Alle plaatsingen gaan sowieso via Fredie.
Je kunt je wensen en eisen kenbaar maken. Stel je wilt zeker zijn van het feit dat iemand genoeg tijd heeft en vrijmaakt voor de pup om de noodzakelijke aandacht te geven en je bent niet zeker van je zaak,het verhaal dat de mensen je vertellen klinkt niet goed, dan mag je nee zeggen.In een andere situatie, als iemand zo goed als bovenaan de lijst staat en het klinkt wel heel goed

, kun je in overleg met Fredie gewoon ja zeggen.
Toen wij onze nesten hadden, kenden we niet veel mensen op de wachtlijst, dus zijn ze alle 14 gewoon via de wachtlijst weggegaan. Wel hebben we iemand die niet wilde komen kijken geweigerd.
Misschien dat ik nu, nu ik zoveel mensen ken, bij een komend nest een voorkeur uit zou spreken'. Dat weet ik echt niet. Maar ik ben vast geen
Omdat het zo moeilijk is om afscheid te nemen van de pups, als je misschien maar één keer in je leven een nestje fokt hebben ze b.v. bij de Markiesjes van tevoren aangegeven dat maximaal twee pups buiten de lijst om geplaats kunnen worden waar de fokker maar wil. Dat doen ze bij de smouzen niet. Dat heeft duidelijk voordelen, maar soms ook nadelen. Het gaat prima bij de smouzen, maar juist ook, omdat er begrip is voor het feit dat fokkers graag een pup b.v. bij de vader willen plaatsen of bij de fokker van hun eigen teefje, enz. Of bij een geluksvogel die bijna bovenaan de lijst staat
Maar gelukkig blijven er genoeg pups over om de wachtlijst eigenlijk altijd zo'n beetje constant te houden. Héél lang gelden was de lijst voor reuen eens heel kort. Dat was al snel voorbij. Op Sam hebben we al lang moeten wachten in '88.En je hebt gelijk Anja, als je dan aan de beurt bent...........