Vuurwerk

Gedrag en gehoorzaamheid, opvoedtips, behendigheid, vuurwerktraining en nog veel meer
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Alida schreef:
09 dec 2018 17:35
Ik ken het probleem Josè🙁Ook wij hebben echt van alles geprobeerd. Kasper is niet bang maar juist heel boos, blaft alles bij elkaar. Wij hebben het volgende geprobeerd: alprazolam, telizen, adaptil spray van de DA en op natuurbasis bachbloesem en iets van de jumper, ben de naam even kwijt. Blijft over, blafband maar hier zijn wij fel op,tegen, diazepam van de DA maar dat wil hij niet geven omdat er teveel risico’s aan zitten. Wij gaan nu de thundershirt proberen. We hebben het al in huis en hij heeft het ook al gedragen, hij gaat dan in de bench liggen zonder dat daar aanleiding voor is🤔 het knallen valt dit jaar reuze mee, nog niet te hard juichen natuurlijk.Mischien dat jullie meisjes wel goed op de alprazolam of telizen pilletjes reageren. Het blijft elk jaar weer een drama.laat het maar gauw 2019 zijn. Groetjes Alida😊
Inderdaad, wat een drama toch Alida. Zo sneu, arme Kasper...en voor jullie ook zo balen.
Ik hoop dat dat shirt werkt. Het idee erachter lijkt wel oké.
Sterkte. :aai:

Gebruikersavatar
Alida
Berichten: 324
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:07

Re: Vuurwerk

Bericht door Alida »

Tot nu toe lijkt de thundershirt te werken😊rond 12.00 vanacht een klein knalletje, kasper bleef stil. Dus hopelijk helpt het Jeanette😊groetjes Alida☺️
Eigenaar van Koen-Kasper van Katoen (30-05-2013 | Bloemetje X Pickwick)

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Vuurwerk

Bericht door jetwolrich »

Ik heb voor Beer Bach bloesem Rescue zonder alcohol. Vond ik bij de drogist, speciaal voor honden.
Vroeger was Beer helemaal niet bang, maar ze is door Indy aangestoken . Had ik opeens twee bibberende Smouzen op schoot.
De Rescue helpt wel goed vind ik. Ik geef het al twee dagen voor oudjaar aan Beer, een paar keer per dag.
Maar het zegt niet zoveel. Misschien helpt het bij een ander niet.
De dreunen van het carbid vindt Beer enger dan een knal. Door de trillingen denk ik.
Nu maar hopen dat het keihard regent op de 31e............ :happyhondje:
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Vuurwerk

Bericht door loes »

Hier gelukkig geen carbid. Dus maar geen regen in de Rijnmond want dan wordt er nog dagen lang met zwaar vuurwerk "gespeeld".
Ik ben zo blij dat onze huidige Smouzen niet angstig zijn, onze Norma destijds was een ramp, die reageerde al panisch op klappertjes.
Maar haar dochter Adah maakte het helemaal niks uit, werd ook niet door haar moeder getriggerd.
Adahs zoon Jelle heeft vuurwerk zelfs altijd leuk gevonden, maar nu is hij zo doof en bijna blind dus reageert misschien wel helemaal niet meer.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Vuurwerk

Bericht door Trix »

Vorig jaar hadden Billie en Bero helemaal geen last , de cd die jet heeft afgespeeld in de nestperiode heeft goed geholpen , gelukkig heb ik hier nog bijna niets gehoord .
Hoop dat B&B er dit jaar weer zo heerlijk doorheen fietsen .
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Vuurwerk

Bericht door sammydesmous »

Het allereerste jaar had Sammy ook totaal geen vuurwerkangst maar door oa een vuurwerktraining en een keer een harde knal vlak achter ons kreeg ze het dus wel en in de loop van de jaren is dat alleen maar toegenomen.

We hebben voor dit jaar een vuurwerkpakket van Eko4petz gekocht. Alles op natuurlijke basis.
Eerst beginnen met een poeder Puur Rust, daarna na een aantal dagen druppels Puur Nervo erbij en een paar dagen voor het knalfestijn komt er Bach Rescue druppels bij. We zijn er vorige werk mee begonnen en tot onze verbazing schijnt ze de druppels en poeder lekker te vinden. Wel over een klein stukje vlees heen.
We hopen dat ze wat rustiger de feestdagen doorkomt en niet weer tot juni gestressd is zoals dit jaar.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Vuurwerk

Bericht door Jeanette »

Ah...klinkt goed José. Hopelijk werkt het, zo opgebouwd.

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Vuurwerk

Bericht door Charlotte »

Maar hopen dat het werkt.
Succes.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Vuurwerk

Bericht door Maureen »

Klinkt goed José. Ik hoop zo dat het helpt!

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Vuurwerk

Bericht door Gwen »

Kwam dit net tegen. Is nu nog een prototype, maar wie weer in de nabije toekomst.
https://www.dutchcowboys.nl/gadgets/er- ... rwisseling

Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Plaats reactie