Schijnzwanger
Re: Schijnzwanger
Nee, volgens mij kun je het ook niet voorkomen. En misschien heeft ze nergens last van.

loes schreef:Uiteraard niet, maar met voorschrijven van antibiotica is menig DA zeer voortvarendMary schreef:Zou schijnzwanger dan moeten verdwijnen door anti-biotica?.
Melk uit de tepels , nog niet geslonken vulva, wat slijm. Denk toch dat het lichaam een zwangerschap/a.s. bevalling nabootst. Maar ja, ik ben geen DA.
Ik ook niet.Mary schreef:Ik ook niet, maar ben ook geen fan van anti-biotica zo snel.

Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Nee, maar als de DA redenen heeft om aan te nemen dat het een gesloten baarmoederontsteking is, is behandeling wel nodig.
Bloem is weer helemaal zichzelf trouwens.
Bloem is weer helemaal zichzelf trouwens.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ik heb geen idee of Pebbles schijn zwanger is want ze heeft nergens last van. Ze doet alleen mutsig met haar knuffels maar dat doet ze altijd al. Alleen piept ze er nu af en toe bij als ze met haar knuffel sjouwt. Ik ben zeker geen voorstander van te vroeg antibiotica geven maar de DA was bang dat ze toch een beginnende infectie had. Ze heeft nu 2 dagen gehad en ik heb het idee dat het al iets beter gaat. Het blijft lastig hoor. Gerry en Pebbles.
Een beginnende infectie, dat moeten we natuurlijk niet hebben. Dan moet het maar even. Fijn dat je wat verbetering ziet, Gerry.

Omdat Rosa ook lang bleef hangen in de loopsheid was mijn eerste gedachte ook: hoezo antibiotica? Het zijn gewoon de hormonen.
Is er wel een infectie dan wil je dat niet verwaarlozen natuurlijk. Best moeilijk. Misschien nog even wachten met het geven van antibiotica? Kijken of homeopatische korrels helpen? (ben al weer de naam kwijt, is wel eerder over gesproken in dit topic). Succes ermee.
Is er wel een infectie dan wil je dat niet verwaarlozen natuurlijk. Best moeilijk. Misschien nog even wachten met het geven van antibiotica? Kijken of homeopatische korrels helpen? (ben al weer de naam kwijt, is wel eerder over gesproken in dit topic). Succes ermee.
"Ook kwam er een beetje melk uit haar tepels."gerrymoerkens schreef:Ik heb geen idee of Pebbles schijn zwanger is want ze heeft nergens last van. Gerry en Pebbles.
Dat laatste is toch echt een symptoom van schijnzwanger.....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
OK, ik zal in ieder geval die druppeltjes gaan halen. Je kan het maar alvast in huis hebben. Gerry en Pebbles.
Pebbles is nog steeds schijnzwanger. Volgens de DA moet het volgende week toch over zijn. Ze heeft er niet veel last van. Ze is heel knuffelig maar dat was ze altijd al. Nou ik wacht maar weer een weekje of het overgaat. Anders moest ze misschien een hormoonkuurtje maar daar hou ik niet zo van. Hebben jullie daar ervaring mee. Gerry en Pebbles
Jutte heeft 1x een hormoonkuur gehad. Geen bijwerkingen gezien en wij hadden eindelijk snel ons eigen smousje terug.
Hieke Frouckje van de Liefelijke 15-11-2002
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Frouckje Babbe-Bo van de Liefelijke x Sam
Jutte van Hieke 26-4-2005
Hieke Frouckje van de Liefelijke x Abe Mozes van het Hollands Koetsiertje
Ik besteed er geen aandacht aan en probeer Senna zo veel mogelijk af te leiden, maar ik vind het wel een sneu gezicht hoor, dat zoeken naar die pups.
Ze rijdt ook steeds op haar mand en sleept ´m door de kamer. Opgezette melkklieren heeft ze al sinds de loopsheid. Ze is wat pieperiger dan anders. Ze heeft minder trek in eten, maar dat is niet erg.
Verder kruipt ze af en toe onder de tafel en graaft op het bed. Gelukkig is ze steeds te porren voor een spelletje en gaat graag mee wandelen in tegenstelling tot de eerste avond dat ze niet naar buiten wilde.
Het valt me tot nu toe mee...........
Ze rijdt ook steeds op haar mand en sleept ´m door de kamer. Opgezette melkklieren heeft ze al sinds de loopsheid. Ze is wat pieperiger dan anders. Ze heeft minder trek in eten, maar dat is niet erg.
Verder kruipt ze af en toe onder de tafel en graaft op het bed. Gelukkig is ze steeds te porren voor een spelletje en gaat graag mee wandelen in tegenstelling tot de eerste avond dat ze niet naar buiten wilde.
Het valt me tot nu toe mee...........

Vorige loopsheid was Peb heel lang schijnzwanger. Ik heb toen de homeopatische druppels puur aangeschaft. In mei moet ze weer loops worden. Wie kan mij vertellen wanneer ik het beste met die druppels kan beginnen. Gerry en Pebbles.
Halverwege de loopsheid en doorgaan tot het tijdstip dat de scijnzwangerschap normaal zou duren. Dit geldt voor honden die al eerder schijnzwangerschapsklachten hebben gehad. Deze wijsheid komt niet van mij hoor, maar uit de bijsluiter. Ik heb het n.l. zelf ook aangeschaft.gerrymoerkens schreef:Vorige loopsheid was Peb heel lang schijnzwanger. Ik heb toen de homeopatische druppels puur aangeschaft. In mei moet ze weer loops worden. Wie kan mij vertellen wanneer ik het beste met die druppels kan beginnen. Gerry en Pebbles.

Ben vandaag begonnen met de puur druppeltjes tegen schijnzwangerschap. Ben heel benieuwd of het werkt. Ik vind dat Pebbles minder energie heeft nu ze loops is. Maar het is ook wel erg warm. We wachten het maar af. Gerry en Pebbles.
Kan inderdaad ook door de warmte komen, zelf ben ik ook wat futlozer.
Ben benieuwd of je het verschil merkt in wel of geen druppeltjes.
Ben benieuwd of je het verschil merkt in wel of geen druppeltjes.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit, maar ik vond dat Senna na een dag of 3 fitter werd en ze begon ook weer te eten. Dus ik zou het zeker proberen. Ik ga het de eerstvolgende loopsheid ook weer gebruiken. Hoop dat het bij Pebbles helpt!

18 augustus werd Senna voor de tweede keer loops. Halverwege zijn we met "Puur Schijnzwanger" begonnen en ik kan wel zeggen dat het aansloeg. Haar gedrag was wel iets anders, maar ze zat veel beter in haar vel. Ze kreeg bijna de minimale dosis per dag (1x 15 druppels, 1x 10 druppels is minimaal).
ik zat een beetje te rekenen tot hoelang ze die druppels zou moeten hebben. 63 dagen na de loopsheid + 1 week zou genoeg moeten zijn. Dat was 28 oktober.
3 dagen geleden zijn we met de druppels gestopt, maar dat hadden we beter niet kunnen doen.
Ze liet haar eten weer staan en werd weer pieperig en onrustig. Als ze buiten is, merk je niet zoveel aan haar dus veel naar buiten.
Vandaag kregen we bezoek van een vriendin van Lisa met haar gecastreerde reu. Senna en die hond kennen elkaar en we hebben ook wel samen gewandeld. Het is een beetje een onderdanige hond, heel erg lief.
Het leek er op dat ze wel samen gingen spelen. Beetje door de tuin hollen en zo. Maar toen ze weer naar binnen kwamen en die hond een knuffel van Senna pakte, werd ze me toch link!
Ze vloog 'm aan en het was echt niet leuk meer. Uiteindelijk uit elkaar weten te halen en maar even apart gehouden. Dit had ze nog nooit gedaan. Iedere hond mag altijd haar knuffels of botten pakken, ze heeft daar totaal geen moeite mee. Dit had dus een oorzaak.
Ik voelde me heel stom dat ik het onderschat had en er niet aan gedacht had dat ze zo zou kunnen reageren.
Na het incident zijn Senna en de reu gaan wandelen. En hoe is het mogelijk: ze hebben zo leuk gespeeld en gerend samen. Bij thuiskomst bleven ze niet van elkaar af en stoeiden (lieflijk) er op los.
Zo leer je toch elke keer weer wat erbij en voorlopig hou ik nog een week die druppels aan.
ik zat een beetje te rekenen tot hoelang ze die druppels zou moeten hebben. 63 dagen na de loopsheid + 1 week zou genoeg moeten zijn. Dat was 28 oktober.
3 dagen geleden zijn we met de druppels gestopt, maar dat hadden we beter niet kunnen doen.
Ze liet haar eten weer staan en werd weer pieperig en onrustig. Als ze buiten is, merk je niet zoveel aan haar dus veel naar buiten.
Vandaag kregen we bezoek van een vriendin van Lisa met haar gecastreerde reu. Senna en die hond kennen elkaar en we hebben ook wel samen gewandeld. Het is een beetje een onderdanige hond, heel erg lief.
Het leek er op dat ze wel samen gingen spelen. Beetje door de tuin hollen en zo. Maar toen ze weer naar binnen kwamen en die hond een knuffel van Senna pakte, werd ze me toch link!

Ik voelde me heel stom dat ik het onderschat had en er niet aan gedacht had dat ze zo zou kunnen reageren.
Na het incident zijn Senna en de reu gaan wandelen. En hoe is het mogelijk: ze hebben zo leuk gespeeld en gerend samen. Bij thuiskomst bleven ze niet van elkaar af en stoeiden (lieflijk) er op los.
Zo leer je toch elke keer weer wat erbij en voorlopig hou ik nog een week die druppels aan.

Laatst gewijzigd door yvonne op 06 nov 2012, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.