Fietsen

Van hersengymnastiek tot.....
Martine

Re: Fietsen

Bericht door Martine »

Enthousiast gemaakt door dit topic, heb ik vandaag op Marktplaats een Doggie-deluxe hondenkar en een springer voor op de fiets gekocht.
De kar heb ik direct opgehaald, want ik had zo'n belachelijk laag bedrag geboden wat direct geaccepteerd werd, dat ik bang was dat ze zouden terugkrabbelen als ik werd overboden... (is inmiddels ook al 2x gebeurd... :hihi: )
Bij thuiskomst heb ik hem direct uitgeprobeerd; honden erin en hup, naar het bos. Het was daar heerlijk rustig en daar heb ik de honden losgelaten en 2 rondjes door het bos gefietst. De honden hebben de benen uit hun lijf gelopen, ideaal zo op de fiets. :thumbsup: Ik kreeg overigens al vrij snel door waardoor ik de enige in het bos was; de lucht was inktzwart en het begon te stortregenen; in no-time waren de honden en ik doorweekt...
Die kar fietst heerlijk, ik merk niet dat er iets achter mijn fiets hangt. Op de heenweg zaten de honden een beetje angstig te piepen, maar toen ik ze na de wandeling weer in de kar wilde doen, wisten ze niet hoe snel ze erin moesten kruipen omdat het daarbinnen droog was. ;)
Onderweg naar huis ben ik zelfs nog gestopt omdat het zo stil was; ik was bang dat ze eruit ontsnapt waren en het "raam" was zo beslagen dat ik daar niet doorheen naar binnen kon kijken. Ze zaten heel zoet tegen elkaar aan en vonden het allemaal wel prima. :cheer:

Als de springer met de post is gekomen, kan Bobbie eindelijk eens leren lopen naast de fiets terwijl Diesel in de kar zit. Diesel moet nog een jaartje wachten voor hij mag. Ik heb er nu al zin in om het fietsen weer op te pakken. Morgen gaan we waarschijnlijk wel weer een rondje. De honden waren heerlijk moe na thuiskomst, mijn tempo in het bos lag nu een stuk hoger dan wanneer ik wandel.

De kar staat nu in de regen in de voortuin; het regent nog steeds en ik voelde er niets voor om hem nu uitgebreid te gaan bekijken. Morgen rij ik hem om naar de schuur in de achtertuin, daar kan hij droog staan en kan ik eindelijk eens uitgbreid bekijken wat ik gekocht heb en hoe alles werkt. Ik weet dat de wielen eraf kunnen, maar ik zou het leuk vinden als ik hem ook nog kon inklappen, geen idee of deze dat kan en hoe dat dan zou moeten...
We gaan er in elk geval veel lol van beleven! :)

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Mary

Bericht door Mary »

Mooie aanschaf hoor, altijd handig. Heel veel plezier met je kar.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

loes

Bericht door loes »

Goede koop Martine! Daar zul je veel plezier van beleven. :thumbsup: En nu je aan het ruimen bent, heb je toch plaats genoeg :hihi:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Martine

Bericht door Martine »

loes schreef: :thumbsup: En nu je aan het ruimen bent, heb je toch plaats genoeg :hihi:
Loes, je legt de vinger precies op de zere plek; ik moet inderdaad oppassen dat alles niet in-no-time weer dichtslibt... :stupid:

groet, Martine

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Mooi zeg! Boffen met die aankoop, Martine! Veel plezier ermee!

Ha, die Guusje, ik zie het voor me! :hihi:
Afbeelding

Martine

Re: Klets-topic

Bericht door Martine »

Vannacht heeft het hier geplenst!
Maar inmiddels is mijn tuin weer opgedroogd en heb ik al weer een uurtje in het zonnetje op het terras gezeten. Wat een verschil in weer hè, voor zo'n klein landje?
Mijn nieuwe fietskar is overigens waterdicht; er lag een enorme plas op het dak, maar binnenin was de kar droog. Hij staat nu letterlijk uit te dampen in het zonnetje, als de buitenkant droog is ga ik eens kijken wat ik er allemaal mee kan...
Ik hoop overigens dat hij door de poort naar de achtertuin past; hij is best wel breed :? ...

groet, Martine

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Straks moet je de poort verbreden! Zo kom je van de regen in drup... ;)
Maar hij is toch opklapbaar?

Hier nog steeds regen. :?
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

Ariënne schreef: Maar hij is toch opklapbaar?
Dat hoop ik zo uit te vinden, maar zo op het eerste gezicht niet... :cry:

groet, Martine

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Nou ja, je kunt er ook spullen in bewaren! :)
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ach nee toch :schrik:
Voor je het weet is het een verplaatsbaar schuurtje :idea:

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:hihi: :hihi:
Afbeelding

Martine

Bericht door Martine »

:cheer: :jeah2: :jeah: Opklapbaar!

De vorige eigenaar vertelde mij dat hij helaas niet inklapbaar was en dat ze hem daarom wegdeden. :hihi: Omdat ik alle informatie op internet heb opgezocht over deze kar, had ik zelf daar zo mijn twijfels over, hij was volgens de site in enkele seconden opklapbaar en ook te gebruiken als bench... Zij hadden de kar gekregen van iemand die er altijd een Berner Senne in vervoerde. Deze eerste eigenaar heeft de zijkanten verstevigd met 2 houten planken waardoor het scharniersysteem aan het oog werd onttrokken... en door die versteviging lukte het ook niet hem in te klappen.
Planken eruit geschroefd en ik kon hem zo inklappen. Nu nog even doorkrijgen hoe die wielen eraf moeten. Ik heb het die man zien doen, het is een "handigheidje"...
Ik vind het steeds leuker worden en dat voor 60 Euro! :hihi: (nieuw 200)
Straks maar even weer lekker een rondje fietsen. De honden waren gisteren heerlijk uitgeput. :fluit:

groet, Martine
Laatst gewijzigd door Martine op 17 mei 2009, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:cheer: Fantastisch, Martine! :thumbsup:
Afbeelding

Alma

Bericht door Alma »

Ja, daar moet ik nog even over nadenken.
Vroeger zat Svetko in een voormand maar dat was best zwaar aan het stuur.
Achterop in een mandje is ook best handig, een fietskar kan ik niet aan beginnen, ik heb daar geen ruimte voor (nee, ik heb gewoon een kleine schuur......)
Maar de walkydog lijkt me ook wel wat, maar daar kan ik pas later mee beginnen.
Nou ja, ik kan wel een stukje gaan lopen om te wennen......

groetjes, Alma

Martine

Bericht door Martine »

Zojuist de honden weer heerlijk afgemat.
Toen ik wegreed piesten de buren in hun broek van het lachen; Bobbie en Diesel hadden in no-time het dak open gewurmd en staken hun koppen eigenwijs de lucht in. Gelukkig had ik ze vastgemaakt aan hun halsband, maar ze waren wel lekker wild. :?
(Er zit nu een groot gat in het gaas... dat wordt weer dicht-boeten, zo heet dat toch bij netten?...)
Of ze waren bang òf ze herinnerden zich de rit van gisteren waarna ze heerlijk hebben gerend... Persoonlijk denk ik het laatste, want de terugweg verliep probleemloos. Dit moet ik ze toch even gaan afleren... :hmm: :hmm:
Ze liggen nu samen in de bench op te drogen en bij te komen, ze hebben zeker een half uur hun best moeten doen mij bij te houden. ;) In het bos kreeg ik trouwens heel veel leuke reacties. Ons bos is het park van landgoed Beeckestein met heel veel brede lanen die zijn omzoomd door enorme beuken, best wel mooi al zeg ik het zelf. In een normaal bos zou ik het nooit in mijn hoofd halen om daar te gaan fietsen, maar hier breng je niemand in gevaar. (behalve Diesel misschien, want hij heeft er nog geen idee wat er kan gebeuren als hij voor mijn wielen belandt, ik weet tot nu toe keurig op tijd te stoppen als hij weer eens voor mijn wielen loopt... (elke minuut wel een keer :hup: ) Ik ga maar eens een ongelukje in scène zetten, hij moet toch leren dat hij uit moet kijken voor fietsers. :fluit: )

groet, Martine

Mary

Bericht door Mary »

Jammer zeg, dat het nu gelijk stuk is.
Toch maar even flink :donderwolk: tegen de jongens.

andrea21

Bericht door andrea21 »

Leuk karretje zeg Martine en super handig. gelukkig is het op klapbaar want een extra op bergruimte zit je ook niet op te wachten :hihi:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Mooi dingetje hoor...erg praktisch !!!!
Nou, je weet ook gelijk z'n zwakke plek. ;)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

loes

Bericht door loes »

Dat gaas is eigenlijk wel een zwakke plek in dat soort onderkomens, want ik zag Guusjes pups op de ALV ook al aan het gaas van de buggy knagen en klauwen. Het zou eigenlijk van steviger materiaal gemaakt moeten worden.
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

Alma schreef:Ja, daar moet ik nog even over nadenken.
Vroeger zat Svetko in een voormand maar dat was best zwaar aan het stuur.
Achterop in een mandje is ook best handig, een fietskar kan ik niet aan beginnen, ik heb daar geen ruimte voor (nee, ik heb gewoon een kleine schuur......)
Maar de walkydog lijkt me ook wel wat, maar daar kan ik pas later mee beginnen.
Nou ja, ik kan wel een stukje gaan lopen om te wennen......

groetjes, Alma
Wij hebben ze ook altijd achterop in een mandje gehad. Maar Norma hing altijd heel erg naar 1 kant en zo schoten die haken een keer los. Gelukkig in een rustige straat in het dorp waar we destijds woonden, maar het was toch een hele consternatie. Daarna heb ik de mand akltijd met extra spanbanden vastgezet.
H K Jelle 13-5-2004

Gesloten