Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Alma

Re: Phoebe x Vrolijke Yeti v. A.

Bericht door Alma »

bevooroordeeld heet dat gewoon :jeah: :jeah:

groetjes, kga slapen.

Knuffel aan de beestenboel :kus:

Alma

Renate

Bericht door Renate »

We zijn weer op zoek naar een nieuwe eigenaars voor het andere reutje. En ook onder de teefjes hebben we nog 1 'weesje'.
Ik dacht dat de bevalling de grootste hindernis was, maar een passende eigenaar zoeken is ook niet makkelijk....

Verder gaat alles goed. De pups groeien enorm! Ze halen de schade van de eerste dagen volop in.

Ik kom straks nog even met wat foto's en een filmpje.

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Niets van zich laten horen Renate ????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Renate

Bericht door Renate »

Ik vind het niet netjes om het op het net te zetten dus ik stuur je straks even een PB, Jeanette

renske

Bericht door renske »

De pups zien er op de foto mooi uit! Edit: het filmpje is ook leuk. Die 'dikke' donkerblonde, wat lijkt me dat een heerlijk hondje! :thumbsup: Het kan natuurlijk een moment opname zijn, maar als deze altijd haantje de voorste zou zijn, dan wist ik het uit dit nest wel (droom droom).
Renate schreef:We zijn weer op zoek naar een nieuwe eigenaars voor het andere reutje. En ook onder de teefjes hebben we nog 1 'weesje'.
Ik dacht dat de bevalling de grootste hindernis was, maar een passende eigenaar zoeken is ook niet makkelijk....
Kun je hier kort een algemene toelichting op geven? Als het te persoonlijk is hoeft het niet, maar bijv. of de nieuwe eigenaren zelf geen pup wilden of dat jullie ze een pup geweigerd hebben.

Weigeren zou ik mij goed voor kunnen stellen. Ik was zelf eigenlijk wel verbaasd dat ik helemaal geen achtergrond op hoefde te geven voor het plaatsen op de lijst.

renske

Bericht door renske »

Renate schreef:De andere eigenaren voor een reutje hebben thuis nl al 2 reuen. Phoebe's zoon wordt zeer waarschijnlijk de ranglaagste en Fredie acht daarom de dekkans nihil.
Dit snap ik niet helemaal. Wordt er bedoeld dat waar meerdere reuen wonen, de ranglaagste niet dekt? Dat herken ik namelijk niet. Bij de kooikers zijn er veel mensen die 2 of 3 reuen hebben en deze dekken allemaal wel (regel is max. 15 nestjes in Ned., dus wat meer dan bij de smous).

Mary

Bericht door Mary »

Renate schreef:Ik vind het niet netjes om het op het net te zetten dus ik stuur je straks even een PB, Jeanette
En wij dan?
Zonder naam bij de prive-berichten moet kunnen.
Het gaat ons alleen om de reden.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

renske schreef:
Renate schreef:De andere eigenaren voor een reutje hebben thuis nl al 2 reuen. Phoebe's zoon wordt zeer waarschijnlijk de ranglaagste en Fredie acht daarom de dekkans nihil.
Dit snap ik niet helemaal. Wordt er bedoeld dat waar meerdere reuen wonen, de ranglaagste niet dekt? Dat herken ik namelijk niet. Bij de kooikers zijn er veel mensen die 2 of 3 reuen hebben en deze dekken allemaal wel (regel is max. 15 nestjes in Ned., dus wat meer dan bij de smous).
Het is wel volgens de regels van de natuur, maar ik denk dat het niet zo'n vaart loopt. :dog: :dog:

andrea21

Bericht door andrea21 »

Mary schreef:
Renate schreef:Ik vind het niet netjes om het op het net te zetten dus ik stuur je straks even een PB, Jeanette
En wij dan?
Zonder naam bij de prive-berichten moet kunnen.
Het gaat ons alleen om de reden.

Ja ik ben nu ook heel nieuwsgierig geworden naar de reden.

Er zijn denk ik genoeg mensen op de wachtlijst die wel willen denk ik zo.
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

Labrador Wiskie 16-12-'98 overleden 29/10/2012

loes

Bericht door loes »

Maar hier zie je toch dat het wel handig is als je al snel kennis maakt met de a.s. eigenaren, want als er afgehaakt wordt (van de kant van de fokker of a.s. eigenaar) dan is er gelegenheid genoeg om een nieuwe a.s. eigenaar nog volop de gelegenheid te geven van de pups te genieten
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Het kan goed gaan. Yeti is ook de 2e reu in huis en heeft inmiddels al 3 x gedekt, maar Fredie zal ongetwijfeld ervaringen hebben waarbij het niet lukte.

De foto's van vandaag (in het groot op de site van de club):

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Verliefd...op Tieske...zucht..... :innocent:

Worden de neusjes al zwart ???

Renate

Bericht door Renate »

Ja, alle neusjes en voetzooltjes kleuren zwart.

Zoals jullie zien, is Tieske Boester geworden en andersom.

Dana kan toch nog niet lezen :hihi:

Alma

Bericht door Alma »

Ze zijn allemaal zooooooooooooooo lief!! :hartjes:

En wij zijn wel blij dat het oordeel van Fredie positief naar ons uitviel....want Boester is ook wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel schattig...... :fluit: :fluit: :fluit:

Vanavond nog even met Inèz naar de foto's van Charlotte gekeken, die wilde graag weten hoe de pups eruit zien als ze 3 weken zijn. Dat zag er goed uit!

Renate, je hebt vast snel andere mensen voor de reu en teef hoor :thumbsup: :thumbsup: Ze zijn gelukkig pas net een week oud en ben je op tijd begonnen met mensen te laten kijken.

groetjes, Alma

Renate

Bericht door Renate »

Schattig?

Een ondeugd is het! Hij heeft vandaag weer flink tepel-gepikt, want hij was maar liefst 55 gram aangekomen
:jeah2:

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Zeeën van tijd......
De goede superbaasjes staan ergens in de startblokken.

andrea21

Bericht door andrea21 »

:hihi: ondeugende Boester ik vind het ook een leuke naam hoor ik zou zeker niet veranderen van naam als het mijn pupje was.

Mijn hond heette al Wiskie hij was ook al een jaar oud toen hem kregen en dat hebben we maar zo gelaten we hadden ook al een kat met een drank naam dus je kan de commentaren wel bedenken :jeah:

Wat zijn ze toch lief Renate :dog: :dog: :dog: :dog: :dog:
Groetjes, Andrea
Afbeelding Bickel-Gijs van Nerdinck geboren op 26/11/ 2009 Blufpoker's O'Quinta - Toby Hannes.

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Alma, hebben jullie genoten van het puppyknuffelen bij Renate? En is Tieske (Boester) inderdaad een goede keus geweest? Schattig zijn die kleintjes hè. Ik vind het steeds weer zo prachtig om te zien. Ik geniet er zo van.

Groetjes.
José
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Alma

Bericht door Alma »

Renate:
o,o, de pubertijd!!!! Wat zal het worden......
Maar ik houd wel van een stevige brutale reu......dat roep ik nu....... :hup:

Andrea: hoe heet(te) je kat dan???

José: een prima keus, Boester....maar ik denk dat welke van de 6 het was geworden het allemaal goed was hoor! Je kan nu ook nog niet op karakter kiezen.We omarmen elke kat of hond die we krijgen of hebben gekregen met heel veel blijdschap! Gelukkig houden ook alle 3 de kids veel van dieren.
O,ja en we hebben genoten, we hopen dat Renate en gezin over twee weken nog een keertje tijd heeft om de pups te showen.

groetjes, Alma

andrea21

Bericht door andrea21 »

Stiegl een oostenrijks biermerk (omdat we haar daar hadden gevonden in Oostenrijk) :hihi:
Groetjes, Andrea

Gesloten