puppycursus

Van puppycursus tot........
yvonne

Re: puppycursus

Bericht door yvonne »

100 euro voor een blok van 10 lessen. Wij kregen een boekje mee, met o.a. alle commando's en verder veel informatie. Geen aparte theorieles(sen).
Afbeelding

Nescia

Bericht door Nescia »

Mijn vriendin is de afgelopen week begonnen in Rotterdam: 10 lessen van 2 uur. Idioot lang en m.i. ook idioot laat. Aanvang 20.15 uur. De eerste 2 avonden waren theorie en van de paar dingen die ik hoorde, was mij al gelijk duidelijk dat deze school niet op de shortlist kwam! In het begin je pup al uren alleen laten, want dan slapen ze nog veel :niks:
Zindelijkheidstraining: klein stukje gras ter beschikking stellen. Doet ze niks naar binnen, in de bench en dan 5 minuten later weer proberen. Is meer drillen dan zindelijkheidstraining en ik zou daar zelf de zenuwen van krijgen. :(

gerrymoerkens

Bericht door gerrymoerkens »

Leuk dat de cursus goed bevalt. Pebbles allergrootste vriend is een cane corso, ik schrok ook de allereerste keer toen ze enthousiast naar dat bakbeest rende. :grijns: Ik dacht Help als dat maar goed gaat. Gerry en Pebbles.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi: Slimme Pip. Klinkt oké, Eva. :ja:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:thumbsup:
Afbeelding

gerrymoerkens

Leuk weer op curssus, Ik kan ook weer beginnen met de hondencursus want Pebbles is niet meer loops. Gelukkig mag ik vanaf nu een uurtje later beginnen :yes2: om half 10 ipv half 9 op zaterdag ochtend. Gerry.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

gerrymoerkens schreef:Leuk weer op curssus, Ik kan ook weer beginnen met de hondencursus want Pebbles is niet meer loops. Gelukkig mag ik vanaf nu een uurtje later beginnen :yes2: om half 10 ipv half 9 op zaterdag ochtend. Gerry.
Leuk Gerry zien we elkaar weer. :cheer: :thumbsup: Want Lieveke mag vanaf zaterdag ook om half 10. :yes2:

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

gerrymoerkens

:thumbsup: leuk tot zaterdag dan. Gerry en Pebbles.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Het zit je niet mee, met de cursussen Eva.
Hoeveel mensen zijn er op deze?
Dat van de taart vind ik eigenlijk wel erg onbeleefd en raar. :shock:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Bloem was op de puppy cursus ook een flodderedots.
Maar nu is ze een voorbeeldig hondje op de hondenschool.
Vanmiddag gingen we een stukje fietsen en daar gebruik ik haar 'schoolriempje' voor.
Direct sprong ze blij op en neer...hoi....leren!!!
M.a.w. bij haar kwam het met de leeftijd.
Het oefenen deed ik na de pupcursus nog wel af en toe, maar ik merk dat ze er nu pas echt aan toe is om samen te leren.
Misschien geld dat voor Pip ook wel.

Erna

Bericht door Erna »

Jammer Eva. Dat van de taart is raar, die geef je toch niet zomaar weg. Op zijn minst had ze het kunnen vragen, dan had ze geweten dat hij voor haar en de cursisten bedoeld was.
Onrustige les zoals je het beschrijft. Ik vind dat een hond van 11 weken niet in dezelfde groep hoort te zitten als een hond van 10 maanden. En het leren met een clicker om te gaan moet voor de hele groep gelden, of niet.
Als de groep niet wisselt (bij ons bestaat een puppygroep uit acht hondjes) wennen de puppen aan elkaar, dan worden ze ook iets rustiger. Pip krijgt al indrukken genoeg, steeds een wisseling van de groep maakt het nog onoverzichtelijker voor haar.
Pip laten spelen met veel grotere honden zou ik ook niet doen. Jonge honden zijn ook nog eens onbehouwen, op een blessure voor Pip zit je niet te wachten.
Ik heb de puppy en gehoorzaamheidslessen nooit leuk gevonden. Maar je moet er gewoon even doorheen. Later kan je iets kiezen wat voor jou en Pip leuk is om te doen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik vind het ook niet fijn klinken. Heel raar van die taart. En druk en onrustig met te grote/oudere honden. :kweenie: Zou ook niks voor mij zijn.
Volgende week kan het weer anders uitpakken natuurlijk, maar ja...
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Lijkt mij ook allemaal rommelig. Ik ben het anders gewend. Gewoon beginnen met een niet te grote groep zowat even oude honden en daar vallen in de loop van de cursus altijd wel wat honden af dus je houdt een groep gemotiveerde mensen over. Overigens heb ik dat samen spelen alleen op cursussen van langer geleden meegemaakt en dat vond ik door de krachtmetingen van groot met klein toen al geen succes. Op de recente cursussen zowel in Delft als in Rotterdam werd er niet gespeeld.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

yvonne

Bericht door yvonne »

Dat instromen van een nieuwe hond heb je bij ons ook wel. Maar dan wel in de zelfde leeftijdsgroep. Bij ons is de groep nooit groter dan 6 honden. Er wordt niet gespeeld. En dat is maar goed ook, want hoe graag Senna ook wil, een aantal honden zijn gewoon te sterk en te lomp voor haar.
Het vasthouden van de concentratie is bij Senna ook een zwak punt. Hoewel dat al zoveel beter gaat dan toen ze jonger was. Zij vindt ook alles en iedereen leuk.
En dan die geur in die paardenbak, echt onweerstaanbaar!
Ik heb ook wel lesuren gehad dat ik doodmoe werd van het constant aandacht vragen. Dus dat herken ik wel. Maar aan de andere kant is het wel een goede oefening.
Dat van die taart is wel raar, een beetje ondankbaar vind ik.
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Heel leuk alternatief voor de Erkemeder hondendag.
Klinkt leuk, nu zal Pip wel op har plaats zitten straks.
En allemaal honden van ongeveer dezelfde afmeting, is ook wel leuk. :thumbsup:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Nescia

Bericht door Nescia »

Drie maal is scheepsrecht :smile:
Het is jammer van het geld, maar als je het hebt en er voor over hebt, is het welbesteed. Het lijkt me voor het leerproces niet bevorderlijk als je met tegenzin naar de cursus gaat.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Leuk, klinkt goed! :thumbsup: Groot gelijk, Eva.
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Fijn, het was een hele zoektocht, maar je lijkt het dan toch gevonden te hebben...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Lest best !!!
Heel fijn dat jullie je hier echt prettig bij voelen. :thumbsup:

Erna

Bericht door Erna »

Gelukkig Eva, je zoektocht niet voor niets geweest. :ja:
Fijne tijd met Pip op de nieuwe hondenschool.

Gesloten