hier alles over mijn

Gezellig kletsen over je dag, het weer of een foto delen van je liefste smous(jes).
En wat verder ter tafel komt.
Martine

Re: hier alles over mijn

Bericht door Martine »

Dommel, Doef, Dorus... (Diesel is al bezet...haha)
Zelf wilde ik een naam met 2 lettergrepen, niet met maar 1. Met 1 lettergreep klonk het voor de hond als een commando, net als ZIT, AF, VOLG, VOET, enz...; dat wilde ik niet.
Ik zelf heb in het bos staan "proefroepen" even kijken of een naam wel lekker "bekte"... :hihi:
Weet trouwens wel dat als je voor Dick kiest, je hem niet keihard kan gaan lopen roepen in het buitenland... ;)
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

marcel

Bericht door marcel »

eigenlijk zijn de namen ook wel leuk die ze nu hebben(Daan, Dolf of Dick.) deze heb ik ook een tijdje terug gevonden: Caesar weet je ik wacht het nog ff af welke hond het uitijdelijk gaat worden.
ps hebben juli de foto's gezien in me fotoalbum

loes

Bericht door loes »

Namen, het blijft moeilijk. Soms zitten er sentimentele redenen achter, maar vaak is het leuker én handiger gewoon de stamboomnaam te gebruiken. Pips moeder heet trouwens ook geen Pip maar TouTou Jr naar haar moeder, die overigens officiëel Pan heet. De fokkers van het nest van Pan-TouTou hebben alle pups genoemd naar honden die ze ooit gehad hebben .
Behalve Dick (waarom geen Dirk, wel een leuke smouzennaam, de 2 Dirks die ik ken zijn heel leuke en mooie honden) vind ik de gekozen reuennamen wel heel leuk, vooral Dolf, de teefjesnamen wat minder.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

marcel

Bericht door marcel »

ze hebben mijn gisteren de hele naam gezecht van het maar ben het kwijd...iets met de vrienden op het eind

loes

Bericht door loes »

Van de Deinende Vrienden. Mooi hoor, een hond met een echte kennelnaam !
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

marcel schreef:ps hebben juli de foto's gezien in me fotoalbum
Je geniet duidelijk. Volgens mij is dit Dick ?
Overigens kunnen de namen onderling nog geruild worden totdat de chipper komt.
De namen moeten binnen 10 dagen opgegeven zijn bij de RvB, maar worden pas aan een hondje gekoppeld als alle papieren die de chipper bij zich heeft in orde gemaakt worden na het chippen.
H K Jelle 13-5-2004

Erna

Bericht door Erna »

Je hebt genoten Marcel, en bent nu een stuk geruster.
Ga heerlijk genieten de komende weken, fijn dat je al een datum hebt wanneer je de pup mee naar huis mag nemen.
Als je aan de pup één van de namen zou willen geven die de fokker heeft uitgezocht zou ik het haar laten weten.
Leuk dat je over twee weken weer mag komen kijken. Krijg je tussendoor nog foto's van de pups opgestuurd?
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

marcel

Bericht door marcel »

ja ik wor helemaal van alles op de hoogte gehouden en foto,ze gaan denk ik ook foto naar loes sturen voor de foto site.dus dat is nog ff afwachten ze gaan morgen ook een grafiek maken op hun computer met de kleurtjes van de honden om zo de groei bij te houden geloof ik maar er word ook elke dag gewogen.
gr

yvonne

Bericht door yvonne »

Wat fijn Marcel, dat je nu zekerheid hebt :thumbsup: Wat een lieve foto's in je album. :hartjes:
Afbeelding

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

marcel schreef:ja ik wor helemaal van alles op de hoogte gehouden en foto,ze gaan denk ik ook foto naar loes sturen voor de foto site.dus dat is nog ff afwachten ze gaan morgen ook een grafiek maken op hun computer met de kleurtjes van de honden om zo de groei bij te houden geloof ik maar er word ook elke dag gewogen.
gr

In de Fokkerswijzer staan al handige grafieken die je in kan vullen met de gewichten.
Hoeft het niet in de pc bijgehouden te worden. Wij hebben de pups ook elke dag gewogen.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

marcel

Bericht door marcel »

ff een vraagje klopt het dat moeder hond alles over draagt aan haar pups,in dit geval dirrit wand de baas geeft dorrit vlees.is het dan mogelijk dat de pup er straks zonder moeite dit met verloop van tijd ook kan eten,dat het wat makelijker gaat dan moederhonden die alleen maar brokken krijgen.
gr marcel

sammydesmous

Volgens mij onzin. De pup drinkt melk bij de moeder. Wat de moeder eet brokken of vlees zal niets uit maken zo lang er maar genoeg bouwstoffen en vitamines enzo in zit. Later zal de pup wel vlees of brokjes geweekt in puppymelk krijgen. En weer wat later puur puppybrokje of vlees. Zo went de pup aan vast voedsel. Dus zo went de pup aan brokjes of vlees. Als Dorrit alleen maar vlees krijgt zullen de pups dat waarschijnlijk ook krijgen al ze vast voedsel gaan eten. Wil jij je pup straks ook vlees gaan geven dan is het oké maar wil jij straks de pups brokjes geven dan is het wel handig als ze dat ook bij de fokker al gaat eten. Maar eenmaal thuis zal de pup er ook nog wel aan kunnen wennen hoor. Gewoon langzaam het vlees met steeds meer brokjes er bij geven tot dat de pup alleen nog brokjes eet.

Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne

sammydesmous

Marcel weet je dat je via internet diverse gratis puppypakketten kan aanvragen? Oa bij Cavom, Pedigree, Royal Canin en Eukanubabrokjes, Beneful enz. Vaak zit er een boekje bij over pup en voeding. En ook een speeltje. In het pakket van Royal Canin zit ook een hondenriempje dat heel handig is voor in het begin. Pedigree geeft er een flosstouw bij. Ook maatbekertjes. Handig om de hoeveelheid af te meten. Bovendien als je in hun bestand zit krijg je regelmatig producten toegestuurd. Vandaag kreeg ik bijvoorbeeld van Pedigree Dentasticks toegestuurd.

marcel

Bericht door marcel »

ik weet ook dat was de fokster geeft ik me er ff aan moet houden,ik heb wel al mee gegeven dat ik farmfood wil gaan voeren na dat de pup van het voer af kan wat hij heeft gekregen.en als ik hem daar heb geef ik 3 dagen vlees en 2 dagen brokken ik heb hier een adresje die vlees(carnibest) ik kan dan voor 5 kilo daar inslaan,en als ik weer iet nodig heb kan ik zo weer een stuk halen wel makelijk he zo'n adresje
gr

ewhuitema

Bericht door ewhuitema »

bij farmfood kan je ook een proefzak aanvragen.

marcel

Bericht door marcel »

voor diegene die facebook hebben
http://www.facebook.com/pages/Mijn-smou ... 9893226801
gr marcel

marcel

Bericht door marcel »

ik heb gisteravond een mail verstuurt naar de fokster met de vraag hoe is met de pupjesis,en of ze nog wat nieuwe foto;s hebben ff afwachten dan op een meil terug.

vandaag komt me huis vol 6 volwasende en 2 kinderen......me vrienden zijn dit dus met iemand die,zijn kinderen mee nemen maar die gaan morgen weer naar huis de anderen blijven tot donderdag.vandaag ga ik met hun met de fiets waar meerde personen op kunnen zitten de stad laten zien dus de straaten een beetje doorfietsen dit,doen we vanaf ongeveer 13:30 de fietsen krijg ik van de tutenburg en krijg ik gratis en vanaf 15:30 een rondlijding martinie toren beklimmen dus zien ze doesburg van bovenaf.nou al een mooie dag tog en vanavond wel mooi zitten
gr marcel

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Gezellige boel Marcel. :thumbsup:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Erna

Bericht door Erna »

Fijne dag Marcel. :ja:
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martine

Bericht door Martine »

Veel plezier! Heb je wel genoeg bedden...?
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Gesloten