Aan de beurt of toch (nog) niet?
Re: Aan de beurt of toch (nog) niet?
Wij hebben dit met het laatste nest van Hieke meegemaakt. Ik vroeg in het eerste telefoon gesprek of de mensen snel konden komen. Ze hadden al een reu. Bij de eerste mochten ze met 4 of 5 weken komen. Ze kregen toen te horen welke pup ze kregen en wanneer ze hem op mochten halen. Bij ons ging dat dus even anders. Elke week op bezoek. Grote halfbroer van Hieke moest mee. Zo konden wij goed zien welk pupje er het best bij pastte. De mensen hebben dit allemaal heel positief ervaren.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Dat kan, en was bij Fieke's nest ook bijna gebeurd...
Toen Dorien Fredie belde met het goede nieuws dat er 9 pups geboren waren, heeft ze er geen seconde bij stilgestaan dat Fredie daarna direct wachtlijstmensen ging benaderen. Zelf waren we er nog niet zo zeker van dat ze het alle 9 gingen redden en waren dan ook verbaasd dat we na een paar uur al enthousiast gebeld werden door een nieuwe eigenaar. Ook wist Fredie helemaal nog niet dat we er misschien een zelf wilden houden... Dat was nog helemaal niet aan bod gekomen tijdens het telefoongesprek. Gelukkig was het een groot nest, en had Fredie nog niet iedereen kunnen bereiken; bleek toen we haar belden, anders hadden we achteraf ook een persoon moeten teleurstellen omdat Diesel bij ons bleef... Alle pups hebben het gelukkig gered, maar anders hadden we misschien wel meer mensen moeten teleurstellen...
Toen Dorien Fredie belde met het goede nieuws dat er 9 pups geboren waren, heeft ze er geen seconde bij stilgestaan dat Fredie daarna direct wachtlijstmensen ging benaderen. Zelf waren we er nog niet zo zeker van dat ze het alle 9 gingen redden en waren dan ook verbaasd dat we na een paar uur al enthousiast gebeld werden door een nieuwe eigenaar. Ook wist Fredie helemaal nog niet dat we er misschien een zelf wilden houden... Dat was nog helemaal niet aan bod gekomen tijdens het telefoongesprek. Gelukkig was het een groot nest, en had Fredie nog niet iedereen kunnen bereiken; bleek toen we haar belden, anders hadden we achteraf ook een persoon moeten teleurstellen omdat Diesel bij ons bleef... Alle pups hebben het gelukkig gered, maar anders hadden we misschien wel meer mensen moeten teleurstellen...
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Bij Fija's nest hebben we ook zo iets gehad.
Ik kreeg voor 3 teefjes eigenaren toegewezen en die waren ook al op bezoek geweest toen bleek dat Fredie over het hoofd had gezien dat er met 1 gezin was afgesproken dat 1 teefje naar hen zou gaan. Er was speciaal vrij voor genomen om de 1e periode goed te begeleiden. In overleg is toen besloten dat het andere gezin op een teefje uit het volgende nest zou wachten, wat toch wel een teleurstelling was op dat moment.
Wat inderdaad vaak voorkomt is dat de fokkers toch zelf een pup houden, ook vaak een reu.
Ik kreeg voor 3 teefjes eigenaren toegewezen en die waren ook al op bezoek geweest toen bleek dat Fredie over het hoofd had gezien dat er met 1 gezin was afgesproken dat 1 teefje naar hen zou gaan. Er was speciaal vrij voor genomen om de 1e periode goed te begeleiden. In overleg is toen besloten dat het andere gezin op een teefje uit het volgende nest zou wachten, wat toch wel een teleurstelling was op dat moment.
Wat inderdaad vaak voorkomt is dat de fokkers toch zelf een pup houden, ook vaak een reu.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Als je een pup wil houden kan je dat toch zeggen tegen Fredie. Zelf wist ik het nog niet toen Lisa haar pups geboren waren. Ik wilde er eentje houden, en Pim niet. Ik heb toen met Fredie afgesproken dat ik twee weken bedenktijd wide hebben. Dat was geen enkel probleem. Daarna zouden we de knoop door hakken.
Na die twee weken heb ik Fredie gebeld dat er geen pupje bij ons zou blijven. Daarna heeft Fredie iemand van de wachtlijst benaderd.
Na die twee weken heb ik Fredie gebeld dat er geen pupje bij ons zou blijven. Daarna heeft Fredie iemand van de wachtlijst benaderd.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Natuurlijk hadden wij het direct moeten zeggen; maar daar waren we op dat moment helemaal nog niet mee bezig. Wel wilden haar alleen even het grote nieuws melden; verder dan dat hadden we nog niet gedacht. Zeker ook omdat er 2 pupjes nog heel zwak waren. (volgens de DA) We waren ook vast niet zo helder; we hadden de nacht doorgehaald en waren beiden errug moe...Erna schreef:Als je een pup wil houden kan je dat toch zeggen tegen Fredie.
We werden gewoon een beetje overrompeld door het snelle eerste telefoontje; toen realiseerden we ons pas dat we wel tegen Fredie hadden moeten zeggen dat we zelf twijfelden over het houden van 1 reu en dat er 2 het misschien helemaal niet zouden redden...
Was bij jullie ook wel een bijzondere ervaring, zo'n groot nest.
Er kan altijd iets fout gaan, maar als je eenmaal aan de beurt bent is het geen leuk bericht dat je geen pupje uit het nestje kan krijgen zoals bij Loes. Maar kan gebeuren natuurlijk.
Er kan altijd iets fout gaan, maar als je eenmaal aan de beurt bent is het geen leuk bericht dat je geen pupje uit het nestje kan krijgen zoals bij Loes. Maar kan gebeuren natuurlijk.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Het lijkt me inderdaad vreselijk...
Ik was ook door het dolle toen ik eindelijk gebeld werd. Die blijdschap werd toen snel getemperd door de afstandelijke houding van de fokster. Van die pup heb ik afgezien en later was ik weer net zo blij toen ik onverwacht Bobbie mocht hebben!
Je vergeet het dus gelukkig wel weer...
Ik was ook door het dolle toen ik eindelijk gebeld werd. Die blijdschap werd toen snel getemperd door de afstandelijke houding van de fokster. Van die pup heb ik afgezien en later was ik weer net zo blij toen ik onverwacht Bobbie mocht hebben!
Je vergeet het dus gelukkig wel weer...
Met Boy hoorden we het wel gelijk,mochten we pas met 4 weken komen en hadden we geen keus want alle puppy's waren al vergeven aan familie en vrienden.

-
Danielle
Kan dat zomaar? Hondjes aan familie en vrienden geven? Of stonden die op de wachtlijst? Ik dacht dat als je ermee instemde om te fokken met je hond de puppy's dan voor mensen op de wachtlijst zijn?
Ja, maar is iedereen eerlijk? Trouwens ook 'eigen' kan gewoon op de wachtlijst gestaan hebben, zoals het ook hoort, maar hadden wel 1e keus.
Dat direct (laten) kiezen van een pup snap ik toch niet. Hoe een pup uiterlijk zal worden is bij een smous nog steeds een verrassing en het karakter is ook beslist nog niet duidelijk als ze pas een paar weken zijn.
Dat direct (laten) kiezen van een pup snap ik toch niet. Hoe een pup uiterlijk zal worden is bij een smous nog steeds een verrassing en het karakter is ook beslist nog niet duidelijk als ze pas een paar weken zijn.
Laatst gewijzigd door loes op 20 jun 2012, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Van 2 weet ik zeker dat die niet op de wachtlijst stonden.Maar ja,de TFP kan wel van alles willen (niet lelijk bedoelt hoor
)maar de fokker bepaalt wie,wat of waar!

-
sammydesmous
Zullen wel op de wachtlijst gestaan hebben. Als je zelf een pup krijgt dan weet je dat er ooit een nestje zal komen. Familie en/of vrienden die een pup van jou smousje zouden willen hebben kunnen zich dan op de wachtlijst laten plaatsen en tegen de tijd dat het pupje volwassen is en een nestje zal krijgen heeft de familie en /of vrienden voldoende wachttijd op gebouwd om aan de beurt te zijn. zo kan het gaan.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
-
Danielle
ah oke! Dank jullie voor de reacties!!
En tja, ik ben eerlijk en vind dan als andere mensen ook een pupje van mijn nest zouden willen ze zich gewoon moeten inschrijven en moeten wachten... net als iedereen maar dat is mijn mening
En tja, ik ben eerlijk en vind dan als andere mensen ook een pupje van mijn nest zouden willen ze zich gewoon moeten inschrijven en moeten wachten... net als iedereen maar dat is mijn mening
Gelukkig denken de meesten er zo over.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Bij ons staan ook de kinderen al een paar jaar op de wachtlijst voor ooit misschien.
En wijzelf ook.

Eva81 schreef:Om die reden ben ik zelf ook weer op de wachtlijst gegaan zoals jullie weten,want wie weet mocht Pip ooit smous kindertjes mogen krijgen zal ik het vast ook niet kunnen weerstaan er eentje van te houden,en dat vind ik dat ik zelf ook netjes op me 'tijd 'moet hebben uit gezeten :wink2:Ariënne schreef:Bij ons staan ook de kinderen al een paar jaar op de wachtlijst voor ooit misschien.En wijzelf ook.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver