Jip x Brutie
Helemaal uitgeteld, ligt ze alweer in de bench naast me.
Stapper heeft een paar keer even gesnuffeld.
Een wat enthousiaste benadering vond ze nog een beetje eng.
Stapper stapte net met een speeltje de bench in en ze gilde van schrik
Rustig wennen dus.........
Stapper heeft een paar keer even gesnuffeld.
Een wat enthousiaste benadering vond ze nog een beetje eng.
Stapper stapte net met een speeltje de bench in en ze gilde van schrik
Rustig wennen dus.........
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Ach, dat kleine Roosje toch.... Wat moeten die pups toch denken allemaal als ze het nest gaan verlaten? Moeder weg, oma weg, geen broertje en zusjes meer. Dan kom je in een vreemd huis terecht met een lieve, maar nieuwsgierige halfbroer.
Jeanet, het is jullie wel toevertrouwd om Roosje op haar gemak te stellen. Na 2 dagen weet ze niet beter meer.
Ik vergat je vanmiddag te vertellen, hoe wonderlijk ik het vind, dat dit nest totaal niet taalt naar bezems of dweilen. Weet je nog met Stapper?
Vanavond hebben de 4 overgebleven pups vis gekregen. Dat vonden ze pas lekker! Morgen gaat Bandeloosje weg, waarbij ik toch nog steeds wat wijfelachtige gevoelens heb. Heb ik wel goed gekozen? Het is zo'n verschrikkelijk leuke pup. Maar meer de pup voor mensen met niet al een pittig ander hondje en met lekker veel tijd. Ik ben zo benieuwd hoe dat hondje uitgroeit....
Jeanet, het is jullie wel toevertrouwd om Roosje op haar gemak te stellen. Na 2 dagen weet ze niet beter meer.
Ik vergat je vanmiddag te vertellen, hoe wonderlijk ik het vind, dat dit nest totaal niet taalt naar bezems of dweilen. Weet je nog met Stapper?
Vanavond hebben de 4 overgebleven pups vis gekregen. Dat vonden ze pas lekker! Morgen gaat Bandeloosje weg, waarbij ik toch nog steeds wat wijfelachtige gevoelens heb. Heb ik wel goed gekozen? Het is zo'n verschrikkelijk leuke pup. Maar meer de pup voor mensen met niet al een pittig ander hondje en met lekker veel tijd. Ik ben zo benieuwd hoe dat hondje uitgroeit....
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Die kleine Bandeloos krijgt het vast prima naar haar zin.
En Woezel is een vreselijk leuk hondje. Die gaat het helemaal naar haar zin hebben met moeder en overgrootmoeder. Een mooi roedel Maria.
Ik denk dat Woezel ook en hele knappe meid wordt
Ja, het is een enorme omschakeling voor zo'n klein ding.
En Woezel is een vreselijk leuk hondje. Die gaat het helemaal naar haar zin hebben met moeder en overgrootmoeder. Een mooi roedel Maria.
Ik denk dat Woezel ook en hele knappe meid wordt
Ja, het is een enorme omschakeling voor zo'n klein ding.
-
Monique
Bedankt allemaal
voor alle goede wensen.
Vannacht werd Roosje om ong. half vijf wakker. Plasje gedaan en de bench weer in.
Pieperdepiep....maar na een paar minuutjes was het oké.
Vanmorgen het bos in...allemaal erg spannend.Gedeeltelijk in de draagtas, dat is ook weer wennen natuurlijk.
Ze slaapt nu als een Roosje
Ze piept heel veel in huis. Ze is nog steeds op zoek naar haar familie denk ik.
We negeren het zoveel mogelijk.
Heeft iemand anders dat meegemaakt????
We hoeven haar niet te leren om op de bank te 'willen' , ha ha....Stapper moesten we dat wel leren.
Roosje ligt duidelijk het liefst op schoot op de bank.
Vannacht werd Roosje om ong. half vijf wakker. Plasje gedaan en de bench weer in.
Pieperdepiep....maar na een paar minuutjes was het oké.
Vanmorgen het bos in...allemaal erg spannend.Gedeeltelijk in de draagtas, dat is ook weer wennen natuurlijk.
Ze slaapt nu als een Roosje
We hoeven haar niet te leren om op de bank te 'willen' , ha ha....Stapper moesten we dat wel leren.
Roosje ligt duidelijk het liefst op schoot op de bank.
Pim is ook een pieper. Was voor mij heel vreemd, ik had dat nog niet eerder gehad.Jeanette schreef:
.
Ik heb ook lang dat genegeerd, maar hij gooide er dan gewoon een schep bovenop.
Eerst noemde ik het zeuren, noem het tegenwoordig maar praten. We kijken wat
hij probeert te vertellen en zeggen nu STOPPEN. Dat werkt beter dan negeren.
In het nest deed hij dat ook. Als zijn moeder hier is en hij gaat piepen dat grijpt ze
hem. Een persoonlijk eigenaardigheidje denk ik maar.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Erg smouzig, hoor! Zijn het geen blaffers, dan zijn het piepers. Adah doet het, moeder Norma en oma Otje deden het en ook Jelle. Fija piept inmiddels ook in navolging van Adah, maar dat klinkt toch anders....
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Ach goh dat gepiep...
Best lastig om goed te weten wat er soms bedoeld wordt.
Je hebt dus:
piepen, gillen, zeuren, loeien, brommen, huilen, praten (Pim dus) enz. enz.
Toen Vera klein was en ik de kamer uit verdween, kwam het wel eens voor dat ze met een hele lage stem begon te loeien. Dan weet je ook niet wat je hoort uit de keel van zo'n kleintje.
Zo weet ik niet wat gillen is...
Maar piepen ja. Hopelijk is dat wel heel gauw over en vindt Roosje snel haar thuis bij jullie, Jeanette!
Best lastig om goed te weten wat er soms bedoeld wordt.
piepen, gillen, zeuren, loeien, brommen, huilen, praten (Pim dus) enz. enz.
Toen Vera klein was en ik de kamer uit verdween, kwam het wel eens voor dat ze met een hele lage stem begon te loeien. Dan weet je ook niet wat je hoort uit de keel van zo'n kleintje.
Zo weet ik niet wat gillen is...

Ach, zo'n klein pupje in een voor haar vreemde omgeving. Haar moeder oma, broer en zussen zijn verdwenen. Dan mag er wel gepiept worden natuurlijk.
Jeanette is Roosje al een beetje aan Stapper gewend, hij zou toch een troost voor haar moeten zijn. Alles komt goed, de eerste week is het moeilijkste voor haar.
Maria gaan er vandaag ook weer pupjes weg?
Groetjes, Erna.
Jeanette is Roosje al een beetje aan Stapper gewend, hij zou toch een troost voor haar moeten zijn. Alles komt goed, de eerste week is het moeilijkste voor haar.
Maria gaan er vandaag ook weer pupjes weg?
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Negeren en afleiden is het beste. In het nest is alleen Willem een pieper en Blauwtje een drammer. Roosje was nooit een pieper, dus hoop ik, dat het even vanwege alle nieuwigheid is. De eerste dagen zijn ze altijd een beetje sneu he? Behalve natuurlijk die geluksvogel die bij mij blijft. Vanmorgen is Bandeloosje, die nu Yoki heet, weggegaan. De mensen waren erg blij met haar. Vorige week, belde ik haar nieuwe bazinnetje op om te vragen op wiens naam de stamboom kwam. Ze schrok zich rot, haar eerste vraag was "Heb je je bedacht?" Haha.
Ik weet zeker dat Yoki ook een prima thuis heeft gevonden en hoop dat het hele gezin met haar veel plezier mag hebben.
Willem en Blauwtje blijven nog een paar dagen en dan is het feest over. Gelukkig hebben we Woezel dan nog.
Ik weet zeker dat Yoki ook een prima thuis heeft gevonden en hoop dat het hele gezin met haar veel plezier mag hebben.
Willem en Blauwtje blijven nog een paar dagen en dan is het feest over. Gelukkig hebben we Woezel dan nog.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Stapper doet erg zijn best. Loopt te showen met speelgoed en komt even aan haar snuffen in de mand. Maar vooralsnog vindt Roosje het een matige ruil tegen haar eigen familie.
Tussen de middag even kennis gemaakt met de buur Mopsjes. Kijk, dat is dan weer een mooie maat. Die zag ze wel zitten, heel voorzichtig.
Tussen de middag even kennis gemaakt met de buur Mopsjes. Kijk, dat is dan weer een mooie maat. Die zag ze wel zitten, heel voorzichtig.
Maria het begint bij jullie toch al aardig uit te dunnen, fijn dat de mensen zo blij zijn met Yoki. Weer een gezin blij gemaakt.
Ach Jeanette, Roosje heeft het toch wel een beetje moeilijk. Maar wat wil je, ze is nog maar net bij jullie. Vele knuffels voor haar, heeft ze al gekroeld in Lex zijn baard?
En Stapper, wat lief dat hij zo zijn best doet. Dat worden straks de grootste maatjes.
Groetjes, Erna.
Ach Jeanette, Roosje heeft het toch wel een beetje moeilijk. Maar wat wil je, ze is nog maar net bij jullie. Vele knuffels voor haar, heeft ze al gekroeld in Lex zijn baard?
En Stapper, wat lief dat hij zo zijn best doet. Dat worden straks de grootste maatjes.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Zowaar, Roosje apporteert
Echt... een stuk hout, twee meter weg, netjes terugbrengen.......
Dat deed Ayla ook. Sam niet eens een ietsiepietsie en Stapper houdt alleen van dollen met een tak.
Stapper wilde Roosje ook een tak aanbieden, maar zo'n grote....
Roosje holt wel achter hem aan, om even aan z'n behaarde achterkant te snuffen.
En vanmiddag, al echt als broer en zus, samen op de bank. Zie fotoalbum.
Baarden knuffelen en op schoot zitten (nu ook) zijn haar favoriete bezigheden
Echt... een stuk hout, twee meter weg, netjes terugbrengen.......
Dat deed Ayla ook. Sam niet eens een ietsiepietsie en Stapper houdt alleen van dollen met een tak.
Stapper wilde Roosje ook een tak aanbieden, maar zo'n grote....
Roosje holt wel achter hem aan, om even aan z'n behaarde achterkant te snuffen.
En vanmiddag, al echt als broer en zus, samen op de bank. Zie fotoalbum.
Baarden knuffelen en op schoot zitten (nu ook) zijn haar favoriete bezigheden