Jip x Brutie
We zijn er uit! Voor ons wordt het Zwartbandje. Ze kwamen allemaal leuk uit de karaktertest, Bandeloosje heeft een hoog temperament, Zwartje wat minder maar toch temperamentvol. Dat is op dit moment passender voor ons. Ze zijn allemaal zeer mensgericht. Zwartbandje gaat Woezel heten. Vrijdag gaan de eerste pups al weg. Morgen worden ze gechipt. Wat gaat zo'n nestperiode toch snel. Roosje kwam ook ontzettend goed uit de test. En de oortjes hangen móói! Het staartje wordt goed gedragen volgens Fredie, Jeanet.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
-
Renate
Volgens mij mis ik Jeanette al een paar dagen.
Ze zal zich toch niet bedacht hebben
? Of
zijn? Computer
?
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Maria dat is zeker omgevlogen, wat fijn dat ze allemaal zo goed uit de test kwamen. Woezel, leuk hoor. Nog even, dan keert de rust bij jullie ook weer terug. Nou ja, Woezel zal de nodige reuring brengen naast de andere Smousjes.
Groetjes, Erna.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Woezel en Roosje, twee geluksvogels, die mazzel hebben bij zeer betrokken baasjes te blijven cq komen.
Gaan de pups allemaal weg komend weekend?
Sterkte alvast, want dat blijft toch altijd even een moeilijk moment.
En dan... net als alle andere keren, genieten van de rust(?) en Woezel.
Gaan de pups allemaal weg komend weekend?
Sterkte alvast, want dat blijft toch altijd even een moeilijk moment.
En dan... net als alle andere keren, genieten van de rust(?) en Woezel.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Jeanet heeft een kapotte pc. Morgen is hij weer gerepareerd. Nu heeft ze wel lekker de tijd om haar huis Roosje-proef te maken.
Over de gedragstest: Een nest wordt alleen maar getest als de fokker nog niet de pups gekoppeld heeft aan nieuwe eigenaren. Dan valt er namelijk niets meer te matchen. Soms gaat een test niet door, omdat in het hele korte tijdsbestek, waarop de test plaats mag vinden, de fokker of de testers verhinderd zijn. Soms wordt er getest op speciaal verzoek.
de test is een afgeleide van de zg. Campbelltest, aangevuld met testonderdelen, die wij voor de smous van belang achten. Getest wordt:
1. Komen en lokken
2. Volgen
3. Dwang, vasthouden op de rug
4. Aaien (een dominate handeling, over de kop tot aan de staartpunt)
5. Optillen of zweven boven de grond
Aaangevuld met: buitdrift ja of nee, steunzoekend ja of nee, apporteert wel of niet en geluidsgevoeligheid.
Over de gedragstest: Een nest wordt alleen maar getest als de fokker nog niet de pups gekoppeld heeft aan nieuwe eigenaren. Dan valt er namelijk niets meer te matchen. Soms gaat een test niet door, omdat in het hele korte tijdsbestek, waarop de test plaats mag vinden, de fokker of de testers verhinderd zijn. Soms wordt er getest op speciaal verzoek.
de test is een afgeleide van de zg. Campbelltest, aangevuld met testonderdelen, die wij voor de smous van belang achten. Getest wordt:
1. Komen en lokken
2. Volgen
3. Dwang, vasthouden op de rug
4. Aaien (een dominate handeling, over de kop tot aan de staartpunt)
5. Optillen of zweven boven de grond
Aaangevuld met: buitdrift ja of nee, steunzoekend ja of nee, apporteert wel of niet en geluidsgevoeligheid.
Alle pups zijn gechipt, waarbij alleen Roosje Katoen moest gillen!
Ze zijn nu klaar om naar de nieuwe baasjes te gaan en ik hoop dat die minstens 15 jaar een geweldig hondje eraan zullen hebben. Ze zijn ontzettend leuk opgegroeid, hebben mooie harde vachtjes en zijn allemaal erg mensgericht en ondernemend.
Woezel mag dus blijven. Jesse en Sanne vinden de naam Woezel maar niks. Heeft iemand nog ideeën. Moet natuurlijk wel lekker Hollands zijn en zonder een i erin (vanwege Jip).
Ze zijn nu klaar om naar de nieuwe baasjes te gaan en ik hoop dat die minstens 15 jaar een geweldig hondje eraan zullen hebben. Ze zijn ontzettend leuk opgegroeid, hebben mooie harde vachtjes en zijn allemaal erg mensgericht en ondernemend.
Woezel mag dus blijven. Jesse en Sanne vinden de naam Woezel maar niks. Heeft iemand nog ideeën. Moet natuurlijk wel lekker Hollands zijn en zonder een i erin (vanwege Jip).
Jammer dat Jesse en Sanne Woezel geen leuke naam vinden.
Ik vind hem heel leuk en ook goed passen bij een smousje! Daarbij heb ik die naam nog nooit gehoord, dus origineel.
Ik vind hem heel leuk en ook goed passen bij een smousje! Daarbij heb ik die naam nog nooit gehoord, dus origineel.
Charlotte
Hè hè, de computer is geinstalleerd !!!!
Een paar dagen zonder, plotseling, is toch wel evenafkicken.
Die arme Roosje Katoen, gillen bij de chipper.
We gaan haar zaterdag ophalen. Het is nogal een eindje en vrijdag zit de hele boel ook nog eens verstopt met files
Mijn adresboek en e-mail is eruit gegooid, dus balen. Ik hoop dat de installateur voor het weekend nog even langskomt
Een paar dagen zonder, plotseling, is toch wel evenafkicken.
Die arme Roosje Katoen, gillen bij de chipper.
We gaan haar zaterdag ophalen. Het is nogal een eindje en vrijdag zit de hele boel ook nog eens verstopt met files
Mijn adresboek en e-mail is eruit gegooid, dus balen. Ik hoop dat de installateur voor het weekend nog even langskomt
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Gelukkig Jeanette: je bent er weer!
Zou je mail en adresboek nog terug te toveren zijn?? Niet fijn zulke toestanden!
Als je Roosje gaat halen, zijn de files toch vooral de andere kant op?
Het is bijna zo ver!
Maria, voor namen kun je kijken onder:
http://www.smoushondenforum.nl/archief/ ... .php?t=188
Martine heeft ook ergens op het forum een heleboel éénlettergrepige namen opgesomd, maar waar dat bericht nou staat? ....Gevonden!
http://www.smoushondenforum.nl/archief/ ... ight=#5426
Zou je mail en adresboek nog terug te toveren zijn?? Niet fijn zulke toestanden!
Als je Roosje gaat halen, zijn de files toch vooral de andere kant op?
Het is bijna zo ver!
Maria, voor namen kun je kijken onder:
http://www.smoushondenforum.nl/archief/ ... .php?t=188
Martine heeft ook ergens op het forum een heleboel éénlettergrepige namen opgesomd, maar waar dat bericht nou staat? ....Gevonden!
http://www.smoushondenforum.nl/archief/ ... ight=#5426

Gewoon voor Woezel gaan !!!!
Hoe zijn julie erop gekomen Maria??? Van Whinnie the Pooh ????
Het adres boek is er gelukkig weer. Bleken we twee mail programma's te hebben
Niet goed opgelet dus.
Zelfs na een paar dagen zonder forum moet ik echt bijlezen !!! Ik denk dat ik maar niet op vakantie ga, dat ga ik niet trekken joh, al dat bijlezen
Maria, we weten zeker dat we heel heel lang van Roosje Katoen gaan genieten. Zo leuk, dat het zo'n viendelijk gezellig nest geworden is. Dan krijg je al zin in de Rits dag, wat er allemaal uit zal groeien
Hoe zijn julie erop gekomen Maria??? Van Whinnie the Pooh ????
Het adres boek is er gelukkig weer. Bleken we twee mail programma's te hebben
Zelfs na een paar dagen zonder forum moet ik echt bijlezen !!! Ik denk dat ik maar niet op vakantie ga, dat ga ik niet trekken joh, al dat bijlezen
Maria, we weten zeker dat we heel heel lang van Roosje Katoen gaan genieten. Zo leuk, dat het zo'n viendelijk gezellig nest geworden is. Dan krijg je al zin in de Rits dag, wat er allemaal uit zal groeien
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
-
Desi
Woezel is gewoon een erg leuke naam, heel apart.
Die pubers hebben soms van die rare ideeen. Hier moesten we de smouzen Pilske noemen. Zie je me al staan in het bos?
Vrienden van de jongens blijven de honden wel hardnekkig Pilske noemen. Ze reageren dan wel altijd heel blij........echt smouzig.
Heerlijk Jeanette, zo'n knuffeltje erbij. De hele dag snuiven. Wij hebben geconstateerd dat het een beetje naar vanille ruikt, een puppie.
Ook voor Stapper dikke pret. Als ik zie hoe dat hier samengaat, echt heel leuk.
Die pubers hebben soms van die rare ideeen. Hier moesten we de smouzen Pilske noemen. Zie je me al staan in het bos?
Vrienden van de jongens blijven de honden wel hardnekkig Pilske noemen. Ze reageren dan wel altijd heel blij........echt smouzig.
Heerlijk Jeanette, zo'n knuffeltje erbij. De hele dag snuiven. Wij hebben geconstateerd dat het een beetje naar vanille ruikt, een puppie.
Ook voor Stapper dikke pret. Als ik zie hoe dat hier samengaat, echt heel leuk.
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007