Welk voer???

Voor alle vragen en tips rond voeding voor de hond.
Jeanette

Welk voer???

Bericht door Jeanette »

Hoi allemaal,
Hierbij even twee sites.
Het gaat om Carocroc voer. Heel hoogwaardig goed voer. Premium kwaliteit.
Ze hebben er werkelijk van alles in. Van super dieet voer tot puppy melk voor moederloze hondjes :cry:
De ene site kun je alle soorten voer bekijken, maar omdat prijs soms ook van belang is, (b.v. bij fokken van een nest :idea: ), nog even een site met een aantal prijzen. Er zijn echt enorme prijsverschillen. Vergelijk maar eens met de merken die zoveel reclame maken, zoals Royal Canin.
Stapper zit op kip en rijst. Andere brokjes krijgt hij gelijk last van en dieet voer van de dierenarts wilde hij niet eens aan beginnen.
Toen hij eens ernstige problemen had en niet wilde eten hebben we Carnibest gegeven en dat geven we nu ook nog af en toe. Maar op alleen de brokken doet hij het ook heel goed (tijdens de vakantie b.v.)
http://www.vobra.nl/site/html/nl/index.htm
http://www.pdbestel.nl/caracroc.htm
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Desi

Bericht door Desi »

Hallo Jeanette,

Gelukkig hebben wij met Desi en Janka geen eetproblemen. Integendeel ze eten alles wat in hun bakken zitten. Het voer dat we geven is het huismerk van de Welkoop Kenner.Alleen brokken. Sinds 4 weken krijgt Desi geen puppyvoer meer, maar Lam en rijst. Janka is aan de Senioren voer.
Toen we Desi nog niet hadden, liet Janka altijd de bak voer staan en ging ze eten op het moment dat het haar het beste uitkwam. Maar nu Desi er is, is ook de bak van Janka,( Desi kan er niet bij) in een mum van tijd leeg!

Tip: Neem snel een 2e hond!

Met de vakantie neem ik 1 soort voer mee voor, waarsceinlijk Lam en Rijst en als dat op is gaan we gewoon in Frankrijk voer kopen. Want als we voer voor 4 weken voor 2 honden mee moeten nemen, dan worden we te zwaar beladen.

Anja

Desi

Bericht door Desi »

Ik dacht dat ik een smous heb, maar kan het misschien toch een konijn zijn?

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Desi schreef:Ik dacht dat ik een smous heb, maar kan het misschien toch een konijn zijn?
Hè?!

Aha die foto!! :P :wink:

Je zult het niet geloven, maar gisteren kwam ik op internet een konijn tegen, die 'Smous ' werd genoemd!
Maar hier hebben we dus een Smousje, dat een konijn lijkt te zijn!

:)
Afbeelding

Louise

Bericht door Louise »

Als je googled o.d. kom je ook vaak een katten "Smous" tegen.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Onze buurvrouw, van twee kilometer verderop, heeft twee Mopshondjes. De ene heeft al jaren gedoe met haar darmen. Slecht eten enz. Twee maanden geleden adviseerde de dierenarts twee weken super dieet voer, pijnstillers, niets anders ernaast en als dat niet hielp een kijkoperatie. Volgens hem had ze veel pijn en moest er nu echt doorgepakt worden. Na twee weken, alleen maar ellende. Dat smakeloze dieetvoer wilde ze helemaal niet meer en je kon zien dat ze zich echt niet goed voelde. Dus de kijkoperatie leek eraan te komen. :shock:
Om toch nog iets te proberen om het tij te keren heeft ze haar op mijn advies op Carnibest gezet, met kruidenmix (maaginhoud schaap, stinken !!! :? ).
Gelijk de bak in een keer leeg en dat dagen achter elkaar. De eerste dagen liet ze vreselijke stinkwinden waar ze zelf bij weg liep (erg leuk) :oops: . Daarna was het geborrel en gedoe over. geen zichtbare krampen meer enz. Na twee weken is ze om en om op Carnibest en kip/rijst van Carocroc gegaan. Dus hetzelfde als Stapper.
De dierenarts is stomverbaasd en vindt haar er erg goed uitzien bovendien.
Mijn gevoel zegt dat haar hele darmflora zwaar van de kook was en dit de boel weer goed op gang heeft gebracht. En nu maar hopen dat het blijvend is.
http://www.carnibest.nl/

Mary

Bericht door Mary »

Als de nood het hoogst is.....
Fijn Jeanette, dat iemand je advies volgt.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zo is het maar net, want zo'n kijkoperatie is toch ook niet niks :schrik:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik kan me goed voorstellen dat die darmflora nu weer lekker opgepept is.
Het lijkt me ook niet verkeerd zoiets op Vera uit te proberen.
Ik zal me er nog eens in verdiepen!

Maar geweldig dat het voor deze hond op zo'n manier goed gekomen is! :thumbsup:
Afbeelding

Monique

Re: Welk voer???

Bericht door Monique »

Jeanette schreef:Hoi allemaal,
Hierbij even twee sites.
Het gaat om Carocroc voer. Stapper zit op kip en rijst. Andere brokjes krijgt hij gelijk last van en dieet voer van de dierenarts wilde hij niet eens aan beginnen.
Toen http://www.vobra.nl/site/html/nl/index.htm
http://www.pdbestel.nl/caracroc.htm
Ik heb ook altijd Carocroc: lam en rijst. Zodra Jip ander vroer krijgt gaat zijn huid weer jeuken :( . Gelukkig vindt Jojo het ook erg lekker (en mijn portemonnee ook.....)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Tegenwoordig geef ik Vera wat pens door haar brokken. Hoe lang kun je ontdooide pens in de koelkast nou eigenlijk bewaren? Is 4 dagen te lang?
Hoe kom je aan vuile pens? Of is het vanzelf al "vuil"?
Iemand een idee :?:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Hoi Arienne,

Bobbie krijgt van mij Farmfood. Elke 7e dag krijgt hij alleen maar vuile pens, niets anders, ook geen koekjes. Zo reinigt hij wekelijks zijn darmen en de man van mijn dierenwinkel doet dit zelf al heel lang tot volle tevredenheid met zijn eigen 2 Berner Sennes.
Hij verkoopt vuile pens, wat diepgevroren in zakjes uit zijn vriezer komt. Hij heeft dit in verschillende groottes ingevroren, misschien kun je gewoon dagelijk een kleine portie ontdooien voor Vera en dit haar vers geven. (Als je het dagelijks gaat afnemen zal er vast wel een afspraak met ze te maken zijn over de grootte van de protie die hij aan je verkoopt, ...? maar ik heb dan ook wel een heel aardige dierenwinkelman...)
Het grote voordeel hiervan is dat het altijd vers is, en dat het niet gaat liggen stinken in de koelkast. (Een goed luchtdicht etenswarenbakje moet ik nog tegenkomen...)
Het kost nauwelijks iets en Bobbie is er gek op!

Succes er mee!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Martine,dank je wel voor je antwoord.
Hoeveel gram is dat ongeveer, wat je dan in een keer aan Bobbie geeft?
Ik had pens gekocht van het merk Stawi, maar dat is een bakje van 400 gram. Dat is dus moeilijk in kleine porties te ontdooien.
Verder kan ik wel die ''hamburger''-vorm kopen. Dus dat is ook een goede mogelijkheid. (Helaas hebben wij in de dierenwinkel een zeer onaardige vrouw en daar kom ik dus niet. :oops: In de andere tuin-dierbenodigdhedenzaak verkopen ze geen speciale kleine porties.)
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Op een pens-dag krijgt Bobbie een pond, verdeeld over 2 porties.
Volgens mij zou hij ook geen probleem hebben met 2 kilo, zo lekker vindt hij het.
Stawi, zat dat in een bakje met iets van "groen" op de verpakking?
Dat heb ik ook een paar keer gegeven, maar van die lucht op mijn nuchtere maag, ging ik letterlijk over mijn nek. :?
Die vuile pens uit een zak rook een stuk aangenamer.

Volgens mij zou je het ook aan je slager kunnen vragen. Een beetje slager heeft toch slachtafval? (Of is dat weer typisch iets voor mijn kleine dorpje, en doen ze dat nergens anders?) Misschien wil hij wel zakjes van zo'n 125 gram voor je invriezen. Koop je er gewoon in één keer 30, heb je genoeg voor een maand en heeft de slager het idee dat hij ook werkelijk iets verkoopt. :wink:
(Als je het als extra's door zijn voer heen geeft, zou ik zo'n 125 gram per dag geven)

Hopelijk kan je hier iets mee. :)

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Bij Stawi staat dat het gespoelde pens is en ook alleen als bijvoeding gegeven kan worden. Dus dat is volgens mij geen vuile pens.
Rodi gewone pens, is wel groene pens (vuile pens)
In Groningen en Veendam zijn winkels die Rodi verkopen.

http://www.rodi-petfood.nl/data/asp/pag ... keuze=home

Carnibest heeft volgens mij ook vuile pens in zijn diepvries voer. Je hebt ze van 250, 500 of 1000 gr. Maar bovendien ook kleine rolletjes z.g. kruidenmix. Dat is inhoud van een schapenmaag (brr...neus dicht!!!) :shock: Dat kan erbij als de darmen een oppepper nodig hebben.
Ze hebben nu ook biologisch voer geloof ik.

Maar het mooiste lijkt mij ook een slager pakjes van 1 dags porties laten maken.
4 dagen in de koelkast vind ik lang. Wij (Lex) zagen de diepvriesstaven van Carnibest van 1000 gr. in drie stukken. Een stuk is voor één dag. Drie keer per week heeft Stapper een vlees dag.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Bedankt! Ik zal eens op onderzoek uitgaan. Die Rodi-hamburgers hebben we hier dus ook wel. Is niet compleet toch? (Nog even checken.) Maar bijv. een 'lapje' (waar Maria het over had) haal je dan zeker bij de slager. Ik kom daar normaal nooit als vegetariër, maar ja: mijn hond is dat dus niet! :wink:
Ik zal de mogelijkheden nog even tot mij door laten dringen. :mrgreen:

Stawi heeft inderdaad een groen met gele verpakking.
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ik heb Phoebe nog nooit vuile pens gegeven. Schone ook niet trouwens :lol:

Hebben ze dat nodig?

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:
Hebben ze dat nodig?
De mensen die het geven vinden van wel.
De mensen die het niet geven vinden van niet.
Het kan bijna niet makkelijker. :P
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Renate

Bericht door Renate »

:mrgreen:

Haha, nu weet ik nog niks.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

In Vera haar geval: ze is er dol op en het laxeert wat meer dan alleen haar brokken. Ze kon laatst bijna niet poepen! :wc: :oops: Verder lijkt het wat natuurlijker dan alleen maar die brokken met wat overgebleven gekookte groente. Ik weet niet of het werkelijk zoveel uitmaakt wat gezondheid betreft. :roll:
Afbeelding

Gesloten