Teven en loopsheid.

Voor vragen en meldingen betreffende loopsheid, dekken en nesten.
Ariënne

Bericht door Ariënne »

Vorige loopsheid had ze het het ook en nu herken ik het meteen weer: een sterke vieze lucht, die we bij vlagen oppikken. Niet constant door.
Ik denk nu zelf (na de reacties van jullie) dat hormoonschommelingen de oorzaak zijn en dat het niet helemaal goed is. Misschien 'rommelt' het toch wat in die baarmoeder.
Ik kan me vergissen natuurlijk.
:hmm:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Trouwens wel ontzettend jammer als er voor de reu/vader geen interesse is!
Het lijkt me toch heel vanzelfsprekend dat er dan ook contact is. Op zijn minst kraamvisite! En toch zeker meer dan dat!
Hopelijk gaat dat in de meeste gevallen wel goed!
Afbeelding

Renate

Bericht door Renate »

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er vanuit de vader/reu-mensenfamilie geen interesse is. Wij hebben dan wel geen reutje, maar ik zou de pups wel blijven volgen. Leuk juist.

Getsie Ariënne. Ik hoop dat de stank-vlagen niets vervelends is. Laat het maar een vervelende bijkomstigheid zijn. Gaat het verder goed met Vera? Nog geen bibbers?

loes

Bericht door loes »

Minimaal 1x op bezoek, maar als het een beetje in de buurt is toch wel wat vaker en als er foto's gestuurd worden aan de nieuwe eigenaren uiteraard ook aan de reu-eigenaar. Sommige mensen schijnen niet te beseffen, dat de in breng van de reu 50% is en daar KI bij smouzen niet aan de orde is, er zonder de actieve participatie van de reu toch echt geen nest zou zijn :dog: :dog: :dog: :hmm:
Ik kan me voorstellen, Mary, dat het teleurstellend is, als er aan pa zo achteloos voorbijgegaan wordt. :cry:
De reu-eigenaren van Adah's nest waren heel enthousiast en zijn diverse keren geweest. Op Pa Binky's 2e RITSdag waren wij er ook en ik heb toen Binky met zijn beide vrouwen op de foto gezet. Moet jij er ook geweest zijn, Ariënne. :scratch:
Catrijn 19-12-1978/30-6-1995
Norma van Abtswoude (Otje van Adhair x Pucky) 10-10-1995 /4-3-2002
Hollands Koetsiertje's Adah (Norma van Abtswoude X Kai) 6-6-1999/4-9-2015
Do Fija van Horst en Voorde 30-11-2006 (Noorderlicht X Rauzer)
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Renate, nog geen bibbers hier hoor.

En Loes: jazeker waren wij er ook op een van de RITSdagen. Vera is ook op de foto gegaan met -ook- haar pa Binky-Chatty.

Dat was nog zo'n gekke (chaotische) toestand, want we zaten middenin de verhuizing en toen ben ik veel te snel weggegaan: Vera was nog niet eens beschreven, maar ik dat dat het al klaar was! :oops: :oops: :oops:

Ik moet jou daar ook gezien hebben, maar ik heb geen idee hoe jij eruitziet!
:mrgreen:
Afbeelding

loes

Bericht door loes »

Over broekjes gesproken, mijn hondenmeiden hadden er geen moeite mee. Ik gebruikte ze niet altijd, maar in ons oude huis hadden we vloerbedekking en met 2 dames in the mood, was het wel zo handig. Ik zal een foto in mijn album zetten van moeder en dochter aangebroekt.
H K Jelle 13-5-2004

Renate

Bericht door Renate »

Wat een leuke foto! Ze zijn inderdaad niet onder de indruk van die broekjes. Wat toevallig dat ze tegelijkertijd loops zijn.

loes

Bericht door loes »

Niet echt toevallig, hoor, want het schijnt heel vaak voor te komen, dat samen wonende teefjes tegelijk loops worden. Norma was trouwens zeer onregelmatig en elke tussenperiode werd langer, op het laatst ruim 13 maanden, wat het niet eenvoudig maakte om haar te laten dekken, want ook de juiste dag was moeilijk te bepalen. Omdat we destijds al een paar loopsheden voor niks bij reuen geweest waren en zelfs 2x een reu thuis hadden gehad, hebben we een bloedtest via de dierenarts laten doen. Dus toen de dierenarts het groene licht gaf naar een uitgekozen reu, helaas :cry: . Ook reu 2 was niet de juiste, de andere van de lijst niet bereikbaar/beschikbaar (er staan er wel zo'n 4-5 op de lijst, maar daar vallen nog al eens kandidaten af), dus ten einde raad naar een reserve-reu, die al een keer gedekt had, het was inmiddels de 15e dag en we waren nog niet binnen of BINGO (in de hal) en later toen we de papieren aan het klaarmaken waren, deden ze het nog eens dunnetjes over :D . Aan die test hebben we dus niet echt wat gehad, want ze was kennelijk nog niet zo ver.
H K Jelle 13-5-2004

loes

Bericht door loes »

Het verhaal van die dekking en nasleep was eigenlijk nog niet klaar, want die test was een onderdeel van een pakket, dus ook een echo op de 28e dag. Maar helaas, de dierenarts kon geen pups ontdekken, dus de dekking was toch op een te laat tijdstip :cry: (dachten we). Wij met ons campertje op vakantie naar Frankrijk en vonden Norma wel rustiger dan normaal, maar ja ze was inmiddels ruim 4 1/2. Eenmaal weer thuis zit ze tegen me aan op de bank en wat voel ik: beweging in haar buik :crazy: . Op 6 juni kreeg ze haar nest, waar we dus Adah van hielden. :worship:
H K Jelle 13-5-2004

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ha je weet niet wat je meemaakt!
Dus het was toch: eind goed al goed! En met nakomelingen!
Wat zullen jullie blij geweest zijn!
Afbeelding

mirjam

weer thuis

Bericht door mirjam »

hoi allemaal,
we zijn er weer,de vakantie is jammer genoeg weer voorbij,heerlijk weer gehad dus wat willen we nog meer :boogie:
met whoopi is het heel goed gegaan,voorbeeldige camping hond :worship: ze heeft niet geblaft en vaak heeft ze zelfs losgelopen bij de caravan ging heel goed ,ze istrouwens ook een hele goeie boot hond vond ze heerlijk met haar oren wapperend in de wind zwemmen vond ze minder leuk maar kon ze wel goed.
als ik weer een beetje opgeruimd en gedaan heb zal ik wat foto`s plaatsen, tot zover het camping gebeuren. net voor de vakantie werd ze loops had gedacht dat het een getrubbel zou worden maar nee hoor ging gewoon zonder trubbel.
haar loopsheid is nu weer voorbij,ze heeft er niet veel last van gehad(niet ziek of zo) :P ik heb haar in de auto een broekje aangedaan heeeeeeeeeeel sexy :lol: ze had er geen hinder van en liet het dus heel goed zitten,ik las dat sommige het roken als de hond loops is,ik bemerkte ook af en toe een weeig luchtje, niet dat ik kan zeggen dat ze stonk waren meer vlagen. nu is alles weer normaal hier max is weer terug,was wel weer even aftasten,whoopi verstopte zich in de bench,maar nu ravotten ze al weer samen dus is het weer goed. nu de caravan nog verder legen en poetsen :hmm: dan kan het normale leven weer beginnen haha
groetjes van mirjam en een lebber van whoopi

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Hoi Mirjam!
Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn!
Whoopi niet net als Adah (nou ja ongeveer dan) van Loes vol verwachting op vakantie en in verwachting weer terug?! :wink:
Wat heeft ze zich ontzettend braaf gedragen die Whoopi! Ideaal. :thumbsup:
Afbeelding

Erna

Bericht door Erna »

Hallo Mirjam

Gezellig dat je weer terug bent (voor jullie natuurlijk jammer dat de vakantie om is) en dat Whoopi zich zo voorbeeldig heeft gedragen.
Wat fijn dat ze weinig last van haar loopsheid heeft gehad.
Ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes, Erna.
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Ik wil nog even terugkomen op het 'lekkere' luchtje van Vera tijdens haar loopsheid.
De DA voeg de vorige keer of het niet haar anaalklieren konden zijn. Dat weet ik dus niet.
Het kan zijn dat ze door stress of opwinding haar anaalklieren extra laat werken, om het maar zo te zeggen. Dat heb ik ergens gelezen tenminste. Misschien dat loopsheid wat stress veroorzaakt bij Vera?
Maar ik weet niet goed hoe 'anaalkliereninhoud' ruikt. :o :? :schrik:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Heb maar even wat vragen gesteld over bibberigheid en loopsheid en luchtjes bij:

http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/index.html

Sowieso wel leuk om te snuffelen.
Afbeelding

Mary

Bericht door Mary »

Ariënne schreef: Maar ik weet niet goed hoe 'anaalkliereninhoud' ruikt. :o :? :schrik:
Dan heb je dat nog echt niet geroken :!: :!: :!:
Verotte eieren komt het meest in de buurt.
Niet een vlaag maar een muur die je nauwelijks wegkrijgt.
Ik neem gewoon aan dat dat het dus niet is.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dat zal dan toch niet.
Ik herken het :sortof: luchtje :sortof: ook echt van de vorige loopsheid. Dus ja. Heb het luchtje ook nog weinig geroken tot nu toe.
Ze verliest nog maar niet of nauwelijks bloeddruppeltjes trouwens. Het is ook nog maar de 3e dag.
Ik ga overal wat achter zoeken, geloof ik. Gewoon spannend of ze er nu toch goed door die periode gaat komen.
:hmm:
Afbeelding

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Het is vandaag de 7e dag van Vera's loopsheid. Als het klopt tenminste. Vera verliest geen bloed. Hooguit wat vocht. Wel makkelijk zo, maar kan dit normaal zijn?
De vulva is ietsje opgezollen. Ze slaapt verder wat meer. Rijdt weer wat vaker tegen mij op. :oops: Is misschien wat aanhankelijker. Verder niets bijzonders.
Afbeelding

Jeanette

Bericht door Jeanette »

Waar ik ook kijk, overal staat dat er toch wel sprake moet zijn van bloedverlies. Het klinkt al met al niet echt alsof het nu goed doorgebroken is. :? Maar misschien komt het wel vaker voor zo. Had je niet een homeopathische dierenarts ??? Van vindt die ervan ????
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14

Ariënne

Bericht door Ariënne »

Dank je wel voor je speurwerk Jeanette! Vreemd hè. :scratch:
Ze is al eens één keer 6 weken loops geweest. Toen begon het pas echt na 3 weken. :? :?

Omdat ze zich verder wel goed lijkt te voelen, heb ik nog niet aan de bel getrokken bij de DA. Trouwens verder ook geen stinkluchtjes meer geroken.
Maar ik ga op ook verder op zoek en blijf alert.
Afbeelding

Gesloten