Welk voer???

Voor alle vragen en tips rond voeding voor de hond.
Renate

Bericht door Renate »

Phoebe is niet zo'n geweldige eter. Ik wissel daarom nogal eens van voer. Ook krijgt ze weleens vers. Dat haal ik dan vaak bij de Turkse slager. Die heeft prachtig lamsvlees ed en niet duur.

Vers vindt ze wel het lekkerst, maar ze moet het ook wel met brokken, blikvoer of diner doen.
Aan pens heb ik nooit gedacht. Ik moet wel zeggen dat ik er een vies gezicht bij trek als ik er aan denk. Het 'klinkt' niet lekker.

Mary

Bericht door Mary »

Ik ben ook een beetje misselijk, maar niet van de pens. :(
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

Griep?

Of heb ik iets verkeerd gezegd?

Mary

Bericht door Mary »

:lol:

nee gekkie, geen van beiden.

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Renate,

Op deze site wordt alles uitgelegd over Farm Food.

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... mfood.html

en hier staat hun pensverhaal...

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... flora.html

Misschien vind je het interessant om te lezen.

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Desi

Bericht door Desi »

Desi en Janka zij deze week 2x bij de dierenarts geweest! Henk ging maandag heen. Ik had een afspraak gemaakt voor de jaarlkijkse inenting en de bloedatest voor Noorwegen. Toen onze honden aan de beurt was zei Henk, ik kom of ze mee mogen op vakantie!!! Dus geen jaarlijkse inentingen! Daarom dinsdag nogmaals!

Beide keren had Henk deJanka en Desi uitgelaten voordat hij naar de DA ging. Beide keren had Desi gepoept! En .... bij de DA deed ze dit beide keren nogmaals!! Janka gelukkig niet.

Desi heeft dit ook als we naar de club toegaan en we vervoeren haar niet in de banch!
Je laat haar uit, ze poept en 5 minuten later in de auto doet ze dat nogmaals als ze niet in de banch zit! Waneer ze in de banch zit moet ze bij het veldje eerst nogeens goed uitgelaten worden, want anders doet ze het op het veld!!

(De DA is dus 1 km van huis, kan ze nog net niet en de club is 10 km. Dus tijd genoeg!)

Mary

Bericht door Mary »

Het is mij niet duidelijk waar dit over gaat.
Heeft dat met voer te maken?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het heeft wel met :wc: te maken! En in dit geval, zal het bij Desi de opwinding/stress zijn die op haar darmen werkt, denk ik. Wel lastig Anja!

Om nog even op die pens terug te komen: ik las ergens dat ingevroren pens/vlees sowieso al zo goed als steriel is... :scratch: Toch lijkt het me wel goed voor de hond. Het komt wat meer in de 'natuurlijke' richting, naar mijn gevoel.
Verder heb ik soms mijn twijfels bij de informatie, die we van de fabrikant zelf krijgen. Misschien ziiten er soms wel goede ideeën achter, maar het is voornamelijk de bedoeling ons te motiveren het voer te kopen uit commerciële overwegingen, ben ik bang.

Mary had ergens zo'n link geplaatst naar een artikel van een wetenschapper hierover. Daar bleek uit -simpel gezegd- dat het al gauw goed is wat we de hond voorschotelen, zolang de hond er maar goed op reageert wat vacht en ontlasting betreft en er voldoende voedingsstoffen in zitten natuurlijk.
Ik zal die link nog even opzoeken.
Deze is het:
http://www.drentschepatrijshond.org/tem ... ?pageID=37 (de link is wat veranderd inmiddels)
Afbeelding

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Finny en Guusje hebben een keer per 2/3 weken een vleesdag. Zij krijgen dan de hamburgers van Prins. Voorheen kregen ze altijd Rodi compleet.
Ze vinden dat heerlijk. De pups van beiden kregen dit vlees toen ze overgingen van moedermelk op vast voer.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Renate

Bericht door Renate »

Bedankt voor de links, Martine.

Toch interessant. Ik zal Martijn eens vragen of hij aan de pens durft.... Ik weet niet, maar het staat me zo tegen.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Martijn?!! :P Aan de pens?! :wink:
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

We gaan vast wel horen wat hij ervan vond. :P

loes

Bericht door loes »

In het begin van ons hondentijdperk maakte ik al het voer zelf klaar, met allerlei toevoegingen. Bakte ik ongerezen brood voor ze. En kregen ze pens (ja, dat stinkt behoorlijk :shock2: ), maar de cairn kreeg jeuk van de pens.
Eigenlijk is regelmatig een vlees/pensdag best wel een goed idee, want 2x per dag zo'n bak brokken, vind ik zelf erg ongezellig, want vooral Fija heeft het binnen een mum opgeschrokt.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Martijn heeft 'vroeger' (hij is nu nog maar 29) altijd gepoetst bij een slager. Ik schat in dat hij met pens wel raad weet :mrgreen:

Mary

Bericht door Mary »

loes schreef:In het begin van ons hondentijdperk maakte ik al het voer zelf klaar, met allerlei toevoegingen..
Ja, dat deed ik ook. Vind het heerlijk dat dat niet meer nodig is.

Renate

Bericht door Renate »

Tjonge wat zal dat een werk zijn geweest.

Ik vrees dat ik daar te lui voor ben.
Toen onze meiden nog baby waren, vond ik de kant-en-klare fruithappen al heel verleidelijk. Dat geprak van de fruit. Niet mijn ding.

Ik ben blij dat ik ze nu gewoon een hele appel in hun handjes kan duwen.

Gek genoeg hebben ze nooit potjes warm-eten gekregen, dat maakte ik altijd vers.

Lang leve het kant-en-klare voer voor Phoebe en haar soortgenootjes! Ideaal voor makkelijke mensen zoals ik.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Voor onze eerste katten maakte ik ook zelf hun eten. Ook een gedoe met hart of lever, olie en gist en wat groente enzo. En of je het dan echt goed doet? Ze werden helaas niet oud, maar dat had daar niets mee te maken.

En de kids... Renate nu heb ik zo'n pureerstaaf of hoe heet dat. Dat had ik moeten hebben toen ze klein waren! Want ja die 'dingetjes' vonden ze niet lekker. Heb jij daar wel mee gewerkt?

Vera kwam een uur voor etenstijd op m'n schoot, poten op m'n schouders en m'n :sortof: bek likken! Ze dacht alweer aan de pens! Ze vindt het heerlijk! Ik heb het maar gewoon uit een bakje gehaald en ( pas op:niet voor emetofoben!) niet... :schrik: :mrgreen:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Heb inmiddels de bestelling van Pets Dinner een weekje binnen en Fija eet goed van de Carocroc (kip/rijst), maar wel langzamer.
Voor Adah had ik net een zak voor 7+ gekocht (ze is nu haast 9), dus dat maak ik eerst maar even op.
Helaas, de katten vinden de brokken voor de Struvite-kat en ter voorkoming van struvite niet echt lekker :cry: , maar de 2x 5 kg blijf ik voorlopig toch voeren :? Dan maar wat minder, ze zijn dik genoeg.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

En wennen je katten er toch aan Loes?

Nog even een vraag. Geef je van de Carocroc Kip/Rijst de 23/12 versie?
Als ik het nou vergelijk met de Carocroc Diet zit hier wel weer meer vet in. :scratch: En ze zouden meer van de Kip/Rijst moeten krijgen dan van de Carocroc Diet.
Nou ja, de verhoudingen zullen wel goed zijn. Ik heb er zelf gewoon geen verstand van.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ik heb er ook geen verstand van, maar ik heb begrepen dat seniorenvoer
speciaal is om de nieren te ontzien. Dan gaat het denk ik om eiwitten.
Heeft verder niets te maken met afvallen.

Gesloten