Wel lekker makkelijk opstappen...Jiske87 schreef:Hihi, dat vindt ik dan ergens ook wel zielig voor kleine Moos :wink2:Jeanette schreef:Een lekkere forse minnaar misschien.
Moos
Re: Moos
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Haha, dat zou nou leuk zijn! Ik weet alleen niet hoe hun stambomen matchen, straks blijken ze opeens achterneef en -nicht te zijn 
Voer ze in op Pawpeds, dan kun je een test doen en precies zien hoe nauw ze verwant zijn. D.w.z. , als ze al in de lijst zijn ingevoerd.......
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Inteeltcoëfficient is inderdaad te hoog en dat komt omdat vader Pickwick van (Koen)Kasper de broer is van oma Dorrit van Amber (Moos).
En.... als er naar een reu met een harde(re) vacht wordt gezocht denk ik niet dat de uitkomst dan Kasper is
En.... als er naar een reu met een harde(re) vacht wordt gezocht denk ik niet dat de uitkomst dan Kasper is
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004
Bedankt Loes! Leuk eigenlijk dat ze niet eens zo heel ver bij elkaar vandaan liggen qua stamboom. Maar samen pups dat zal niet gaan 
Yes! Moos is voor de derde keer loops. Nu haar cyclus een beetje duidelijk is, heb ik kunnen berekenen wanneer hier (hopelijk) een nestje geboren wordt; eind augustus 2015!
Ik lees en reageer de laatste tijd niet meer zoveel hier; erg veel werk, Moos-uitstapjes en wandelingen en nog meer leuke dingen. Druk dus, sorry!
Ik lees en reageer de laatste tijd niet meer zoveel hier; erg veel werk, Moos-uitstapjes en wandelingen en nog meer leuke dingen. Druk dus, sorry!
- e kuilboer
Ohhhh dat is een leuk vooruitzicht 
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)
Uhhhh het moet nog 2015 worden?????Jeanette schreef:...voor je het weet is het augustus!
Een mooie tijd van het jaar voor een nestje. Nu Moos nog voorzichtig influisteren dat ze het daar ook mee eens is....
Maureen
Lekker alle tijd voor een goede voorbereiding.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Hoi Jiske.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het Moos dit jaar vergaan is met oud en nieuw. Na de knal van vorig jaar kon het alle kanten op.....
Ik ben wel heel benieuwd hoe het Moos dit jaar vergaan is met oud en nieuw. Na de knal van vorig jaar kon het alle kanten op.....
Maureen
Hey!
De hele maand december zijn we nog vaak erg geschrokken van knallen in de buurt met diezelfde impact als vorig jaar (cobra's heten ze).
Moos heeft bij elke knal nog richting het bewuste raam staan blaffen/joelen (haar stembanden kunnen erg goed de hoogte in). Dit werd snel opgelost door haar met een speeltje af te leiden en heb er voor kunnen zorgen dat ze zo min mogelijk alleen thuis moest blijven. Nu moet ik bekennen dat wij ook nog bij elke knal omhoog schieten en (als ze erg dichtbij zijn) liever even naar een veilig plekje toe lopen. Weg bij de ramen! Ook hebben we begin december lexaan voor de ramen geïnstalleerd, een soort bulletproof glas.
Op 31 december heb ik Moos naar mijn ouders gebracht. Het is in Delft minder heftig qua knallen en hoopte dat ze net zo relaxed zou blijven als Woezel en Jip. Uiteraard vindt ze het daar ook heel leuk
Gelukkig is daar alles prima gegaan, blaffen bij een enkele knal, maar zeker later op de avond raakte ze, net als vorig jaar, gewend aan de constante geluiden. Ik ben er dus erg blij mee!
Ik heb haar voor de zekerheid wel de hele maand "no stress-druppels" gegeven. Ik weet niet of het heeft gewerkt of dat ze het zonder net zo had meegemaakt, maar de extra "bachbloesem-druppels" heeft ze niet eens gekregen dit jaar
Al met al dus heel tevreden over hoe stoer ze is! En ook best fijn dat wij zorgeloos naar een feestje in Rotterdam konden gaan. Al heb ik wel steeds heel erg gehoopt dat het huis en de auto er nog ongeschonden zouden staan als ik weer terugkwam
De hele maand december zijn we nog vaak erg geschrokken van knallen in de buurt met diezelfde impact als vorig jaar (cobra's heten ze).
Moos heeft bij elke knal nog richting het bewuste raam staan blaffen/joelen (haar stembanden kunnen erg goed de hoogte in). Dit werd snel opgelost door haar met een speeltje af te leiden en heb er voor kunnen zorgen dat ze zo min mogelijk alleen thuis moest blijven. Nu moet ik bekennen dat wij ook nog bij elke knal omhoog schieten en (als ze erg dichtbij zijn) liever even naar een veilig plekje toe lopen. Weg bij de ramen! Ook hebben we begin december lexaan voor de ramen geïnstalleerd, een soort bulletproof glas.
Op 31 december heb ik Moos naar mijn ouders gebracht. Het is in Delft minder heftig qua knallen en hoopte dat ze net zo relaxed zou blijven als Woezel en Jip. Uiteraard vindt ze het daar ook heel leuk
Ik heb haar voor de zekerheid wel de hele maand "no stress-druppels" gegeven. Ik weet niet of het heeft gewerkt of dat ze het zonder net zo had meegemaakt, maar de extra "bachbloesem-druppels" heeft ze niet eens gekregen dit jaar
Al met al dus heel tevreden over hoe stoer ze is! En ook best fijn dat wij zorgeloos naar een feestje in Rotterdam konden gaan. Al heb ik wel steeds heel erg gehoopt dat het huis en de auto er nog ongeschonden zouden staan als ik weer terugkwam
Kan ik me wel iets bij voorstellen. Gelukkig is jullie huis er ook goed doorheen gekomen dit jaar. En heerlijk dat Moos bij Woezel en Jip (en je ouders) een veilige, rustiger haven vond. Dat biedt perspectief voor volgende jaren 
Maureen