Gisteren hadden we onze thuiswedstrijd.
Zaterdag met een groep vrijwilligers de tenten neergezet, waaronder een hele grote voor het wedstrijdsecretariaat.
Twee tenten voor de scheidsrechters, die willen ook niet de hele dag in de felle zon zitten.
De wedstrijd banen schoongesopt, dat doen we altijd één keer per jaar.
De banen uitgemeten en met witte kalk gespoten waar de hindernissen en bak moeten staan. Daarna alle hindernissen weer opgeruimd.
Zondagochtend waren we om 6.45 weer op het veld. Hindernissen neergezet, tafels voor de scheidsrechters, overal prullenbakken geplaatst, emmers water voor de honden en een zwembadje voor de honden om af te koelen. enz. enz. Was nog een hoop te doen.
Pim en ik waren de eerste, Pim is begonnen met koffie te zetten en ik heb een stuk van het veld afgezet voor onze twee teams voor die dag. Ruimte voor vier tenten, benches, stoelen, enz. enz.
Natuurlijk hebben we daarvoor het meest schaduwrijke stukje van het veld voor gebruikt.
De honden hebben lekker de hele dag in de schaduw kunnen zitten. De wedstrijdbanen lagen in de felle zon, dat kon met dat mooie weer van gisteren natuurlijk niet anders.
Saar was ook mee, een heel relakst hondje dat de hele dag haar ogen uit keek. Niet ging piepen of blaffen als ik met Lisa naar de baan ging.
Lisa zelf is daar niet zo netjes in, die gaat te keer als ik weg loop.
Tussendoor was er genoeg tijd om de honden uit te laten. Ons veld ligt langs een vaart, daar konden de honden zwemmen om gekoeld te worden. Lisa maakt alleen haar poten nat, Saar wilde helemaal niet het water in, lijkt hierin ook op haar moeder.
En dan de wedstrijd. Valt niet zoveel over te vertellen. Het ging volgens ons niet zo goed, maar andere teams deden het ook niet zo heel erg goed. Daardoor werden we in de ochtend voor de competitie vierde van de veertien teams. Dat viel uiteindelijk toch niet tegen.
We staan na drie wedstrijden momenteel op de derde plaats. Zegt niets natuurlijk. Want als er een team is die één van de wedstrijden niet heeft gelopen krijgt die de volle 60 sec. aan de broek. Terwijl aan het eind van het seizoen alleen de zes beste tijden bij elkaar worden opgeteld. Dan kunnen ze een niet gelopen wedstrijd er weer van af trekken.
In de ochtend liep Lisa redelijk. In de middag ging bij haar het licht uit. Niet meer vooruit te branden. Lisa kan niet zo goed tegen de warmte, in de laatste twee runs hebben we Lisa niet meer laten lopen.
Het ontbreekt haar ook iets aan conditie, want van alleen wandelen moet ze het niet hebben. Ik moet duidelijk weer met haar gaan fietsen, doe dat momenteel veel te weinig.
Het was een hele gezellige dag, met een afsluiting bij Steef en Jeanette met een heerlijke gourmet.
i.v.m. Boris hadden we de honden savonds thuis gelaten, daar hadden ze niets op tegen, die wilden alleen maar slapen.
Na thuiskomst om 10.30 uur wij ook. We zijn heerlijk vroeg naar bed gegaan. Normaal gesproken niets voor mij, maar nu rolde ik bijna om.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.