De pups van Lisa en Dop

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Erna

Bericht door Erna »

julie schreef: Ik had een mergpijpje voor hem gemaakt en dat vond hij echt helemaal het einde. Nu loopt hij meer te slepen en te gooien door de hele kamer. En maakt er ronde dansjes omheen met blafgeluiden..zo jammer dat ik dat niet kan filmen..

groetjes Julie
Roef maakt rondedansjes met blafgeluiden.
En dat Siem het bot van Jules verstopt.
Dat Pien-Elza in het water valt.
En dat Mous het zelf niet nodig vindt om nachts een plas te moeten doen.

Niet gefilmd, maar ik zie het haarscherp voor me.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Constance

Bericht door Constance »

Geweldig die foto van een springende Lisa, onze Kita is nooit voor flyball te porren geweest...
heeft zoiezo niets met apporteren, behendigheid vindt ze wél leuk!
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Constance schreef:Geweldig die foto van een springende Lisa, onze Kita is nooit voor flyball te porren geweest...
heeft zoiezo niets met apporteren, behendigheid vindt ze wél leuk!
Ik vind behendigheid ook leuk, moet je als baas ook nogal rennen, en dat lukt me niet meer zo goed. Ik heb vroeger met Tirza aan behendigheid gedaan.
Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wubke, hoe gaat het met Jules en Siem??
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ariënne schreef:Wubke, hoe gaat het met Jules en Siem??

:dog: :dog:

(Even twee keer dit bericht om het probleem te omzeilen...)
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

:?: De storing is nog niet opgelost.. :?

Maar toch ben ik benieuwd naar Jules en Siem! Hoe gaat het, Wubke?
Afbeelding

julie

Bericht door julie »

Ja ik ben ook benieuwd hoe het gaat. Maar ik denk dat Wubke het gewoon even heel druk heeft met die kleine Siem..in het begin heb je echt tijd en ogen te kort. Roef begint zich nu steeds beter alleen te vermaken...al moet ik hem nog steeds in de gaten houden of hij geen kattenkwaad uithaalt :shock: want als hij dat doet dan is hij heel stil .. en is meestal iets aan het slopen :x

Groetjes Julie

wubke

Bericht door wubke »

Nou, hehe, ik heb een baby in huis. Ik ben de hele dag druk in de weer met slaapjes, hapjes, uitjes, plasjes en poepjes. Dan belt en weer iemand, bezoek........ga nog maar even door.
Siem doet het geweldig. De puppiebrokjes met een halve rodi-schijf erdoor worden verslonden en ook de pap gaat er goed in. Het was dus echt even wennen.....
Vannacht heeft hij zonder een kik te geven de hele nacht in de bench geslapen. Nog wel naast ons bed, maar komende nacht probeer ik hem een eindje verder te zetten. Vanmorgen was nog alles schoon en droog, dus snel naar buiten, waar meteen een hele grote plas gedaan werd.
Jules loopt de hele dag met speeltjes en botjes te slepen en te zwaaien voor zijn snoet om hem tot spelen te verleiden, wat erg leuk is samen. Mij speelt de hele tijd het zinnetje "ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen," door mijn hoofd. Van wie is dat?
Vanmiddag was het heel grappig, hij was druk aan het spelen op het kleed. Hij holt de bench in, waar een celstof matje lag, doet een grote plas, en gaat vervolgens weer verder spelen. Er is dus al enig besef en controle.......
Slim hondje....
Vanavond heb ik hem meegenomen naar de manege, waar Maartje rijdt. Lekker onder mijn jas. Maar volgens mij was het te overweldigend, want hij draaide zijn koppie in de jas en ging lekker pitten, maar even op de grond vond hij iedereen leuk en gezellig. Zometeen krijgt hij nog een hapje eten, nog even eruit en dan naar bed. Morgen een nieuwe spannende dag....... :dog: :dog:
Groet, Wubke,
Vigo Julius van Abtswoude 30 april 2006
(Jules) en
Siem-Simon 1 december 2007

Mary

Bericht door Mary »

Super, heel fijn dat het nu al zo gaat.
:) :) :)
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Erna

Bericht door Erna »

Julie en Wubke leuk om te lezen hoe het nu met Roef en Siem gaat. De verslaglegging hier op het forum gaat gewoon door. :lol:
Vandaag heb ik de stambomen al ontvangen van de Raad van Beheer. Dat is een paar weken eerder dan ik had verwacht. We komen ze t.z.t. bij jullie langsbrengen, dat wordt wel na ons weekje vakantie.

Vanochtend zat er een grote bloedvlek in Lisa haar kleed. Ik heb Lisa helemaal nagekeken en kon niet vinden waar het vandaan kwam :o Dacht eerst dat het uit haar vulva was gelekt, maar die is helemaal schoon. Even later lag Lisa op haar voorpoot te bijten en zag ik dat deze bloedde, was me eerder niet opgevallen, had al haar poten onderzocht. Ik had geen idee of Lisa zo maar op haar poot had gebeten, stres? Of dat er iets anders aan de hand was. Naar de DA. Die kon eerst ook niets vinden, terwijl ik inmiddels wist dat het haar rechter voorpoot was. Uiteindelijk ontdekte ze dat tussen de kussentjes de poot stuk was. Het leek op exceem, maar het kon er ook zo uitzien omdat Lisa er zo aan had liggen bijten-likken. Ik vroeg of het misschien stres kon zijn, tenslotte zijn net alle pups van haar de deur uit. De DA dacht dat dat niet het geval was. Het zou ook kunnen dat Lisa in iets getrapt heeft en dat daardoor de poot was gaan irriteren. Ik heb een zalf mee en moet het drie keer per dag inmasseren. Vannacht gaat ze mee naar de slaapkamer. Ik ben bang dat ze weer aan die poot gaat zitten, en hoop dat ik het dan merk als ze weer gaat bijten.

Groetjes, Erna.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik zit mij voor het vensterglas
onnoemelijk te vervelen.
Ik wou dat ik twee hondjes was,
dan kon ik samen spelen.

Dit is van Godfried Bomans.:dog: :dog:

Wubke, wat doet Siem het goed! Het lijkt me ook zo leuk om die twee samen te zien spelen en zo!

Oh verdorie Erna, zijn jullie net aan rust toe, heb je dit. Hopelijk is het snel over met het zalfje!! Beterschap met het pootje!
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

wubke schreef:. Mij speelt de hele tijd het zinnetje "ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen," door mijn hoofd. Van wie is dat?
. :dog: :dog:
Volgens mij van Godfried Bomans Wubke :)
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Mary

Bericht door Mary »

Dit lijkt toch wel heel veel op eerdere berichten.
Als ik het goed heb was het Martine die dit ook had met Bobbie.
Het zal vast meevallen Erna, de zalf zorgt wel dat de gevoeligheid
minder zal zijn of weg is. Anders maar even een sok aan met slapen?
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Martine

Bericht door Martine »

Een sok erom voorkomt inderdaad stuklikken.
Ik had een stuk sporttape om de sok gedaan, dat kon Bobbie er niet af krijgen, en zo bleef de sok zitten.
Succes vannacht!

groet, Martine
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Hè jakkes Erna, zo'n pootje is altijd lastig. Ze kunnen er zo aan bijten.......
Het zielige pootje van Stapper hebben we toen in een sok ingepakt om dit te voorkomen.
Sok afknippen tot de hiel, dus de hele voet. Dan het pootje erin. De veel te brede sok dubbel vouwen en strak om het pootje leggen en het spul vastplakken met twee of drie hansaplast reepjes. Helemaal rondom en eentje net boven het polsgewricht, zodat het niet af kan zakken.
Zat als een huis. Van die katoenen sportsokken ervoor gebruikt. Na gebruik even in de biotex en dan kun je met twee of drie sokken al 24 uur rond komen.
:|
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Constance

Bericht door Constance »

Erna schreef:Vanochtend zat er een grote bloedvlek in Lisa haar kleed. Ik heb Lisa helemaal nagekeken en kon niet vinden waar het vandaan kwam :o Dacht eerst dat het uit haar vulva was gelekt, maar die is helemaal schoon. Even later lag Lisa op haar voorpoot te bijten en zag ik dat deze bloedde, was me eerder niet opgevallen, had al haar poten onderzocht. Ik had geen idee of Lisa zo maar op haar poot had gebeten, stres? Of dat er iets anders aan de hand was. Naar de DA. Die kon eerst ook niets vinden, terwijl ik inmiddels wist dat het haar rechter voorpoot was. Uiteindelijk ontdekte ze dat tussen de kussentjes de poot stuk was. Het leek op exceem, maar het kon er ook zo uitzien omdat Lisa er zo aan had liggen bijten-likken. Ik vroeg of het misschien stres kon zijn, tenslotte zijn net alle pups van haar de deur uit. De DA dacht dat dat niet het geval was. Het zou ook kunnen dat Lisa in iets getrapt heeft en dat daardoor de poot was gaan irriteren. Ik heb een zalf mee en moet het drie keer per dag inmasseren. Vannacht gaat ze mee naar de slaapkamer. Ik ben bang dat ze weer aan die poot gaat zitten, en hoop dat ik het dan merk als ze weer gaat bijten.

Groetjes, Erna.
Wat naar zeg ! Ik hoop dat ze er weer snel vanaf is :(
Je bent al rijkelijk voorzien van advies over sokken e.d. lees ik?
Beterschap gewenst met 't pootje :boeketje:
Afbeelding

Constance

Bericht door Constance »

wubke schreef:Vanavond heb ik hem meegenomen naar de manege, waar Maartje rijdt. Lekker onder mijn jas. Maar volgens mij was het te overweldigend, want hij draaide zijn koppie in de jas en ging lekker pitten
Dat doet Faya ook als we in de auto zitten, ze steekt dan haar snuitje onder m'n arm en af en toe kijkt ze dan even over m'n arm of we er al zijn, autorijden vindt ze ook nog een beetje eng.
Fijn dat het goed gaat, ook met Jules !
Afbeelding

Monique

Bericht door Monique »

Hallo Wubke, leuk om te lezen dat het zo goed gaat met Siem! Het roept allemaal herinneringen bij mij op die toch al weer zijn weggezakt (inderdaad: dat liedje spookte ook steeds door mijn hoofd). Het is nog maar zo kort geleden dat Jojo als pup bij ons kwam (13 maanden geleden) en toch ben je al een heleboel details weer kwijt, die jij nu beschrijft. Ik ben vooral benieuwd hoe de relatie tussen Siem en Jules zich gaat ontwikkelen. Jip reageerde namelijk precties het tegenovergestelde: hij begon al zijn speeltjes te beschermen en bewaken: is van mij, mag jij niet aankomen! Dat is na een paar weken wel bijgetrokken maar het zit er nog steeds een beetje in (laten merken dat hij de baas is). Dan is de reactie van Jules toch heel wat leuker!

Erna, sterkte met het pootje van Lisa! Da's wel even schrikken.

julie

Bericht door julie »

Jeetje Erna, wat vervelend van Lisa! Gaat het nu weer. Ik lees de berichtje nu pas. Hoop van wel. Ik heb zoiets ook met Knoester gehad. Beet zijn pootje tot bloedens toe open maar toen zat er een vistel tussen zijn teentjes en dat hebben ze toen geopereerd en daarna was het bijten ook over.

Met Roef gaat het uitstekend. Hij is..als ik/we goed oplet.. op een klein ongelukje na... :wave2: zindelijk. Hij probeerde gisteren, heel stoer, zijn rechter pootje op te tillen bij het plassen, maar had daar nog wel de ondersteuning van een takje voor nodig. :wink:

Ook heeft hij een nieuw vriendje.. een kleine poes(katertje) die liep hem elke keer al achter na en wilde met hem spelen. Echt heel schattig die 2.. het vriendje is gisteravond zelfs mee naar binnen gegaan bij ons en heeft een half uurtje met Roef gespeeld en samen zijn bak leeg gegeten. Daarna moest hij weer naar buiten, maar daar was het vriendje het niet mee eens.. en zat te mauwen voor de deur.
Toen ik daarna weer ging lopen met Roef..werd hij weer besprongen... schrok me dood..
Het is heel schattig, maar Roef vergeet dan meteen waarom hij ook al weer naar buiten moest... :wc: ..
Ik zou er bijna een katje bij nemen :o

Dit weekend ga ik mijn foto's eerst verkleinen en dan verder in mijn album plaatsen... :roll:

Groetjes Julie

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Wat schattig Julie: Roef en Poes! Wel heel leuk als ze samen op konden groeien...
Afbeelding

Gesloten