Jip x Brutie

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ariënne, ik vind het ook leuk om het verloop te laten 'zien'. Ook al is het mijn vierde pup, het is altijd weer anders. Het bijzondere is het proces. Zo hebben ze nu al heel voorzichtig allebei aan een kant van de oude broekspijpspeeltjes getrokken. Het is erg leuk om te zien hoe voorzichtig, maar ook gretig Stapper is. En het is heel vertederend om te zien hoe Roosje telkens weer een stapje neemt.
Ze is er nog maar net een hele dag...... :disco:
En nu al onmisbaar :kus:
Het lijkt me inderdaad voor Woezel wel fijn om lekker bij mams te bijven.
Ha ha...we zaten daar zelf ook al over te denken.... over een paar jaar :crazy:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dappere Roosje van het Donkere Woud! :innocent:
Beschermd door de Koene Ridder genaamd Stapper! :stokpaardje:

Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn over een paar jaar!
:dog: :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Jeanette schreef:Ariënne, ik vind het ook leuk om het verloop te laten 'zien'. Ook al is het mijn vierde pup, het is altijd weer anders.:
Ik ben het roerend met je eens. Nooit is het hetzelfde.
Ze hebben allemaal hun eigen aardigheden.
Even aftasten en aanzien in het begin en voor je het weet
begrijp je elkaar weer zonder woorden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

wubke

Bericht door wubke »

En de honden begrijpen jullie gewoontes. Siem probeert een grote schooier te worden.......iedereen die aan het eten is heeft zijn grote belangstelling, en oh hoe vertederend is dat bekkie....
Iedereen is ernstig gemaand dat te negeren en hem weg te zetten....Jules weet dat, alleen in de keuken wordt er gegeten.
Leuk om die verschillen al te zien.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Erna

Bericht door Erna »

Roosje komt al los, dat heeft ze snel gedaan in één dag. Leuke foto Jeanette.

Die Siem, ook in dat opzicht lijkt hij op zijn moeder.
Lisa is momenteel heel lief aan het spelen met een speeltje dat in de bak heeft gelegen. Zit vast een fijne geur aan voor haar.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Vandaag daagde Roosje Stapper zowaar uit :wink:
Voor zijn neus heen en weer hopsen en en beetje blaffen. Samen met een stukje hout gespeeld. Toen Stapper hem los liet, snaaide Roosje hem voorzichtig onder zijn neus vandaan. De sukkel, maakt er niks van. :kus: Op de wandeling kwamen twee buur Dalmaten eraan rennen. Dat was eng....Roosje vloog richting huis. Maar ze bleef om de hoek zitten wachten en kijken. Nog even gekletst en voorzichtig geneusd. Het leven is me wat.......... :roll:

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Ze vloog naar huis? Dat betekent dus, dat ze al precies weet, waar ze woont? Leuk he, hoe zo'n puppy voorzichtigaan haar leefwereld uitbreidt? Wedden, dat ze Stapper in no time als haar grote beschermer ziet.
De drie overgebleven pups hier gaan ook prima. De afrastering is weggebroken, de huiskamer weer als vanouds ingericht. We zijn toch steeds thuis en kunnen op ze letten. Deze drie lijken erg op elkaar. Reutje Willem moet je omkeren om hem van Woezeltje te onderscheiden. Vandaag hebben we de eenden (wat zwanenen krijsende meeuwen aantrok) gevoerd. Een hele belevenis in de ogen van een puppy van 8 weken. Het bandje dat Jip paste met 8 weken past deze pups niet, dus morgen moet ik een nieuw bandje voor Woezeltje kopen. Ze sjezen als een stel uitgelaten peuters door de kamer heen, Woezel en Willem apporteren al en ik probeer dat een beetje uit te breiden. Blauwtje gaat gauw met haar buit uit zicht liggen.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Wat een ruimte weer, Maria. Het leven is inderdaad heel spannend voor die kleintjes.
Krijsende meeuwen, brr......
Hier zijn de schapen heel leuk om naar te kijken en te neuzen. Vreemde auto's die voorbij komen doen Roosje niet zoveel. Stapper vond dat nu weer eng :scratch: En paardenafdrukken zijn leuk...O..O.. :x Poep natuurlijk ook, maar dat hebben we met gilletjes tot nu toe af weten de houden.
Binnenkort maar eens op bezoek naar het hertenkampje.
Het is heel leuk om de karaktertjes nu te zien ontwikkelen. Roosje apporteert dus ook. Echt helemaal :) Ayla deed dat ook, maar onze heren talen er dus niet naar. Sjorren, met de grootste tak uit het bos en er dan pedant mee rond lopen, dat wel ja....
Ze vindt haar grote broer steeds leuker worden, zie avatar, ik ben benieuwd wie de 'baas' gaat worden.
Lekker voor jullie nog een beetje vakantie met het kleine gezin. Volgende week Woezel-week :kus:

loes

Bericht door loes »

Hé Maria, ook jouw onderschrift klopt niet meer..... :dog: :dog: :dog:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Jajo

Bericht door Jajo »

Jeanette, wat een lieve avatar. Ik volg alles op de voet hoor!! Leuk al die verhalen en ook dat enthousiasme waarmee het verteld wordt.

Ik hoop dat Roosje blijft apporteren, dan kan je zoveel leuke nieuwe spelletjes verzinnen. Is ook wel makkelijk, dan kan ze 's avonds haar eigen speeltjes weer opruimen en in een doosje doen.

Veel foto's maken hoor. Ze zijn zóóó leuk!
Groetjes, Jozé

Erna

Bericht door Erna »

Ja leuk al die verhalen, er zijn inmiddels heel wat mensen met een pup op het forum. Het is zo leuk om over al die verschillen te lezen.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Mary

Bericht door Mary »

Hoe gaat het met het piepen van Roosje :?:
Is het al minder, zodat je mag aannemen dat het onwennigheid was?

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ze blaft !!!!
Heel af en toe :)
Vanmorgen heeft ze met Stapper lekker buiten gespeeld. Met een stokje...Stapper biedt aan en Roosje gaat er aan trekken. Ze sprong boven op hem :o Stapper blijft rustig liggen. Dit alles uit de tweede hand, want Lex was erbij...zonder camera :(
Het piepen is een stuk minder, dus onwennigheid, maar ook 'roepen' naar haar nestgenootjes denk ik. Ze trekt nu veel meer naar Stapper en haar behoefte of gemis is dus duidelijk afgenomen.
Ze slaapt goed. Twee piepjes en hup...in dromenland en redelijk ongestoord van 23.30 tot 6.30 (ongeveer)
Heel af en toe nog eeen plasje binnen en gisteren nog één poepje, toen het regende. Maar zeg nou zelf, dan wordt je nat :shock:
Ze komt als je roept :)
Ze is, kortom, geweldig. Maar ook heel leuk...broer Stapper, wat een super broer :kus:
Het is een mooi stel.. :wandelen:

Mary

Bericht door Mary »

Hihihi, dat zei Loes al : of piepers of blaffers.
Ze krijgt al praatjes, goed teken.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Vanavond heb ik Roosje en Smous gebeld. (Nou ja, de baasjes dan.....)
Laatst gewijzigd door Maria op 27 feb 2008, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

't Zijn lekkere hondjes, die pups van Jip. Er darren er hier nu nog 3 rond, waarmee ik het erg druk heb, omdat ik ze per stuk toch dingen wil aanbieden. Vandaag allemaal mee aan een bandje geweest. Woezeltje heeft een nieuw halsbandje, zodat er tenminste één snel te herkennen is. Ze lijken ontzettend op elkaar. In huis is het een grote speeltuin, ze sjezen in sneltreinvart de hele kamer door, de trapeze hangt nog steeds, met nieuwe voorwerpen eraan. Ook daar doen ze doldrieste dingen mee. Ze kunnen alle 3 al "zit". En ik ben bezig met apporteren. Zaterdag heb ik alleen Woezeltje nog, dan mag ze mee naar de bestuursvergadering in Huizen. Ik moet dan nog wel even een piepklein benchje kopen, want die ik thuis heb is formaat volwassen smous. Met Roosje en Smous (= Roodje) gaat het heel goed. De mensen genieten enorm van hun pup. Smous heeft haar baasjes al helemaal om zijn hondenpootje gewonden: Ze slaapt op een heerlijk zacht kussen, tussen de baasjes in! Ja, dan kan ik nog wel begrijpen, dat ze lekker stil is. Bandeloosje, die nu Yogi heet, doet het ook heel goed. Ze hebben allemaal gemeen, dat het van die troetelbeertjes zijn, niks heerlijkers, dan op schoot te mogen, als ze moe worden...

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hebben we al een topic 'vervoermiddelen' ???
In mijn album ook een leuke.
Balloo moet mee, anders zwemt Roosje in de hondentas. :lol:

Erna

Bericht door Erna »

Leuke foto Jeanette. Roosje blaft! Een echte waak-mini- smous. :lol:

Maria je hebt het er nog steeds druk mee. Wel leuk om een paar van de pups nog even bij jullie te hebben. Zaterdag kan je weer aan een eigen ritme gaan wennen. Of zit je al in je eigen ritme en gaan de pups daar gewoon in mee?

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Haha, Jeanette: Roosje met knuffel in de tas! :)
Afbeelding

Maria
Contacteer:

Bericht door Maria »

Jeanette, je mag wel oppassen.... Lex kijkt helemaal verliefd naar Roosje!

Onze Sanne en Jesse boycotten de naam "Woezel". Sanne heeft het steeds over Henna (vanwege Woezel's prachtige kleurtje), Jesse heeft het steeds over Whiskey. Ook Lola zou van hun wel mogen. Pubers, zucht.....

Gesloten