Waar slaapt jouw smous?

Help, ik krijg een smous. Wat nu? Prangende vragen welkom ;-)

Waar slaapt jouw smous?

Op je bed in de slaapkamer
3
43%
In de bench/mand op je slaapkamer
1
14%
In de bench/mand in een andere ruimte in huis
3
43%
 
Totaal aantal stemmen: 7

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Waar slaapt jouw smous?

Bericht door Gwen »

Afbeelding
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Waar slaapt jouw smous?

Bericht door Gwen »

Het eerste 1,5 jaar sliep Dorus in zijn bench in onze grote hal. Alleen op vakantie sliep hij bij ons op bed. Dit vonden we eigenlijk altijd erg gezellig. Met Oud en Nieuw 2018-2019 mocht Dorus bij ons op bed slapen vanwege het vuurwerk (dat hier nauwelijks wordt afgeschoten en waarvoor hij niet bang is, ahem).
De volgende avond liep hij als vanouds naar zijn bench in de hal, toen ik aan Foeke vroeg: 'Zullen we hem weer hier laten slapen?' Vier seconden later lag die weer op ons bed. En zo is het gebleven. :ja:
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
Trix
Moderator
Berichten: 550
Lid geworden op: 06 jul 2018 23:23
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Waar slaapt jouw smous?

Bericht door Trix »

Heerlijk toch , bij ons mogen ze op bed een half uur en dan zoeken ze zelf hun mandje op
Berov.h Hooge Nest van Kaatje/Beer v.h Hooge NestxRoef/Ozzy 25-03-2015
Billiev.h Hooge Nest van Indy v.h Hooge NestxBoef 04-05-2017

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Waar slaapt jouw smous?

Bericht door jetwolrich »

Hier slaapt Beer in de bijkeuken. Vroeger natuurlijk met Micos en Maira en met Indy. Ze heeft een lekker plekje onder het aanrecht. Chiel heeft een slaapkist gemaakt die er onder past. Nu is ze daar alleen. Dat vindt ze geen punt. Ze gaat er zelf in als wij naar bed gaan. Met oudjaar en in de vakantie mag ze bij ons slapen. Dat vindt ze natuurlijk heerlijk. Maar wij vinden het minder.
Als Bruun komt ga ik de eerste nachten beneden slapen in de kamer naast de bijkeuken. Deur open en dan kan Bruun wennen aan de nieuwe situatie.
Daarna gaan ze samen slapen en ik ga weer boven. Babyfoon mee voor het nachtelijke plasje.
Ik weet dat zo’n beetje de helft van de Smouzen bij de baas slaapt maar wij willen het niet.
Zielig? Ik vind van niet hoor.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Waar slaapt jouw smous?

Bericht door Charlotte »

Van het begin af hebben wij gesteld: geen hond boven en al helemáál niet in bed!
Een uitzondering werd gemaakt tijdens de eerste nachten in het beestje zijn nieuwe huis.
Dan mochten ze een kleine week in een bench naast ons bed, maar werden de trap op en af gedragen en zette ook geen pootje op de vloer van de slaapkamer.
Al rap verhuisden ze naar beneden met een plaspauze tijdens de nacht.

Guusje slaapt in de keuken in de bench en Stien in de kamer in de mand.
De keukendeur is daarbij dicht. Dat doe ik ook zo als wij niet thuis zijn en het spul niet mee kan.
Om te voorkomen dat Stien de bank als slaapplek kiest, staat de ren zodanig dat ze daar geen gelegenheid voor heeft.

Hondenharen, zand en andere viezigheid op de grond vinden wij niet zo erg, maar die willen wij absoluut niet in bed of op meubels.
Ook in de caravan slapen de honden op de grond, weliswaar samen.

Als Guusje naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken, gaat Stien in de keuken slapen.

Ook wij vinden gescheiden slapen niet zielig!
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Online
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Waar slaapt jouw smous?

Bericht door Jeanette »

Vanaf dag één sliep Sam (1988) bij ons in bed. Ayla, lag er later bij, op het voeteneinde.
Stapper kwam er even bij en ging daarna in zijn mandje naast bed, eigen keus.
Bloem en Dieuw slapen allebei in bed en het liefst op mijn kant en ze rommelen wat heen en weer.
Ik ben een slechte slaper, dus....
Als ik dit geweten had, zou ik nu kiezen voor...naast bed in een bench.
Maar nu laten we het maar zo.

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Waar slaapt jouw smous?

Bericht door sammydesmous »

Bij ons slapen Sammy & Lieveke beneden in de hal in hun mandjes ook als we niet thuis zijn.
Alleen met onweer, Oudjaarsnacht en nu Sammy ziek is geweest slapen ze op onze kamer maar dan verhuizen ze weer snel naar beneden. Ze komen uit zich zelf nooit boven. Als ze boven slapen ivm dus onweer of Oudjaarsnacht en ziekte dragen we ze naar boven en beneden.
Op vakantie slapen ze ook zo veel mogelijk gewoon beneden. Hebben we een appartement dan slapen ze of in de hal vlakbij onze slaapkamer of in de woonkamer. Lieveke heeft in een appartement de gewoonte om diverse keren in de nacht te controleren of baasje er nog wel is. Dan komt ze aan zijn kant van het bed op 2 pootjes staan en nadat een van ons zegt het is goed gaat ze weer naar haar eigen mand.

Ze komen bij ons ook nooit op de bank of een stoel, ze hebben ook nog nooit een poging daartoe gedaan. Ook onze vorige honden deden dat nooit.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Laatst gewijzigd door sammydesmous op 27 jan 2020 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Coby
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jan 2019 17:04

Re: Waar slaapt jouw smous?

Bericht door Coby »

Bobby slaapt ‘s nachts in zijn bench in de woonkamer.
Hij heeft in december een maand bij vrienden gelogeerd, wij waren in Nieuw Zeeland. Daar waren twee golden retrievers die in een mand slapen. Na twee nachten lag Bobby niet meer in de bench.....
Toen hij in januari weer bij ons in huis was ging hij gewoon weer lekker in zijn bench liggen slapen. Wel zo veilig voorlopig want hij sloopt nog wel eens wat...

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Waar slaapt jouw smous?

Bericht door Gwen »

sammydesmous schreef:
26 jan 2020 19:23
Lieveke heeft in een appartement de gewoonte om diverse keren in de nacht te controleren of baasje er nog wel is. Dan komt ze aan zijn kant van het bed op 2 pootjes staan ...
Haha, wat geweldig. ❤️
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Gebruikersavatar
Gwen
Berichten: 699
Lid geworden op: 04 jul 2018 16:23

Re: Waar slaapt jouw smous?

Bericht door Gwen »

Charlotte schreef:
26 jan 2020 16:26
Ook wij vinden gescheiden slapen niet zielig!
Wij ook niet voor Dorus, maar voor onszelf. :giggle:
Gelukkig klaagt Dorus er niet over.
Dorus (Fake Freek) van Katoen, 21-01-2017 (Dieuwertje Bloem van Katoen X Boef)

Plaats reactie