Maar deze film stond op het verlanglijstje en we hebben genoten (en vooral gelachen
Klets-topic
Re: Klets-topic
Vanmiddag zijn wij met de meiden naar de bioscoop geweest. Eigenlijk doen we dat niet zo vaak, ik wacht meestal wel tot ik een film kan downloaden. In de bioscoop vind ik het volume vaak veel te hard staan.
Maar deze film stond op het verlanglijstje en we hebben genoten (en vooral gelachen
en gehuild....
), een echte aanrader voor de jeugd: achtste groepers huilen niet!!
groetjes, Karin
Hollands Koetsiertje's Suske 08-06-09 (Do Fija van Horst en Voorde x Bobbie)
Blufpoker's Fien 13-05-2013 (Hollands Koetsiertje's Suske x Teun-Gijs)
-
renske
Even een kooikerupdate.
Zoals bekend woont er sinds augustus vorig jaar bij mij een kooikerpup. Dus voorlopig, en dan verwacht ik jaren, zal er geen smousje komen. Mede daardoor ben ik ook niet meer actief op het forum, maar vind het wel leuk om af en toe mee te lezen en of te reageren. Smousjes zijn en blijven voor mij namelijk één van mijn favoriete rassen.
Fusca ontwikkelt zich voorbeeldig. Een heerlijk hondje, een tikje onzeker af en toe, maar dat vind ik kooikereigen. Verder ontwikkelt ze zich tot nu toe ook als het type dat ik graag zie en daar ben ik heel blij mee! Ze heeft een geweldig mooi hoofd, goed vrijwel kwadratisch van bouw, nog een zeer jeugdig lichaam en weet met haar karakter bijna iedereen wel voor zich te winnen.
Na de puppycursus zijn we met behendigheid begonnen, speciaal gericht op pups/ jonge honden.
Helaas ook minder nieuws. Mijn oudje Beetle hebben we in moeten laten slapen.
Vijftien jaar en bijna 8 maanden ben je mijn hondje geweest. Het is moeilijk, maar ook goed. Ik heb er vrede mee en ben eigenlijk niet echt verdrietig. Wat heb jij ons veel vreugde gegeven! Wat heb jij laten zien hoe uniek een hondje kan zijn.
Je was op, maar had nog tot vorige week een zeer hondwaardig leven. Vorige week zondag op maandag had je binnen 24 uur 4 epileptische aanvallen. Toen wist ik, het is nu genoeg. We willen niet dat je gaat lijden, je hoofd wilde niet meer. Wat zou je er aan hebben als je nog een paar maanden bij ons zou zijn en je langzaam aan verder achteruit zou gaan? Het laatste wat ik voor je kon doen was je rustig in laten slapen. Natuurlijk toen ik de bal vrijdagochtend voor Fusca weggooide rende je er nog achteraan. In je eigen omgeving is de dierenarts gekomen en ben je vredig in je eigen bench gestorven. De bench die je 4 jaar geleden had toegeëigend, toen die voor Lumi gekocht was. Dat was jouw plekje. Het is goed zo. Je leeft voort in je kinderen, klein- en achterkleinkinderen. En wie weet mag Fusca over een paar jaar ooit een nestje van een zoon van jou krijgen?
Zoals bekend woont er sinds augustus vorig jaar bij mij een kooikerpup. Dus voorlopig, en dan verwacht ik jaren, zal er geen smousje komen. Mede daardoor ben ik ook niet meer actief op het forum, maar vind het wel leuk om af en toe mee te lezen en of te reageren. Smousjes zijn en blijven voor mij namelijk één van mijn favoriete rassen.
Fusca ontwikkelt zich voorbeeldig. Een heerlijk hondje, een tikje onzeker af en toe, maar dat vind ik kooikereigen. Verder ontwikkelt ze zich tot nu toe ook als het type dat ik graag zie en daar ben ik heel blij mee! Ze heeft een geweldig mooi hoofd, goed vrijwel kwadratisch van bouw, nog een zeer jeugdig lichaam en weet met haar karakter bijna iedereen wel voor zich te winnen.
Na de puppycursus zijn we met behendigheid begonnen, speciaal gericht op pups/ jonge honden.
Helaas ook minder nieuws. Mijn oudje Beetle hebben we in moeten laten slapen.
Vijftien jaar en bijna 8 maanden ben je mijn hondje geweest. Het is moeilijk, maar ook goed. Ik heb er vrede mee en ben eigenlijk niet echt verdrietig. Wat heb jij ons veel vreugde gegeven! Wat heb jij laten zien hoe uniek een hondje kan zijn.
Je was op, maar had nog tot vorige week een zeer hondwaardig leven. Vorige week zondag op maandag had je binnen 24 uur 4 epileptische aanvallen. Toen wist ik, het is nu genoeg. We willen niet dat je gaat lijden, je hoofd wilde niet meer. Wat zou je er aan hebben als je nog een paar maanden bij ons zou zijn en je langzaam aan verder achteruit zou gaan? Het laatste wat ik voor je kon doen was je rustig in laten slapen. Natuurlijk toen ik de bal vrijdagochtend voor Fusca weggooide rende je er nog achteraan. In je eigen omgeving is de dierenarts gekomen en ben je vredig in je eigen bench gestorven. De bench die je 4 jaar geleden had toegeëigend, toen die voor Lumi gekocht was. Dat was jouw plekje. Het is goed zo. Je leeft voort in je kinderen, klein- en achterkleinkinderen. En wie weet mag Fusca over een paar jaar ooit een nestje van een zoon van jou krijgen?
Ach, wat sneu dat het ineens zo snel achteruit ging met Beetle. Maar jullie hebben van haar genoten. Sterkte! 
groetjes, Karin
Altijd een triest bericht. Jullie hebben de enige juiste beslissing genomen en dat ze zo'n fantastisch mooi hondenleven heeft gehad dat moet toch een troost zijn. Neemt niet weg dat het moeilijk is om na zo'n lange tijd afscheid te moeten nemen.
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte

Mooi zoals je over Beetle schrijft.
Hij heeft een mooie leeftijd bereikt.
Fijn dat hij zoveel nazaten heeft.
Je zult hem zeker missen.
Sterkte.
Fijn dat je zoveel van de kleine Fusca geniet.
Hij heeft een mooie leeftijd bereikt.
Fijn dat hij zoveel nazaten heeft.
Je zult hem zeker missen.
Sterkte.
Fijn dat je zoveel van de kleine Fusca geniet.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Altijd moeilijk Renske. Maar een hond die zo'n mooie leeftijd bereikt heeft en er nog plezier in had is de beste herinnering die je kunt hebben. En die heeft ook de beste baas gehad.
Ook wij hebben geen van onze honden tot het bittere eind laten lijden al kostte het nog zoveel moeite ze te moeten missen.
Ook wij hebben geen van onze honden tot het bittere eind laten lijden al kostte het nog zoveel moeite ze te moeten missen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Een mooie leeftijd maar het blijft toch verdrietig om afscheid te moeten nemen.Maar de pup vult het gat wel op denk ik 

Wat leuk dat de pup het lekker doet bij jullie en dat jullie daar nog van genieten.
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Moeilijk om Beetle te moeten missen, maar wat een mooie leeftijd heeft ze bereikt.
Sterkte.
Wat fijn dat het met Fusca zo goed gaat.
Sterkte.
Wat fijn dat het met Fusca zo goed gaat.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
-
renske
Dank jullie we voor de berichtjes. Zondag ben ik met mijn pup op de show in Groningen, ben benieuwd!
Succes Renske ! Jammer dat Jeanette geen ringcommissaris bij de kooikers is.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
H K Jelle 13-5-2004
H K Jelle 13-5-2004
Helaas, je kunt niet alles hebben.
Ik wilde maar één dag, anders had ik voor zondag ook Nederlandse rassen gevraagd. Wie weet volgend jaar Markiesjes en/of Kooikertjes.
Misschien in Leeuwarden Renske???
In ieder geval heel veel plezier en succes Zondag.
Ik wilde maar één dag, anders had ik voor zondag ook Nederlandse rassen gevraagd. Wie weet volgend jaar Markiesjes en/of Kooikertjes.
Misschien in Leeuwarden Renske???
In ieder geval heel veel plezier en succes Zondag.
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
-
renske
Fusca was beste pup en mocht meelopen in de erering.
Helaas was er een keurmeesterswissel bij de pups. Er zou een Finse keuren. Daar was ik heel blij mee! In Finland zijn tegenwoordig best wel veel kooikers, én van een heel ander type vaak dan in Nederland. Een type meer wat Fusca is.
Helaas, nu werd de groep gekeurd door een keurmeester die alleen bevoegd was voor de franse bulldog
.
Ze deed het goed, dat is het belangrijkste. Zondag Leiden en met Pasen gaat ze in Leeuwarden meedoen.
Daarna nog een paar shows in de planning voor dit jaar en dan moet ze eerst maar ouder worden. Ze is echt nog een jonge pup in lichaam, met totaal geen body en geen beharing.
Helaas was er een keurmeesterswissel bij de pups. Er zou een Finse keuren. Daar was ik heel blij mee! In Finland zijn tegenwoordig best wel veel kooikers, én van een heel ander type vaak dan in Nederland. Een type meer wat Fusca is.
Helaas, nu werd de groep gekeurd door een keurmeester die alleen bevoegd was voor de franse bulldog
Ze deed het goed, dat is het belangrijkste. Zondag Leiden en met Pasen gaat ze in Leeuwarden meedoen.
Daarna nog een paar shows in de planning voor dit jaar en dan moet ze eerst maar ouder worden. Ze is echt nog een jonge pup in lichaam, met totaal geen body en geen beharing.
Klinkt allemaal heel goed! 
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
Leuk hoor Renske. Ja, jammer van die keurmeerterswissel.
Fusca is pas negen maanden, ze heeft nog tijd zat om zich te ontwikkelen.
En ik begrijp dat het een lekker ondernemend hondje is.
Fusca is pas negen maanden, ze heeft nog tijd zat om zich te ontwikkelen.
En ik begrijp dat het een lekker ondernemend hondje is.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Leuk Renske 
Groetjes, Andrea
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.
Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012
Gaat vast helemaal goed komen met Fusca.
Succes met de volgende keuringen.
Succes met de volgende keuringen.
Charlotte
Ik ben normaal niet zo van winkelen als iedereen gaat winkelen, ik zoek liever op mijn gemak. Maar iedere keer krijgen wij van de airmiles van die aanbiedingen van V&D, van die aparte koopavonden....
Onze kinderen hadden voor het voorjaar en de zomer werkelijk niets meer in de kast liggen dat nog paste, dus toch maar eens gegaan. Airmiles spaar ik altijd wel als het zo uitkomt, maar ik deed er nooit iets mee. De 15000 was inmiddels ruim overschreden... Dus vanavond maar eens gaan shoppen met de meiden, twee zomerjassen (waarvan één leer....
) en 7 t-shirts. De helft moeten afrekenen, de rest van de airmiles. Voor 52,50 euro kunnen onze meiden weer voor de dag komen.
Dat doen we in het najaar maar weer een keer.
Onze kinderen hadden voor het voorjaar en de zomer werkelijk niets meer in de kast liggen dat nog paste, dus toch maar eens gegaan. Airmiles spaar ik altijd wel als het zo uitkomt, maar ik deed er nooit iets mee. De 15000 was inmiddels ruim overschreden... Dus vanavond maar eens gaan shoppen met de meiden, twee zomerjassen (waarvan één leer....
Dat doen we in het najaar maar weer een keer.
groetjes, Karin