vers voer (vlees)
Re: vers voer (vlees)
Volgens mij ben jij het meest ver van ons allemaal.
Als ik je berichtjes lees hoor ik mijn nieuwe DA praten.
Je moet het zien alsof je hond zelf zijn kostje moet vangen.
Dat lukt soms wel, soms niet, soms veel, soms weinig.
Geheel compleet zal het zeker niet dagelijks zijn.
Als ik je berichtjes lees hoor ik mijn nieuwe DA praten.
Je moet het zien alsof je hond zelf zijn kostje moet vangen.
Dat lukt soms wel, soms niet, soms veel, soms weinig.
Geheel compleet zal het zeker niet dagelijks zijn.
Pim - 27 december 2000. - 31 maart 2014.
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Aard (Anna de Zwarte Fruinen x Stef van Doirne)
Hahaha, pas maar op, straks ga ik nog consult vragen! Maar ik denk dat er nog heel veel te leren valt voor mij.

-
sammydesmous
Yvonne, je zou de bazin van Loetje eens kunnen vragen. Zij geeft al jaren vers vlees, botten enz. aan hun honden. Loetje krijgt het ook al vanaf de eerste week dat hij bij hen is komen wonen. Volgens mij haalt ze het ergens op de Veluwe bij haar DA Tanneje de Koning. Ze heeft er thuis een soecile vriezer voor. Wij geven ook wel vers vlees maar dan in combinatie met brokken. Ik kan je haar emailadres geven als je wilt.yvonne schreef: Maar als ik het mis heb, zou ik het graag horen van de kenners. Ik weet er zelf ook nog niet zoveel van.
Jose, Sammy & Lieveke
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 27 sep 2012, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 W-Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)
22-05-11 Wieske-Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
Wat leuk, José! Ja hoor, mag je aan mij doorgeven. Als ik vragen heb, dan zou het fijn zijn als ze mij kan helpen 

-
sammydesmous
Ik stuur je een Pbyvonne schreef:Wat leuk, José! Ja hoor, mag je aan mij doorgeven. Als ik vragen heb, dan zou het fijn zijn als ze mij kan helpen
Jose, Sammy & Lieveke
Wieske (Sammy) Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
Ik ben begonnen met dit door te lezen.
Erg interessante materie, wat ik tot nu toe gelezen heb...
http://natuurlijkevoeding.yourbb.nl/vie ... p?f=7&t=64
Bobbie "Jonas Mozes van de Liefelijke" - 30-10-2006
Frouckje Babbe-Boo van de Liefelijke x Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes
sammydesmous schreef:Ik stuur je een Pbyvonne schreef:Wat leuk, José! Ja hoor, mag je aan mij doorgeven. Als ik vragen heb, dan zou het fijn zijn als ze mij kan helpen
Jose, Sammy & Lieveke![]()

Leuk Martine! Zeker interessant.Martine schreef:Ik ben begonnen met dit door te lezen.
Ik bezoek ook wel eens http://www.barfplaats.nl/

Yvonne hier heb je ook wel wat aan denk ik.
Ik heb op deze site gelezen van de droogmachine die ik daarna heb aangeschaft.
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/
Ik heb op deze site gelezen van de droogmachine die ik daarna heb aangeschaft.
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/
Lisa 26-04-05. Hieke Frouckje v.d. Liefelijke en Hollands Koetsiertje's Abe-Mozes.
Ik voer ook al een hele poos KVV.
Mijn diepvrieskist vul ik om de twee maanden met zo'n 100 kilo! Naturis.
Soms krijgen ze hele kippennekken of eendennekken maar omdat ze zo enorm schrokken slikken ze die hele eendennek naar binnen en die komt er dan later vaak weer uit
Kippennekjes zijn kleiner en dat gaat beter.
Ook krijgen ze regelmatig een heupbot, vers van de turkse slager die het speciaal voor me meebrengt. Het zijn van die grote kolossen dat wel maar de honden zijn er razend op, en moet je die TANDEN zien nadien
Mijn honden hebben sterke magen en mocht ik ooit vergeten om een rol vlees uit de diepvries te halen dan kan ik gewoon voor 1 keertje brokken geven en dat zijn geen geperste brokken ( is wel beter) maar gewoon krokante brokken. Daar hebben ze dan geen last van maar dat is niet voor iedere hond hetzelfde.
Helemaal terug naar de natuur is voor ons niet haalbaar qua tijd want er gaat wel veel tijd zitten in een goed uitgeballanceerd natuurlijk dieet samenstellen.
O, ja wel een tip als je bot met vlees voert...
let op dat je het niet buiten laat liggen als het niet helemaal op is. Bij mij is het eens voorgekomen dat het bot van de dag ervoor nog in de tuin lag en de honden hebben er toen nog aan geknabbeld op dat moment en later die middag hadden ze alle drie gespuugd. Het blijft toch rauw vlees/bot en gevoelig voor bederf, zeker met wat warmer weer. Bij mij gaat restant bot voortaan meteen weg.
Mijn diepvrieskist vul ik om de twee maanden met zo'n 100 kilo! Naturis.
Soms krijgen ze hele kippennekken of eendennekken maar omdat ze zo enorm schrokken slikken ze die hele eendennek naar binnen en die komt er dan later vaak weer uit
Kippennekjes zijn kleiner en dat gaat beter.
Ook krijgen ze regelmatig een heupbot, vers van de turkse slager die het speciaal voor me meebrengt. Het zijn van die grote kolossen dat wel maar de honden zijn er razend op, en moet je die TANDEN zien nadien

Mijn honden hebben sterke magen en mocht ik ooit vergeten om een rol vlees uit de diepvries te halen dan kan ik gewoon voor 1 keertje brokken geven en dat zijn geen geperste brokken ( is wel beter) maar gewoon krokante brokken. Daar hebben ze dan geen last van maar dat is niet voor iedere hond hetzelfde.
Helemaal terug naar de natuur is voor ons niet haalbaar qua tijd want er gaat wel veel tijd zitten in een goed uitgeballanceerd natuurlijk dieet samenstellen.
O, ja wel een tip als je bot met vlees voert...
let op dat je het niet buiten laat liggen als het niet helemaal op is. Bij mij is het eens voorgekomen dat het bot van de dag ervoor nog in de tuin lag en de honden hebben er toen nog aan geknabbeld op dat moment en later die middag hadden ze alle drie gespuugd. Het blijft toch rauw vlees/bot en gevoelig voor bederf, zeker met wat warmer weer. Bij mij gaat restant bot voortaan meteen weg.

Dat is heel wat Constance 100 kilo!
Je honden zijn dan wel wat groter natuurlijk
Getsie, ik kan me voorstellen dat ze zich niet lekker hebben gevoeld van dat bot. Zo'n groot bot zal Senna niet krijgen, maar restjes zou ik ook wegdoen.
Ha, die blinkende tanden, daar gaan we voor! Het MOET zijn werk wel doen, want ze kauwt nu eindelijk goed met de achterste kiezen.
Senna heeft nu 2 dagen vleesbot gehad. Want het bleken 2 stukken te zijn, had ik niet gezien zo diepgevroren. Morgen is het feestje even minder, want dan krijgt ze gewoon vers. Haar ontlasting was wat lichter van kleur, maar dat komt door het bot. Maar mooi vast.
Wat me heel erg opviel was dat ze vandaag totaal geen interesse had in ander voedsel. Niet reageren als de koelkast open ging of als ik in de keuken bezig was. Ze lijkt heel voldaan en vanavond heb ik echt zitten genieten van haar bezig zijn met eten. Nadat ze zich volgegeten had ging ze over het kleed liggen rollen en viel naast het restje vlees in slaap.
Ik had over het kleed een oud dekbedovertrek en een oude handdoek gelegd en ze bleef keurig op die plaats. Gelukkig geen gesleep door de kamer
Morgen gaat alles in de Biotex en daarna goed wassen. Is prima te doen.
Ik ben er heel erg tevreden over en zij ook, denk ik
Getsie, ik kan me voorstellen dat ze zich niet lekker hebben gevoeld van dat bot. Zo'n groot bot zal Senna niet krijgen, maar restjes zou ik ook wegdoen.
Ha, die blinkende tanden, daar gaan we voor! Het MOET zijn werk wel doen, want ze kauwt nu eindelijk goed met de achterste kiezen.
Senna heeft nu 2 dagen vleesbot gehad. Want het bleken 2 stukken te zijn, had ik niet gezien zo diepgevroren. Morgen is het feestje even minder, want dan krijgt ze gewoon vers. Haar ontlasting was wat lichter van kleur, maar dat komt door het bot. Maar mooi vast.
Wat me heel erg opviel was dat ze vandaag totaal geen interesse had in ander voedsel. Niet reageren als de koelkast open ging of als ik in de keuken bezig was. Ze lijkt heel voldaan en vanavond heb ik echt zitten genieten van haar bezig zijn met eten. Nadat ze zich volgegeten had ging ze over het kleed liggen rollen en viel naast het restje vlees in slaap.
Ik had over het kleed een oud dekbedovertrek en een oude handdoek gelegd en ze bleef keurig op die plaats. Gelukkig geen gesleep door de kamer
Morgen gaat alles in de Biotex en daarna goed wassen. Is prima te doen.
Ik ben er heel erg tevreden over en zij ook, denk ik

Lekker dat ze zo tevreden is met haar vlees en het op één plek opeet... Het klinkt echt hartstikke leuk!
Ik ben inmiddels al een stukje wijzer en vrees dat het mij gewoon niet zou gaan lukken om dit met Bobbie te doen. Om af te wisselen moet ik hem afwisselend minstens 6 verschillende diersoorten aanbieden; een vogelkarkas moet wel lukken, maar een konijn met huid en haar gaat mij te ver... Hoe goed dat ook voor hem is; ik heb wel kinderen. Ook is het hier heel erg slecht verkrijgbaar helaas.
Het lijkt me wel leuk hem af en toe zo'n vogel aan te bieden; maar dan meer als verrassing tussendoor. (wel als enige voeding die dag, maar toch tussendoor)
Maar het heeft nog steeds wel mijn interesse!
En af en toe een vleesbot of vuile pens of een makreel. Bij brokken is het juist niet goed steeds te wisselen, maar bij vers kun je veel kanten op.
Nu ze 2 dagen spiervlees + bot heeft gehad, moet ze nu i.i.g weer wat orgaanvlees krijgen.

Of de duvel ermee speelt...
Wij hadden hier tot een paar jaar geleden een fantastische dierenwinkel in het dorp, maar tot ons verdriet moesten ze toen verhuizen.
Ik hoorde vandaag toevallig dat ze pas een nieuwe winkel in de buurt (en een webshop) hebben geopend en het lijkt erop dat ze precies verkopen waar ik naar op zoek was.
Ik ga dit even tot op de bodem uitzoeken; en me laten voorlichten hoe dit in zijn werk gaat en wat het dan zou gaan kosten om Bobbie voortaan door hun van voer te laten voorzien... (ik heb helaas nog geen geldboom in m'n tuin, maar het is me wel wat waard)
Wat vinden jullie hiervan? Ben ik terecht blij???
http://www.hondjekoek.nl/p-19472-home/
Wij hadden hier tot een paar jaar geleden een fantastische dierenwinkel in het dorp, maar tot ons verdriet moesten ze toen verhuizen.
Ik hoorde vandaag toevallig dat ze pas een nieuwe winkel in de buurt (en een webshop) hebben geopend en het lijkt erop dat ze precies verkopen waar ik naar op zoek was.
Ik ga dit even tot op de bodem uitzoeken; en me laten voorlichten hoe dit in zijn werk gaat en wat het dan zou gaan kosten om Bobbie voortaan door hun van voer te laten voorzien... (ik heb helaas nog geen geldboom in m'n tuin, maar het is me wel wat waard)
Wat vinden jullie hiervan? Ben ik terecht blij???
http://www.hondjekoek.nl/p-19472-home/
Ik denk het wel.
Ziet er goed uit!
Ziet er goed uit!
Bloemetje (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Dieuwertje Bloem van Katoen (Bloemetje x Bram) geb. 22-12-14
Daar wil ik me nou eens lekker over laten voorlichten, want ik zie door de bomen het bos niet meer... ze hebben zo veel keus!
(wel handig om te zien dat ze -mocht ik voor vers vlees kiezen- het ook in blik verkopen voor als we op reis gaan)
(wel handig om te zien dat ze -mocht ik voor vers vlees kiezen- het ook in blik verkopen voor als we op reis gaan)
Wat een toeval hè, Martine
Ziet er goed uit hoor en die rauwe botten zien er (voor een hond dan) heel smakelijk uit. En mooie prijsjes
Ik zou zelf niet het vlees in blik nemen, want dat kan nooit rauw onbewerkt vlees zijn. Ik weet niet wat er van de voedingswaarde over blijft na de bewerking, maar je kunt dan natuurlijk altijd een geperste brok nemen voor als je op reis gaat.
Laat je maar goed voorlichten, want ik kan me voorstellen dat er veel op je af komt.
Ik zou zelf niet het vlees in blik nemen, want dat kan nooit rauw onbewerkt vlees zijn. Ik weet niet wat er van de voedingswaarde over blijft na de bewerking, maar je kunt dan natuurlijk altijd een geperste brok nemen voor als je op reis gaat.
Laat je maar goed voorlichten, want ik kan me voorstellen dat er veel op je af komt.

Ik ga morgen (dierendag
) naar de winkel nadat ik met Bobbie naar de DA ben geweest vanwege zijn jeukgedoe. Ik heb er echt zin in!
Ik neig er nu naar om over te stappen op KVV van Darf waar ik dan dagelijks wat zalmolie over wil sprenkelen; ik ben benieuwd waar zij mee komen...
info Darf: http://www.hondjekoek.nl/subcategorie/1 ... -eko-hond/
info zalmolie: http://www.hondjekoek.nl/subcategorie/16006/zalmolie/
Ik zou er wel pas mee willen beginnen nadat we weer thuis zijn van de 2-weeks-logeerpartij bij mijn ouders; ik wil hun hier niet mee opzadelen en ook niet al hun vriezerruimte inpikken en ik zou het ook wel fijn vinden als hij eerst die dure zak dieetvoer van nu op heeft.
Op zijn vroegst ergens halverwege november dus.
Ik zag dat ze vandaag hun assortiment ook hebben uitgebreid met overheerlijke hertegeweien; gaan we ook maar eens proberen...
Ik neig er nu naar om over te stappen op KVV van Darf waar ik dan dagelijks wat zalmolie over wil sprenkelen; ik ben benieuwd waar zij mee komen...
info Darf: http://www.hondjekoek.nl/subcategorie/1 ... -eko-hond/
info zalmolie: http://www.hondjekoek.nl/subcategorie/16006/zalmolie/
Ik zou er wel pas mee willen beginnen nadat we weer thuis zijn van de 2-weeks-logeerpartij bij mijn ouders; ik wil hun hier niet mee opzadelen en ook niet al hun vriezerruimte inpikken en ik zou het ook wel fijn vinden als hij eerst die dure zak dieetvoer van nu op heeft.
Op zijn vroegst ergens halverwege november dus.
Ik zag dat ze vandaag hun assortiment ook hebben uitgebreid met overheerlijke hertegeweien; gaan we ook maar eens proberen...
Ook Bobbie is onderweg naar een 3 sterrenrestaurant.
Wel met nog wat omwegen, maar hij komt er.
Vertel hem dat nog maar niet anders laat hij zijn dure brokken staan.
Wel met nog wat omwegen, maar hij komt er.
Vertel hem dat nog maar niet anders laat hij zijn dure brokken staan.
Charlotte
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver
Finny (25-7-1998 /08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje
Guusje (30-10-2004)=Casper× Joepie
Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver