgeval tegelijk.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het malle is, dat we dat ding nou echt niet dagelijks gebruikten. Waarschijnlijk is één onverwachte rare klap al genoeg voor haar geweest om het ding voor eeuwig te wantrouwen.

Ha ha....ik zie het al voor me, Lex Bloem met de vliegenmepper achterna......?????
Dan ken je dat watje nog niet, het ergste wat hij kan doen is Bloem (of Stapper) langer dan 1 minuut negeren.
Waarschijnlijk is Bloem daarom zo van slag als hij al één wenkbrauw fronst. :hihi:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Eva81 schreef: Ik blijf de vliegenmepper ook een eng ding vinden,ik vang vliegen altijd op een vriendelijke manier door ze met een glaasje te vangen en dan buiten los te laten,geeft ook geen vieze rommel bovendien :wink2:
Doe we hier ook meestal Eva. Dat gaat het best met raamklevers zoals wespen e.d. maar sommige vliegen.......te snel...dus bammm..(maar nu is het meer tennis)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Dat meen je niet...!!! :shock02:
Poeh....snel doodmaken na de 40-love .
Fijn dat we het nu weten.

Erna

Bericht door Erna »

Die Bloem, ze zal toch een keer geschrokken zijn van het geluid dat het ding maakt als je er mee mept.
Ik moet ook niets van wespen en vliegen hebben in huis, wespen vind ik eng, gaan op de rand van je glas zitten. Ben veel te bang dat je gestoken wordt op een plek waar het gevaarlijk kan zijn. Vanochtend vloog er een wesp in de mouw van Steef zij shirt, was hij ook niet zo blij mee.
Pim geeft niets om al die beesten, vangt ze en zet ze buiten. Ik ben meestal radicaler, hadden ze maar niet binnen moeten komen.
Vanochtend zegt Pim tegen me, er zat gisteren een hele grote spin in het bad. Hij vond het grappig om mij de stuipen op het lijf te jagen door hem te laten zitten, ik had hem dus moeten vinden :schrik: Ik heb het beest niet gezien, en vanochtend zat hij er natuurlijk niet meer. Dus spin zit nog ergens in huis. Gatver.
Pim is overigens niet zo handig in het spinnen vangen. Hij pakt zo'n beest heel voorzichtig met twee handen, soort holletje. Stel je voor dat hij een van zijn pootjes zou kneuzen. Dat betekend wel dat de spin meestal al tussen zijn vingers is doorgeglipt vóór Pim hem buiten kan zetten. Als ik er dan vervolgens met een schoen een mep op geef wordt hij boos. ik durf ze niet te pakken, maar ze moeten wel uit huis, dan maar dood.
Om even bij de vliegenmepper te blijven, daar is Lies niet bang voor.

Gesloten