Jip x Brutie

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Bericht door Erna »

Lastig Maria. Dat wordt vast stemmen bij jullie. Woezel-Lola-Whiskey-Henna moet wel naar één naam kunnen luisteren.
Zelf vind ik Henna en Lola ook wel leuk. Whiskey lijkt me meer een naam voor een reu.
We horen het wel als jullie er uit zijin :lol:

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Constance

Bericht door Constance »

Maria schreef:Jeanette, je mag wel oppassen.... Lex kijkt helemaal verliefd naar Roosje!

Onze Sanne en Jesse boycotten de naam "Woezel". Sanne heeft het steeds over Henna (vanwege Woezel's prachtige kleurtje), Jesse heeft het steeds over Whiskey. Ook Lola zou van hun wel mogen. Pubers, zucht.....
" Henna " óók mooi :thumbsup:
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Wij blijven bij Woezel hoor...
We hebben Woezel en Willem nog over. Blauwtje is met een gelukkig baasje mee naar Delden, alwaar een Fauve de Bretagne op haar wacht.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Woezeltje, heel leuk !!!
Regen....niet leuk. Er wordt binnen geplast :?

Aan het riempje, vijf minuutjes Oosterwolde in, ook matig.
Zo moe, dat de kleine Roosje uren uitgeteld was.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Zelfs dat ongeneerd door de hurken gaan van zo'n puppy ziet er schattig uit, vind je niet? Ach, ze zal het wel leren. Over 1 week ben je al een heel eind verder. Ik start morgen pas goed met de zindelijkheidstraining. Dan zijn alle broertjes en zusjes weg en dat is toch stukken makkelijker.
Jesse laat mijjullie hartelijk bedanken voor het suikerbrood. Het is op, de baasjes van Blauwtje namen een ander streekgerecht mee: Krentenwegge. Ook erg lekker.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

O, gelukkig, geen fratsen, gewoon lekker leuk Woezel.
Maria, als wij vlaai brengen, krijgen wij dan ook een puppy? :wink:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ook lekker! Maar de puppy's zijn op! Jip heeft gelukkig 2 x een 6 pups nest gegeven. Als je nu die paar heel kleine nestjes ziet: Dat schiet niet op voor de mensen op de wachtlijst.

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Nou....
Dan eten we die vlaai zelf wel op. :P :wink:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Misschien trakteert Guusje jullie wel op eigen puppy vlaai als ze een nestje krijgt :wink: Drie honden op vakantie, ook leuk :lol:

Mooi dat het lekkers zo is goede aarde viel.
Op de buienradar is te zien dat het rond 24.00 uur droog is. Gelukkig maar, want een paraplu is ook :koekoek:

Mary

Bericht door Mary »

Pim heeft nu geen hekel aan dit weer. Ik vond hem al behoorlijk zeuren
(oh nee, praten) maar het is weer helemaal duidelijk. Zijn meest kleine
vriendinnetje (maat 2 x cavia) is loops. Hij heeft het echt te pakken.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Liefde trotseert alles :donderwolk: :regen:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hoe is het met Woezel Maria ?
Is ze al gewend aan mams helemaal voor zich alleen.
Verandert ze al een beetje... Fotootje :) :?:

Hier gaat alles nu plotseling rommelig.
Was Roosje in het begin op een paar keer na, netjes buiten aan het plassen, nu vindt ze binnenshuis plassen plotseling heel leuk. En op de mat buiten, vlak voor de deur ???? :scratch:
Onder tafel :?: :| Vóór de kachel :?: :|
Mmmm......wat te doen, behalve oppakken als we het zien en opruimen.
Buiten prijzen we haar de hemel in. Tsjaaa........... :?

Erna

Bericht door Erna »

Lastig Jeanette, het zal wel komen. Bij Lisa had het ook even geduurd voor ze zindelijk was.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ik negeer de "binnenplasjes" en prijs de "buitenplasjes' en denk dan maar "ach, elk kind wordt vanzelf zindelijk, zo ook een smousje". Zelf heb ik geen zin in al dat gestress met het zindelijk worden, toch heb ik nog nooit een onzindelijke volwassen hond gehad. Met een paar weken zijn ze allemaal zindelijk, ware het alleen al zo, omdat ze alles dan veel beter kunnen ophouden. Niet dat ik er helemaal niks aan doe hoor, ik let wel op. Zie ik haar gaan hurken, dan til ik haar toch op en breng haar naar buiten. Woezel denkt net als Roosje ook, dat binnen en buiten hetzelfde is.
Ze is ontzettend aanhankelijk en vindt niets lekkerder, dan heerlijk op schoot. Ik hoor dat ook van de zusjes en broertje.
Hat fijne voor Woezel is, dat alles gewoon doorgaat, zoals het al was....Geen stress vanwege nieuwe baasjes, of huisgenootjes. Een moeder die je altijd beschermt, wat wil een pup nog meer? Woezel speelt heel leuk, ook in haar eentje. Bij voorkeur met de speeltjes aan de trapeze, zodat ik dat ding niet op kan ruimen, wat ik eigenlijk wel van plan was na het nest.
Leuk, Wobke blijft Wobke heten bij haar nieuwe baasje!
Ik zal wat foto's plaatsen.

loes

Bericht door loes »

;Fija was ook niet snel zindelijk, het weer (ongelooflijke storm), de omgeving (de stoep werd net gerenoveerd) werkte heel in het begin ook niet mee en dan hebben ze al gauw zoiets van: hier kan het ook. Ik heb me er ook niet echt druk over gemaakt, alleen die ene keer dat ze binnenkwam, naar de slaapkamer rende en boven op het bed een grote plas deed :twisted:
Leuk, dat Wobke zo blijft heten (ik had eigenlijk gedacht dat dat de keus voor julliezelf zou zijn, ik vind het een heel leuke naam.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ja, we vonden Wobke leuk, maar hennie en Paul (van Duinen) hadden een smousje dat zo heette, ten tijde van Trieneke en Sacha. Wij waren bevriend met ze en dan vind ik dat die naam bij hun hoort.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg, maar leuk van dat bed Loes :mrgreen: , dan zie je het gelijk wat zonniger in.
Ze is zo energiek, waarschijnlijk raakt ze oververmoeid soms.
Ze ziet alles. Weet al NEE en KOM MAAR en GOED ZO en waarschijnlijk al veel kleine onbewuste dingetjes waardoor ze precies weet wanneer we gaan wandelen enz. enz. heel slim...ons kleine meisje.
Het lijkt me echt een heel verschil om bij je moeder te mogen blijven.
Dat hebben wij nog nooit meegemaakt.
Zijn er behalve veel voordelen ook nadelen ???

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

De nadelen? Eigenlijk dezelfde die er zijn, als je een pup als 2e of 3e hond erbij hebt genomen, zoals Roosje ook bijv. je loopt kans, dat ze erg aan de andere hond gaan hangen en niet goed zelfstandig zich kunnen ontwikkelen. Daarom doe ik veel dingen met Woezel alleen, zoals afgelopen zaterdag naar de vergadering. Maar ik moet er wel steeds goed op bedacht zijn.
Maar ik zie veel meer voordelen. Ik heb altijd meer dan 1 hond gehad, vanaf Otje's pup Pluk, steeds "van eigen fok". Hoewel dat wel meevalt, want dan heb ik het over Pluk, Jip en Woezel.
Laatst gewijzigd door Maria op 06 apr 2008, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Maria
Contacteer:

Re: Jip

Bericht door Maria »

Jip's pups zijn nu zo'n 6 weken bij hun nieuwe baasjes, die allemaal even idolaat zijn van hun smouzenpup. Woezel, die bij moeder Jip is gebleven, is een heel alert, vrolijk hondje. Ze sloopt helemaal niet. Wonderlijk he? Roosje trouwens ook niet.
Afgelopen week heeft Roosje bij ons gelogeerd, omdat Jeanette's gezondheid op dit moment niet optimaal is. In onderling overleg is besloten om Roosje onder te brengen bij Ariënne, zij kent Roosje al, haar Vera is een tante (zus van Brutie) van Roosje en Ariënne staat 1 jaar op de wachtlijst. En last, but not least: Ariënne woont bij Lex en Jeanette in de buurt, zodat de smousjes over en weer bij elkaar kunnen logeren, als Jeanette weer aan de beterende hand is. Niemand heeft kunnen voorzien, dat Roosje al op zo'n korte termijn verplaatst zou moeten worden, maar op de manier, zoals dat nu gergeld is, gaat Roosje simpelweg van de ene kanjer van een baas naar de ander. Ariënne, heel veel geluk met Roosje. Jeanette, beterschap.
Roosje en Woezel bij mama Jip, 12 weken oud.
Roosje en Woezel bij mama Jip, 12 weken oud.
DSC03362proef.jpg (44.73 KiB) 2801 keer bekeken

Ariënne

Re: Jip

Bericht door Ariënne »

Dank je wel Maria!
En jullie vooral ook bedankt voor de goede zorgen. :thumbsup: Roosje komt uit een 'warm' nest!! :boeketje:
Eh: twee warme nesten!! :boeketje:
Een kleine correctie: ik heb me op de wachtlijst laten zetten toen Vera bij ons kwam en dat is nu 3 jaar geleden. (Wel laten parkeren op de lijst voor 'pas als m'n hondje er niet meer is'.)
Afbeelding

Gesloten