Ariënne schreef:Ben ik een bericht aan het typen, klikt onze poes het weg door over het toetsenbord te wandelen. En het is toch al zo pijnlijk....
Veertje, nou ja Vera, weegt namelijk 13,8 kilo...
Ze is in korte tijd nogal wat aangekomen. Sterilisatie en elk pondje gaat door het mondje, ben ik bang.
Dat wordt rantsoeneren met als aanvulling sperziebonen...

Ik had het niet zo ver moeten laten komen.
Hoi Arienne !
Er is altijd een moment waarop je kunt beginnen met de afvalrace !
Nou ja...race , ik bedoel natuurlijk verantwoord afvallen.
Ik heb Kita niet meer gegeven als twee keer per dag 50 gram ( !) brokjes . Soms aangevuld met sperciebonen maar na korte tijd was dat naar mijn idee niet meer nodig. Ik moest gewoon doorzetten want de gevaren van overgewicht lagen op de loer. Ze krijgt Carocroq brokjes nu, lam en rijst.
Ze zat inmiddels op de 11 kg. en dat leek me een mooi gewicht voor haar. Ze zag er in ieder geval een stuk slanker uit.
Heláás is ze nu weer een paar ons aangekomen doordat ze de brokjes van Faya stiekum pakt, lekker van die calorierijke brokjes met véél bouwstoffen
Het is zó opletten geblazen, ze eten elkaars brokken op dus weet ik soms niet wie er nu wat op heeft, dan denk ik...Goh Faya heeft zojuist vast Kita's brokken op , is ook zielig..maar weer wat in het bakje.
Ook deelt Kita natuurlijk rijkelijk mee in de beloningsbrokjes en snoepjes die ik geef aan Faya. Kita doet dan zó haar best om te laten zien dat zíj het allemaal al kan , dan geef ik haar ook wat...
Tja, logisch dat het er dan weer wat aan komt.
Het gewicht van Vera lijkt me inderdaad echt wat aan de hoge kant, ik zou het toch echt proberen vol te houden zodat veertje haar naam weer eer aan doet..

Succes