hier alles over mijn
-
marcel
Re: hier alles over mijn
2 foto's van de bench
- Bijlagen
-
- 002.JPG (233.41 KiB) 1748 keer bekeken
-
- 001.JPG (233.68 KiB) 1749 keer bekeken
-
marcel
ho zal ze ff in me map plaatsen,en boekje heb ik morgen in huis
gr
gr
mooie bench, makkelijk ook met 2 deurtjes.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Is van hetzelfde soort als onze bench. Die heeft een schuine voorkant.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Ik heb deze in het klein; voor naast m'n bed toen ze nog pup waren. Het zijn wat dunnere, zwarte tralies; daardoor oogt hij niet zo enorm en is hij ook niet zo zwaar.
Chique hoor!
Leg je er nog een kussentje of vetbedje in?
Chique hoor!
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Voor onze cairn (of was het Norma ??) hadden we er zo 1 in kleiner formaat maar omdat de tralies tamelijk fragiel zijn werd hij een tikkeltje uit elkaar "geduwd". Nu hebben we diverse stevige voor vervoer en een grote lange van datzelfde dunnere materiaal in de kamer (staat op blz 66 van het smouzenboek).
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
marcel
dat doe ik later.....leg er in het begin een paar oude handoeken in tot hij er niets in doet ( kan zijn dat hij al zindelijk als ik hem mee krijg)dan komt er een matje in,maar van een vriend meem ik ook nog 1 bench over die komt op de slaapkamer.martine
-
sammydesmous
Natuurlijk is een pup van 7 weken niet zindelijk.
José, Sammy & Lieveke

José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Ze hebben hier beiden nooit hun bench vervuild. Ook niet als kleine pup. Maar ik ging natuurlijk wel met ze 's-nachts even naar buiten om ze te laten plassen.
Zindelijk waren ze pas met een maand of 5...
Zindelijk waren ze pas met een maand of 5...
Bij mijn 1e honden (cairn en smous) duurde het tamelijk lang voor ze zindelijk waren. Norma was eigenlijk de enige die heel snel zindelijk was . Bij Adah duurde het wel 5 maanden en bij Fija nog wel langer voordat ze echt helemaal zindelijk was. Maar in het nest= de bench doen de meeste hondjes zelden iets.
Zelfs al lijkt een pup in de nestomgeving zindelijk, in de spannende wereld waar hij zich alleen moet zien te redden, is daar meestal niks van over en zul je het gebruikelijke regime (zie de Pupopywijzer) moeten aanhouden.
Oude handdoeken zijn niet echt een imitatie van een lekker warm veilig nest. Vetbedjes zijn heel makkelijk te wassen.
Zelfs al lijkt een pup in de nestomgeving zindelijk, in de spannende wereld waar hij zich alleen moet zien te redden, is daar meestal niks van over en zul je het gebruikelijke regime (zie de Pupopywijzer) moeten aanhouden.
Oude handdoeken zijn niet echt een imitatie van een lekker warm veilig nest. Vetbedjes zijn heel makkelijk te wassen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Ik vraag me toch af of ik nou zo verwennerig ben. Een pupje, 7 weken oud, net weg bij z´n moeder en eventueel broertjes of zusjes. Het enige dat ik kon bedenken was, hoe ik zo´n hummel een geborgen gevoel kon geven. De bench zo knus mogelijk gemaakt. Een warm kussen of mandje o.i.d erin. Een lekkere knuffel om tegen aan te liggen.
En vaak, heel vaak de gelegenheid geven om te plassen. Zo maak je een pup zindelijk en ze doen het niet graag in hun eigen slaapplekje. Overigens duurde het wel een paar maanden voordat Senna zindelijk was. En dan nog als ze druk gespeeld had kon je een plotseling plasje verwachten. Gaat vanzelf over.
Maar nogmaals, misschien ben ik te verwennerig(?)
En vaak, heel vaak de gelegenheid geven om te plassen. Zo maak je een pup zindelijk en ze doen het niet graag in hun eigen slaapplekje. Overigens duurde het wel een paar maanden voordat Senna zindelijk was. En dan nog als ze druk gespeeld had kon je een plotseling plasje verwachten. Gaat vanzelf over.
Maar nogmaals, misschien ben ik te verwennerig(?)

Nee hoor Yvonne, je bent niet te verwennerig.
Marcel mooie benche, en Loes schreef het al, vetbedjes zijn zeer goed te wassen.
Marcel mooie benche, en Loes schreef het al, vetbedjes zijn zeer goed te wassen.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
renske
Mooie bench.
Onze honden vinden fleecekleedjes ook heel fijn om op te liggen. Heerlijk zacht en niet zo duur.
Wat ik zelf een goed boek vind, om vooraf te lezen, is spelenderwijs opvoeden van uw pup van Peter Beekman.
Onze honden vinden fleecekleedjes ook heel fijn om op te liggen. Heerlijk zacht en niet zo duur.
Wat ik zelf een goed boek vind, om vooraf te lezen, is spelenderwijs opvoeden van uw pup van Peter Beekman.
Beide boeken zijn onze 1e aanraders.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
-
marcel
het boek toepoes puppywijzer heb ik in huis,ik heb gelijk tijdig nog naar een fleece deken gekeken voor in de bench.deze viel wel heel groot uit maar je kan hem op maat knippen € 22 maar liefs het vedbed hadeden ze ook die was iets van € 17.ik zal ff nadenken welk ik wil.
gr marcel
ps wel een heel mooi boek hoor lekker duidelijk word het beschreven
gr marcel
ps wel een heel mooi boek hoor lekker duidelijk word het beschreven
€ 22.00 voor een fleecedeken is wel veel. Ik heb fleecedekens eigenlijk alleen voor zo thuis, op balkon en de camper, maar dat zijn dekens die maar een euro of 3-4 kosten, ook in hondenpootjesprint.
Ik vind vetbeds ideaal, maar die koop ik ook alleen als aanbieding op een beurs of zo. Voor een pup zijn die zachte bedjes ook heel fijn, je ziet ze wel bij zaken als Action, Big Bazar of Kruidvat voor minder dan 10 euro.
Je moet toch altijd een beetje zien uit te vinden wat een bepaalde hond prettig vindt. Anders koop je straks een heel dure mand en wil hij er niet in liggen.
Ik vind vetbeds ideaal, maar die koop ik ook alleen als aanbieding op een beurs of zo. Voor een pup zijn die zachte bedjes ook heel fijn, je ziet ze wel bij zaken als Action, Big Bazar of Kruidvat voor minder dan 10 euro.
Je moet toch altijd een beetje zien uit te vinden wat een bepaalde hond prettig vindt. Anders koop je straks een heel dure mand en wil hij er niet in liggen.
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Fleecedekens bij de IKEA heb je al voor €1,50.
Ik heb daar een stapel van gekocht waarmee ik het ligkussen inpak en gooi ze gewoon weg als ze te smerig worden.
En een soort vetbedjes waren vorige week bij de Lidl in de aanbieding; misschien hebben ze die nog liggen...
Ik heb daar een stapel van gekocht waarmee ik het ligkussen inpak en gooi ze gewoon weg als ze te smerig worden.
En een soort vetbedjes waren vorige week bij de Lidl in de aanbieding; misschien hebben ze die nog liggen...
Ik heb fleecedekens van Ikea. En ooit ook van die synthetische schapenvachten gekocht. Je kunt ook bij winkels zoals Wibra of Zeeman kijken.

Hier ook fleece van de Ikea of de xenos.
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
sammydesmous
[quote="Martine"]Fleecedekens bij de IKEA heb je al voor €1,50.
Wij hebben manden met kussens maar ook fleecedekentjes. Fleecedekentjes zijn goed te wassen en als ze te groot zijn Marcel kan je ze opvouwen zodat wel in de bench passen. Dan ligt de pup lekker zacht. Onze fleecedekentjes zijn van de Kruidvat 1,50 per stuk. Een fleecedekentje over het kussen kan ook. Een vetbed hebben we in de bench. Bij de Boerenbond, welkoop, of Jumper zijn ze regelmatig in de aanbieding. Action heeft ook regelmatig dierenenodigdheden te koop. Loop eens over de markt daar heb je meestal ook wel een kraam voor dieren.
José, Sammy & Lieveke

Wij hebben manden met kussens maar ook fleecedekentjes. Fleecedekentjes zijn goed te wassen en als ze te groot zijn Marcel kan je ze opvouwen zodat wel in de bench passen. Dan ligt de pup lekker zacht. Onze fleecedekentjes zijn van de Kruidvat 1,50 per stuk. Een fleecedekentje over het kussen kan ook. Een vetbed hebben we in de bench. Bij de Boerenbond, welkoop, of Jumper zijn ze regelmatig in de aanbieding. Action heeft ook regelmatig dierenenodigdheden te koop. Loop eens over de markt daar heb je meestal ook wel een kraam voor dieren.
José, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei