Helemaal duidelijk!!!
Ik meende al dat de puppy test meer inhield dan de test van de site, want ik kon de kat nergens terugvinden
Die herkende ik direkt op de foto's van Vera
Ik weet nog dat we samen met de testers de resultaten en onze ervaringen naast elkaar hebben gelegd en we hebben dit terdege meegewogen met de plaatsing van de pups. Het was niet erg verrassend, want we hadden wel een redelijk idee, maar toch was het erg prettig en soms een eye opener. We hebben het allemaal in het kort opgeschreven.
De uitslagen zijn in die zin ook wel met de eigenaars besproken, maar er was geen lijstje met resultaten bij. Gewoon er samen over praten was wel heel goed. Ik geloof dat ik geen lijstje mee zou willen geven, al is het alleen maar dat geschreven woord een eigen leven kan gaan leiden. De nieuwe eigenaar moet misschien ook niet heel erg 'bezig' zijn met eventuele sterke of minder sterke punten.

De test kan mee tellen in de keus als iemand b.v. absoluut wil werken met zijn/haar hondje, of wanneer een hondje bij kleine kinderen wordt geplaatst enzo.
Onze Stapper was gevoelig voor harde geluiden en verder een 'gemiddeld' hondje. Dan weet je wel genoeg, vind ik. Wij gaan niet echt werken met onze hond. Achteraf is hij daar zeer geschikt voor m.i. en is de angst voor geluid helemaal weg. Daar hebben we wel een beetje op getraind. Was zo gebeurd bij hem.
Zo'n dagboekje met ervaringen van de fokker lijkt me echt heel leuk. Goed idee voor de verre toekomst

Daar kun je de leukste en balangrijkste punten van de eventuele test dan ook bij zetten natuurlijk. Een overweging bij, hoeveel info geef je, de smousjes zijn gezellige huishonden natuurlijk en (tot nu toe) nog geen Soho honden. Behalve snelle Bieke natuurlijk
De Vlinderhond van mijn zuster kreeg als resultaat van een test door een gedragsdeskundige mee, dat hij te macho was en van bovenaf met barse stem toegesproken moest worden. Hij is nu een angstbijter en moest een poos d.m.v. een vangstok aangelijnd worden.

Sommige eigenaren........ :x