Stijnke en Lou

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Maureen

Re: Stijnke en Lou

Bericht door Maureen »

Uhhhhhh Barbara: het is wel a.s. zaterdag hoor! Niet volgende week.
Hopelijk is het een kwestie van benoemen........niet dat je een week extra zit te wachten voor niks :bibbers: Rond dit weekend beginnen de oogjes zo'n beetje open te gaan, dat wil je echt zien hoe ze dan ineens veranderen.

Vanmiddag was Stijnke weer een rondje bos mee aan het doen, met Lies en Baukje. Baukje vindt wel dat de rondjes wat kort zijn nu, maar Stijnke kan echt nog geen uur door het bos lopen. En ook nog niet heel lang bij het kroost vandaan....
Maar goed, daar hing ik dus over de rand naar het slapende spul te kijken. Slaapgeluidjes en van tijd tot tijd rennende pootjes in de lucht. Allemaal bolle buikjes en glanzende vachtjes. Wat een weelde.
Vliegt ineens Kobus met een ijselijke kreet overeind. :schrik: Met vier poten tegelijk de lucht in. En dat is heel knap als je nog niet eens op vier poten kunt lopen!
En begint uit alle macht naar de puppyberg te kruipen. Duikt er zo diep mogelijk in weg. Geknor en gewurm van de anderen, maar hij krijgt het voor elkaar.
Je zou denken dat hij een spook gezien had, maar zijn oogjes zitten echt nog dicht. :hihi:
Maureen
Bikkel (Stijnke) (10-11-2010: Bella (Kiep) X Berend (Bobbie)) en
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )
Harm (Dorus)(31-8-2014 : Bikkel (Stijnke) X Jaap (Lou) )

sammydesmous

Bericht door sammydesmous »

Misschien heeft hij akelig gedroomd. :hihi:

Jose Sammy & Lieveke :dog: :dog:
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Ach dat arme kleine ding....grote paniek. :hug:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Trix

Bericht door Trix »

Paniek in de bak, idd vast een nare droom , droomde misschien over zijn nieuwe baasje hihi :hihi:
Jolanda en Trix

Bero vh Hooge Nest van Kaatje/BeerxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billie vh Hooge Nest van Indy vh Hooge NestxBoef 04-05-2017

Barbara

Bericht door Barbara »

Haha Maureen,

Uhm weet niet waarom ik het over volgende week zaterdag had... :scratch: wij komen toch echt deze zaterdag! :jeah2:

Zou super zijn als ze de oogjes open hebben. Ben zo benieuwd! Heb dit wel met kittens meegemaakt maar nog nooit met pups!

Ook leuk om jou en Lies te ontmoeten en natuurlijk super moeder Stijnke en "oma" Baukje!

Maureen

Bericht door Maureen »

Gelukkig.
Ja, als die luikjes open gaan, eerst op een kiertje en dan steeds verder, krijgen ze meteen een ander koppie vind ik altijd. Ze gaan ook nooit allemaal tegelijk en allemaal even snel. Maar ik hoop dat er dit weekend al duidelijk wat te zien zal zijn bij de meeste. En in ieder geval kan er geknuffeld worden :jeah2:
Nog een foto in mijn album gezet...
Maureen
Baukje ( 7-11-2000 tot 6-12-2017 : Baukelien (Lienke)X Auke Indy of the Frisian Homestead )

Irenechateleux

Bericht door Irenechateleux »

Vrijdag gaan wij kennismaken met moeder en puppies. Spannend na een jaar wachten. Ik verheug me hier heel erg op. Zo'n hondje wordt heel wat jaren een deel van je gezin.
Irene
Gijsje/Neeltje (Stijnke/Bikkel x Lou/Jaap) 31-8-'14

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Irenechateleux schreef:Vrijdag gaan wij kennismaken met moeder en puppies. Spannend na een jaar wachten. Ik verheug me hier heel erg op. Zo'n hondje wordt heel wat jaren een deel van je gezin.
Leuk Irene!
Heel veel plezier.
Jullie smousje wordt hopelijk 15 jr. een vriend door dik en dun. :friends:
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Trix

Bericht door Trix »

Kan mij goed voorstellen dat je daar erg veel zin in hebt. Veel puppy plezier.
En geef de baasjes, Stijnke en Baukje maar een pootje van mij.
Jolanda en Trix

Alida

Bericht door Alida »

Barbara en Irene,heel veel puppy knuffel plezier komend weekend! Geniet ervan en niet vergeten :flcam: te maken :grijns: groetjes Alida
Afbeelding

e kuilboer

Bericht door e kuilboer »

Ooooh wat leuk Barbara en Irene, geniet er van!
Groetjes Maarten en Ellen
Teun (van Suubseto - 02-01-2015)
(Sub op de Ruiver x Safari van de Heideakkers)

Barbara

Bericht door Barbara »

Wij gaan zeker genieten! En gaan natuurlijk foto's maken!

Maureen

Bericht door Maureen »

Barbara schreef:Wij gaan zeker genieten! En gaan natuurlijk foto's maken!
Ze zijn tenslotte nog nauwelijks gefotografeerd.... :peace: Nee hoor, schiet maar lekker plaatjes zoveel jullie willen!! :grijns:
Maureen

Trix

Bericht door Trix »

Vergeet ook je toestel niet op te laden :oops:
Jolanda en Trix

Barbara

Bericht door Barbara »

Stella schreef: Ze zijn tenslotte nog nauwelijks gefotografeerd.... :peace: Nee hoor, schiet maar lekker plaatjes zoveel jullie willen!! :grijns:
Haha natuurlijk wel fotograferen en filmen met toestemming van Stijnke :flcam: :pup: anders gaat ze er vast weer voor liggen! ;)

En ja Trix alles goed opladen en zorgen dat er genoeg ruimte op de kaart is!

Familie Schenk

Bericht door Familie Schenk »

Die arme puppies, die hebben straks helemaal las-ogen van al dat geflits!! :shock:

Maureen

Bericht door Maureen »

De eerste twee weken sowieso niet, want dan zitten die oogjes nog dicht. En ik fotografeer zelf liefst zonder flits.
Met een heel lichtsterke lens en laag diafragmanummer en dan soms ook nog een hoge iso-waarde kom ik een heel eind. Je ziet dan wel dat het kunstlicht is en er is ook wel ruis als je de hoge iso-waardes kiest, maar dat vind ik niet erg. En onze "dames" ook niet :)

Vanmiddag lag Madelief een heel concert te geven. Onvoorstelbaar wat die een hoop verschillende geluiden kan maken. Eerst lag ze half onder de berg te pruttelen en te knorren. Maar dat beviel blijkbaar niet zo, want ze wurmde zich er onderuit, met veel gekreun en geduw. Ze schoof zelfs een stukje door met twee zussen op haar rug! En vervolgens begon ze een heel verhaal af te steken van kefjes, piepjes en pruttelgeluidjes alsof ze op iedereen commentaar lag te hebben.
Niet dat er eentje reageerde, want ze zijn ook nog doof momenteel. Maar het was geweldig om te horen hoeveel variatie ze nu al heeft in klanken. Dat wordt vast net zo'n kletskous als haar moeder :hihi: (die weer in het bos was).
Maureen

Barbara

Bericht door Barbara »

Die Madelief is een sterke en pittige tante! Grappig hoor! Leuk dat ze al wat meer een karakter krijgen! Gaat het goed met Stijnke? Lukt het haar nog om de meute genoeg voeding te geven? Hoe ervaart Baukje het?

Trix

Bericht door Trix »

Ben je al nerveus ,Barbara ?
Jolanda en Trix

Maureen

Bericht door Maureen »

Tuurlijk niet nerveus....opgewonden misschien.....
Pupknuffelen is leuk :jeah2: , geen examen! :nee:

Stijnke heeft nog steeds volop te eten voor ze, maar verliest zelf wel in hoog tempo gewicht nu. Dat hadden we verwacht. Was vorige keer ook zo en toen waren het er maar vijf. Maar die waren wel iets groter bij de start en dronken dus meteen al veel meer. Eigenlijk gaat het zo'n beetje gelijk op. Vanaf vandaag krijgt ze tweemaal per dag vla met slagroom extra, naast 4 volle maaltijden. :fluit:
Harm weegt al meer dan 600 gram en alleen Jasmijn zit nog onder de 400 gram, maar dat scheelde vanochtend nog maar 2 gram en die heeft ze intussen vast wel bijgespijkerd.
Overzichtje van vanochtend: Madelief 485gr. Stijn 590gr. Harm 644gr. Grietje 420gr. Maartje 489gr. Jasmijn 398gr. Kobus 441gr. en Neeltje 422gr.
Dat betekent dat ze allemaal hun geboortegewicht al verdubbeld hebben.
Grietje, Maartje, Jasmijn en Kobus hadden vannacht niet veel gedronken en hebben dus net (na het wegen) een extra beurt gehad zonder de grote vreetzakken erbij.
Stijnke raakte daar eerst nogal door van slag, maar het gebeurt zo regelmatig, dat ze er al aardig aan gewend is. En aangezien de grote eters dan al verzadigd liggen zijn, slapen ze rustig door de inhaalsessie heen. :)
Maureen

Gesloten