De avonturen van Indy/Moen

Hoe vergaat het de hond op de (nieuwe) woonplek.
Karin & Nienke

De avonturen van Indy/Moen

Bericht door Karin & Nienke »

vandaag om 6.45 vertrokken naar Reuver om onze Indy/Moen op te halen. Wat waren wij allemaal gespannen. Na een hartelijk ontvangst met koffie en gebak en goede instructie weer op pad. Best bijzonder om dan je hond mee te nemen. Eerst bij Nienke op schoot en op advies van Charlotte al gauw een stop gemaakt om te kijken of Indy naar ons toe kwam. Dat ging super goed en luisterde al toen we haar riepen, snel kwam ze eraan gerend. Daarna op pad, eerst op schoot bij Nienke maar daar ging ze toch wel piepen. We hebben haar in de reisbench gelegd naast Nienke op de achterbank en ze ging gelijk heerlijk slapen. Dit heeft ze gedaan tot dat we thuis kwamen en we haar moesten wakker maken. Een heerlijke dag gehad, even om 11.30 net als bij Charlotte en Peter, binnen no time het bakje leeg. Daarna spelen, slapen, spelen, slapen en heel veel plasjes laten doen tussen door. Ook heeft ze al twee keer een klein stukje met de riem gelopen, super trots dat we waren. De buurt zal wel raar hebben opgekeken, na de avondmaaltijd om 19.30 uur laten poepen buiten, waarna 6 volwassenen en 1 kind "goed zo" riepen....... :oops: Nu ligt ze heerlijk bij mij op het kleed te slapen, het is een super schat en we zijn erg blij met haar. Vannacht slaap ik in de woonkamer bij Indy, ik ben benieuwd hoe het gaat. Het was een geslaagde eerste dag en een mooi begin van een hopelijk lang leven samen :wave:
Rimco, Karin en Nienke
-----------------------------------------------------------
Moen op de Ruiver/ Indy = Stien x Guus-Lucky (08-05-2015)

e kuilboer

Re: De avonturen van Indy/Moen

Bericht door e kuilboer »

Karin wat is dit leuk! Hihi, ik herken het direct, het is voor ons ook nog maar "pas" :ja: ontzettend leuk die tijd, geniet er maar volop van want voor je het weet is het een lekker puber :hihi: Veel geluk met de kleine :Kuss:
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

loes

Bericht door loes »

Fijn Karin, eindelijk jullie pup thuis.
Geniet er maar van. De "stoute" dingen die ze nog zal doen vergeet je weer gauw, ze moet zich tenslotte aan de vreemde mensenmaatschappij zien aan te passen. Hoop alleen dat jullie aan bijtgedrag zullen ontkomen, lang niet alle pups doen dat.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Karin & Nienke

We hebben vandaag al veel bijtgedrag gezien, ik heb ook wat minder haar op mijn hoofd :hihi: Indy vind het heerlijk om samen op de grond te rollen en dan steeds aan een pluk haar te trekken. Zal wat consequenter nee moeten zeggen vanaf morgen, nu moesten we er steeds om lachen, maar uiteindelijk moet ze het natuurlijk afleren. Ook in tenen bijten vind ze leuk, maar dat komt allemaal vast goed. Vanaf het moment dat ze over de drempel liep voelde ze zich al helemaal thuis en volgt mij op de voet. :dog:
Rimco, Karin en Nienke

Maureen

Bericht door Maureen »

O, wat een heerlijk moment, je eigen hondje mee naar huis. En dan meteen al zo vertrouwd.
Een ongelofelijk fijne tijd met haar gewenst! :jeah2:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Fijn je eigen pupje in huis. Gaat vast goedkomen allemaal. Maar consequent zijn moet eigenlijk wel vanaf het begin en niet na een paar dagen. Heel veel plezier en geluk met jullie Moen-Indy op de Ruiver.

José, Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

hink-jan

Bericht door hink-jan »

Heel erg leuk hé, zo'n nieuwe pup in huis. Zo veel nieuwe dingen te ontdekken voor zowel jullie als voor de pup. Heel veel plezier en nachtrust gewenst.

Trix

Bericht door Trix »

Oh joepie eindelijk jullie Indy thuis . En kijk uit Karin met dat bijten hoor , wij weten er alles van .
Heel veel plezier en geniet er lekker van .
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Erna

Bericht door Erna »

Indy thuis, wat heerlijk voor jullie.
En wat gaat het al goed, super.
ik wens haar een fijn en lang hondenleven bij jullie.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Martina

Bericht door Martina »

wat leuk voor jullie allemaal, een begin van een heerlijke nieuw fase in jullie gezinsleven. Heel veel plezier met jullie Indy - en succes met het opvoeden, leuk om hier op het forum de ontwikkeling te kunnen volgen :)
Oona Ltje van Abtswoude (Amber X Frey) * 27.08.2015 :poot:
Balou-Stitch-Smartie-Mozart 06.04.2018 :poot: :poot: :poot: :poot:

Charlotte

Bericht door Charlotte »

O, wat fijn om een bericht over Moen-Indy te krijgen.

Jullie hebben mijn advies ter harte genomen en haar samen bij de "draak" los laten lopen. Heerlijk dat ze daarna als een blok in slaap viel en jullie zonder mankeren naar Zeewolde konden rijden.
En lekker haar bakje leeg smullen, ze had natuurlijk erge honger. Drie korreltjes kreeg ze van ons, meer niet.
Moen-Indy was hier geen bijtertje....

Heel veel geluk met onze Moen en jullie Indy, Karin, Rimco en Nienke.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

jetwolrich

Bericht door jetwolrich »

Wat een mooi en gezellig begin met Indy/Moen!

Heel veel geluk en plezier met haar gewenst! :hug2:

We lezen vast en zeker alle belevenissen hier op het forum. :thumbsup:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018

Alida

Bericht door Alida »

Wat heerlijk Indy thuis :) geniet ervan! Groetjes Alida :smile:
Afbeelding

Karin & Nienke

De eerste nacht van Indy is heel goed gegaan, om 23.30 uur in de bench en ik op de bank. Ze ging heel even piepen, 4 minuten in totaal en toen was ze stil. Om 5 uur werd ik wakker van Indy maar het waren de vogels in de tuin......... 6.15 stil bij de bench gekeken en daar lag ze wakker en rustig te kijken. Snel naar buiten om te plassen en de bench was helemaal droog. Daarna wilde ze heel graag spelen, dat vond Nienke (en ik zelf) helemaal niet erg. Wij zijn altijd vroege vogels. Ook vandaag ging super, tussendoor heel veel buiten plassen en na de maaltijd een stukje lopen aan de riem. Aan aandacht geen gebrek, wat mij opvalt is dat ze bij andere honden eerst de kat uit de boom kijkt en dan wil spelen. Voor mij nieuw want Tara was altijd bang en is ook een keer gebeten. Indy geniet overal van, heerlijk.... De hele dag in de tuin gespeeld en weer veel bezoek over de vloer die haar kwamen bewonderen. Iedereen werd even vrolijk begroet alsof ze ze al jaren kent. Overdag probeer ik haar tussendoor te laten slapen omdat ze haar rust moet hebben. 'S avonds slaapt ze heel veel nadat ze haar rondren kwartiertje heeft gehad. Ze lijkt af te stammen van een kikker zo hoog springt ze met 4 poten in de lucht. Voor een stoeprand willen we haar laten zitten, het commando zit kan ze al sinds vandaag, hoe bijzonder is dat? Maar dat kan natuurlijk morgen weer vergeten zijn :fluit: Nienke zei vanochtend "ik wordt helemaal vrolijk van Indy de hele dag" Dat is toch heel erg fijn :thumbsup:
Rimco, Karin en Nienke

Trix

Bericht door Trix »

Ahh wat lief van Nienke, ik gun het haar zo .

En fijn dat het allemaal voorspoedig gaat, en springen als een kikker is wel herkenbaar , doet gekke Bero ook ( alleen nu even niet )
Fijn dat de eerste nacht goed gegaan is , en wat doe je vannacht , slaap dan ook weer bij haar ?
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Maureen

Bericht door Maureen »

Een prachtige start :) en fijn dat jullie ook vroege vogels zijn.
Stijnke springt nog steeds tot schouderhoogte bij mij. Dorus ietsje lager. Indy wordt vast ook een schouderhoogtespringster :hihi:
En Nienke: blijf vooral lekker vrolijk de hele dag! Dan wordt Indy vrolijk van jou en jij van Indy en komt het helemaal goed :jeah2:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

Charlotte

Bericht door Charlotte »

Wat klinkt dat heerlijk.
Kon ik maar effe gluren.:gluur:

Maar een (of heel veel) fotootje kan natuurlijk ook. :worship:
Charlotte

Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Karin & Nienke

Vannacht is Indy om 22.30 uur in de bench gegaan, ik had de babyfoon erbij gezet en kon dus alles horen boven. Ze heeft een paar minuten gepiept en toen was het stil, klikt wel zielig dus eigenlijk wil je er gelijk heen. Toch maar niet gedaan en ze was snel stil. Om 6.30 uur stil naar beneden en daar lag ze wakker om zich heen te kijken zonder een kik te geven. Ook de bench was helemaal droog, wat knap zeg. En hoe vrolijk ze je dan begroet, het maakt je hele dag weer goed :
:cheer: Vanochtend mocht ze mee naar school en in de klas, dat vonden alle kinderen super leuk, en Nienke glom van oor tot oor. Wat me wel op valt is dat ze wel af en toe piept/soort jank vooral als ik even weg ben en uit het zicht. Maar dat gaat vast goed komen. Ze heeft dezelfde "voorliefde" voor konijnen als haar moeder denk ik want ze is niet bij het hok weg te slaan, dat gaat nog wel wennen :fluit: :fluit: Kortom het gaat hier super, was na 18 jaar wel even vergeten hoe druk het was en dat mijn valkuil niet altijd consequent zijn op de loer ligt. Nu speelt ze met de muis die ze van Charlotte en Peter heeft meegekregen, ze ligt er ook steeds tegen aan in de bench. Toch nog een beetje Reuver (geur) dichtbij :thumbsup:
Rimco, Karin en Nienke

Karin & Nienke

Ik zal vandaag wat foto's plaatsen in mijn album ;)
Rimco, Karin en Nienke

loes

Bericht door loes »

Karin & Nienke schreef: Ze heeft dezelfde "voorliefde" voor konijnen als haar moeder denk ik want ze is niet bij het hok weg te slaan, dat gaat nog wel wennen :fluit:
Ik help het je hopen. Onze Norma was niet bij de konijnenren weg te slaan. Was helemaal gefixeerd. Het was een deel van onze tuin en als ik het konijn moest verzorgen moest ik door een hek. Ze probeerde altijd mee te slippen, wat 1x lukte en het konijn een wond aan zijn staart bezorgde die gelukkig goed genas.
Haar dochter Adah kon ik zo in de ren laten , deed het konijn en de cavia's niks.
Het grappige was dat als we smouzen op visite hadden ze in 1e instantie door Norma werden aangestoken en ook naar het konijn gingen staan staren, maar na verloop van tijd zo iets hadden van, is dat nou alles en iets anders gingen doen.
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten