Hallo allemaal / Jeanet Albert-Jan

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Plaats reactie
JeanetAppie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2021 19:21

Hallo allemaal / Jeanet Albert-Jan

Bericht door JeanetAppie »

Hallo allemaal! :hi:

Na heel veel nadenken, wikken en wegen én natuurlijk smouzen ontmoeten, hebben wij ons uiteindelijk aangemeld voor de wachtlijst van een Smousje.

Wij, Albert-Jan en Jeanet (beiden 52 jr), wonen in het mooie Drentste Smilde nét in het buitengebied aan de (zoals men het hier noemt) “stille kant” van de Drentsche Hoofdvaart. We hebben een vrijstaand huisje waar we samen met onze 2 honden (Saar, een Berner Sennen van 6 jaar en Emma een kleine blonde straatmix van 5 jaar) onze 2 katten (Freek en Sien) én met een toompje kippen (6 hennen en 1 haan, Foppe genaamd) wonen. We hebben er een grote tuin van 800m2 waar het heerlijk toeven is voor mens en dier!
Afgelopen januari jl. hebben we onze Hannah (9,5jr) in moeten laten slapen (óók een Berner Sennen) en ondanks het enorme verdriet staat ons hart weer open voor een derde hondje. Waarom dan een smousje? Al jaren ken ik een Smousje waar ik stiekem een beetje verliefd op ben.. vriendelijk, gemakkelijk, intelligent en speels. Karaktereigenschappen die ons heel erg aanspreken...
Daarnaast vind ik het geweldig om met de honden te “werken” Met onze Emma doe ik agility. Dat is echt superleuk! Een smous is ook zo’n werkertje. Je bouwt er een geweldige band met je hond mee als je samen traint.

Daarnaast vinden wij het belangrijk dat er in het ras eigenlijk geen ziektes voorkomen (iets wat voor de Berner Sennen helaas wel anders is) Het op een verstandige manier terugfokken van het ras spreekt ons dan ook enorm aan. En tot slot zien ze er natuurlijk ook geweldig uit! Een groots stoer hondje met een geweldig karakter in een klein lijfje.

We hebben ons nog maar net aangemeld (krijg je trouwens een bevestiging van de aanmelding? Deze heb ik nl. (nog) niet gehad. Ik zelf had geen voorkeur voor een reu of teef, manlief wilde echter liever een teefje... dus we hebben ons voor een teefje op de lijst laten zetten.
We hebben zéér zeker geen haast en willen ook zéker geen coronahondje. We hopen zelf dat de lange wachtlijst, de impulsaankopers zelfs afschrikt.
Nu maar het geduld bewaren tot we aan de beurt zijn, tot die tijd gaan we ons verlekkeren aan alle leuke foto’s en verhalen die we hier hopen tegen te komen.

Tot ziens! :hondje:
Jeanet en Appie

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hallo allemaal

Bericht door Jeanette »

Hallo Jeanet en Appie.
Leuk dat jullie voor de smous gevallen zijn.
Een teefje betekent wél ook een nestje als ze wordt goedgekeurd. Ook iets om je op te verheugen.
Nu ben ik wel een beetje benieuwd op welk Smildeger smousje je een beetje verliefd bent... :biggrin:
Smouzen zijn zeker werkertjes.

Wij hebben twee dametjes, onze Bloemetje en haar dochter Dieuwertje.
Maar zijn al sinds '88 aan de smous verslingerd.

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Hallo allemaal

Bericht door jetwolrich »

Welkom, vanuit Groningen.
Wij hadden Appenzellers en als derde hond kwam onze Smous Beertje erbij. Een prima combinatie. Smousjes houden van gezelligheid en functioneren goed in een roedel.
Nu hebben we Beertje, de zus van Bloem van Jeanette op dit forum. En sinds een jaar Bruun. De achterkleinzoon van Beertje.
Een fijn stel samen.
Sterkte met wachten!!
Maar het is het dik waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

JeanetAppie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2021 19:21

Re: Hallo allemaal

Bericht door JeanetAppie »

Dankjulliewel!

Hahaha Jeanette... “Smildeger” iemand uit de buurt dus :biggrin:
Het smousje die ik bedoelde in mijn voorstelpost is Renner, hij woonde tot voor kort in Appelscha, maar is onlangs verhuisd naar Zuidlaren.
Renner is inmiddels ook al een jaar of 12 geloof ik (precies weet ik het niet)

en wat leuk een Appenzeller Jet, ja de sennenhonden zijn ook zo geweldig! Helaas zit er veel ziekte in het Berner ras, en ze hebben daardoor een lage levensverwachting van slechts 7 à 8 jaar...
we hebben altijd meerdere honden tegelijk gehad, dat is juist ook zo leuk voor ze!

Ja het grote wachten is begonnen... heb alvast een melding in mijn agenda gezet over 2 jaar hahaha
(Weten jullie misschien of je ook nog bevestig krijgt van de inschrijving op de wachtlijst? Deze heb ik nl. niet gehad)

Dankjulliewel alvast!

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Hallo allemaal

Bericht door sammydesmous »

Hallo Jeanet en Appie
Vanuit het Noordelijkste puntje van Zuid Limburg heet ik jullie welkom op het forum.

Leuk dat jullie voor een smous willen gaan. Het is het wachten waard hoor. Wat veel dieren hebben jullie. Gezellig lijkt me dat.
Wij hebben Sammy (12 jaar) en haar eerst geborene, dochter Lieveke (9 jaar). 2 Ontzettend lieve schatten zijn het waar we iedere dag van genieten.
Wij hebben op Sammy bijna 3 jaar gewacht.

Na inschrijving krijg je geen bevestiging maar je kunt natuurlijk wel even een mailtje sturen met de vraag of je inschrijving en betaling goed aangekomen en zijn.

Veel lees en schrijfplezier hier. Je hoeft trouwens geen smous te hebben hoor om actief mee te doen op dit forum.


José & Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hallo allemaal

Bericht door Jeanette »

JeanetAppie schreef:
17 mar 2021 20:33
Dankjulliewel!
Hahaha Jeanette... “Smildeger” iemand uit de buurt dus :biggrin:
Het smousje die ik bedoelde in mijn voorstelpost is Renner, hij woonde tot voor kort in Appelscha, maar is onlangs verhuisd naar Zuidlaren.
Renner is inmiddels ook al een jaar of 12 geloof ik (precies weet ik het niet)
Ah...Renner uit Appelscha, nee die ken ik niet. Zeker als Renner niet zijn stamboomnaam is.
Onze Hasse woont in Smilde...ook een smousje om verliefd op te worden.
Dochter van onze Bloemetje.

JeanetAppie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2021 19:21

Re: Hallo allemaal

Bericht door JeanetAppie »

Ohhh wat leuk dat er in Smilde
nóg een smousje woont! Helaas nog niet ontmoet, maar wie weet, Smilde is nou ook weer niet zó groot hahaha.

Online
Karin
Berichten: 653
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:00

Re: Hallo allemaal

Bericht door Karin »

Welkom hier! Bij ons in het Zuid-Westen van het land wonen Suske en haar dochter Fien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hallo allemaal

Bericht door Maureen »

Welkom ook uit het midden des lands. Wij wonen in Zeist met onze twee, moeder en zoon. Ook voor ons niet de eerste smouzen.
Heerlijke hondjes om mee te werken. Behendigheid, detectie, speuren en fietsen doen we met ons huidige setje. Maar ik heb ook obedience gedaan en met twee vorige smouzen is ook kort geflyballd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Hallo allemaal

Bericht door Charlotte »

En ook vanuit (bijna) midden Limburg, van harte welkom hier.
Bij mij woont Stien die ruim 8 jaar is.
Zij is ons 3e Smousje.
Veel plezier hier.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Plaats reactie