Teven en loopsheid.
Even in het verlengde van hoe lekker Stapper Lisa vond, een vraagje.
Wanneer werden jullie teefjes voor de eerste keer loops ??? Hoe lang zat er tussen twee loopsheden en.......... hoe lang duurde het na een nest voor een teefje weer loops werd?????
De normale periode, of toch een beetje anders
Even voor de statistieken..........
Wanneer werden jullie teefjes voor de eerste keer loops ??? Hoe lang zat er tussen twee loopsheden en.......... hoe lang duurde het na een nest voor een teefje weer loops werd?????
De normale periode, of toch een beetje anders
Even voor de statistieken..........
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
Renate
Fija de 1ex precies met 6 maanden (nou ja, op een dag of wat na) en toen al 4 maanden later en ik denk, dat ze weer haast loops is (=4 1/2 maand) want de heren krijgen belangstelling (Jelle gisteravond in ieder geval).
Adah, even denken (o, wat vergeet je dat toch snel!) zat 8 maanden tussen en bij Norma duurde de volgende elke keer langer. Toen die gedekt werd was het 13 maanden geleden.
Adah, even denken (o, wat vergeet je dat toch snel!) zat 8 maanden tussen en bij Norma duurde de volgende elke keer langer. Toen die gedekt werd was het 13 maanden geleden.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Teefjes, die voor het eerst loops worden, worden soms een week of 6 daarna weer loops. Daar schrik je dan van, want je denkt dat er iets mis is. Zo is er ooit een van mijn smouzen, Otje 45 dagen na de eerste dag van haar loopsheid per ongeluk gedekt. Wist ik veel.... De dierenarts vertelde toen, dat zo'n eerste loopsheid vaak niet helemaal volledig is. Het is een soort oefening, de eirijping komt later pas op gang en die zg. 2e loopsheid is de echte. Het komt redelijk geregeld voor, dus het is wel iets om rekening mee te houden. Daarna lopen de loopsheden overigens gewoon helemaal volgens het boekje.
Twee smousjes: Tuuntje Jip en Woezel van Abtswoude.
Finny's eeste loopsheid was keurig met 6 maanden. Doordat zij enorm schijndrachtig werd, duurde de tweede langer dan 6 maand, ik geloof ongeveer 2 maanden later.
Wij hebben haar vanwege die schijndrachten al met haar 3e loopsheid laten dekken, en met één loopsheid ertussen (dus ongeveer een jaar later) weer. Daarna hebben wij haar laten helpen. Zij wordt dus allang niet meer loops, en al helemaal niet meer schijnzwanger.
Onze kleine Guusje deed er de eerst keer 9 maanden over om loops te worden.
Vervolgens zat er netjes 6 maanden tussen, en haar 3e loopsheid was eerder, nl 5 maanden en één week. De 4e keer was hetzelfde verhaal.
Na haar nest vorig jaar, heeft het 7 maanden en 3 weken geduurd voordat ze weer loops werd. De laatste loopsheid was 10 januari, dat was ruim 5 maanden ná de vorige keer, dus het lijkt erop dat haar patroon van ruim 5 maanden weer terugkomt.
Wij hebben haar vanwege die schijndrachten al met haar 3e loopsheid laten dekken, en met één loopsheid ertussen (dus ongeveer een jaar later) weer. Daarna hebben wij haar laten helpen. Zij wordt dus allang niet meer loops, en al helemaal niet meer schijnzwanger.
Onze kleine Guusje deed er de eerst keer 9 maanden over om loops te worden.
Vervolgens zat er netjes 6 maanden tussen, en haar 3e loopsheid was eerder, nl 5 maanden en één week. De 4e keer was hetzelfde verhaal.
Na haar nest vorig jaar, heeft het 7 maanden en 3 weken geduurd voordat ze weer loops werd. De laatste loopsheid was 10 januari, dat was ruim 5 maanden ná de vorige keer, dus het lijkt erop dat haar patroon van ruim 5 maanden weer terugkomt.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
-
Renate
Klinkt heel logisch. Zeker als ik het met de mens vergelijk. De meeste vrouwen die borstvoeding geven worden ook niet ongesteld. Misschien werkt dat met honden ook zo. En dan zou die 7 maanden en 3 weken toch weer op netjes een half jaar uitkomen.Na haar nest vorig jaar, heeft het 7 maanden en 3 weken geduurd voordat ze weer loops werd. De laatste loopsheid was 10 januari, dat was ruim 5 maanden ná de vorige keer, dus het lijkt erop dat haar patroon van ruim 5 maanden weer terugkomt.
-
Renate
Ik heb het maar 4 maanden volgehouden. Zodra ik iets anders deed als zitten en melk produceren had ik niet genoeg meer voor 2. Dus na 4 maanden heb ik het afgebouwd en het huishouden weer van mijn moeder en schoonmoeder overgenomen. Al snel had ik helemaal niks meer aan voeding. Vanaf 6 maanden kregen ze volledig flesvoeding ed.
Dus petje af voor onze smousjes die genoeg melk produceren voor een heel nest pups.
Dus petje af voor onze smousjes die genoeg melk produceren voor een heel nest pups.
En ja, FIJA IS LOOPS!!
. 4 maanden en 3 weken dus.
Nou ja, maar van de
kant bekijken, dan is het makkelijker een geschikte periode uit te zoeken om haar te laten dekken....
. En voor de RITS, wandeling(en), clubdag etc geen zorgen.
Nou ja, maar van de
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004