Voorstellen floor

Op deze plek kun je jezelf voorstellen aan je mede-forumgebruikers
Plaats reactie
Floor
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2020 12:04

Voorstellen floor

Bericht door Floor »

Hallo allemaal, mijn naam is Floor en ben bezitter van een lief havanzer meisje van 2 jaar. Ik ben op zoek naar een leuk maatje voor haar. Maar heb met dit hondje genoeg medische ellende gehad. Vandaar mijn zoektocht naar een hondje die (hopelijk) minder medische aangeboren problemen heeft. Ik kwam uit bij de smoushond. Als ik de omschrijving lees en kijk naar de plaatjes denk ik dat dit een super tof hondje voor bij ons zou zijn. Helaas heeft mijn hondje nogal wat onzekerheden opgelopen door haar vele ziek zijn. Het is dus niet zo eenvoudig om een geschikt maatje voor haar te vinden. Met teven gaat het meestal moeizaam, dus ben daarom op zoek naar een reutje. Maar ben nu voornamelijk op zoek naar een ontmoeting met een echt smoushondje. Dan kan ik kijken of de energieën zouden kunnen matchen (Iedere hond is natuurlijk weer anders). Het zou mij in ieder geval een mooi beeld geven. Dus direct mijn vraag hier. Zijn er mensen in de omgeving van noord holland/het gooi met een smousje die ik een keer zou mogen ontmoeten? Dan weet ik of ik op de wachtlijst moet gaan staan voor zo’n allerliefst smousje. ❤️
Groetjes, Floor en Elphie (havanezer)

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Voorstellen floor

Bericht door Jeanette »

Hartelijk welkom Floor.
Wat sneu voor jou en natuurlijk voor Elphie, al die medische ellende.
Heel jammer dat het haar ook onzeker heeft gemaakt.
Misschien geen slecht idee om te kijken hoe ze sowieso gaat reageren op kleine pups? Van welk ras dan ook...maar wel een beetje haar maat.
De wachttijd voor een smous is rond de twee jaar, dus op de lijst zetten kan nooit kwaad. De bijdrage is eenmalig, dus dan sta je er tenminste al op.
Smouzen zijn drukke pups en drukke pubers...vind ik.. dus daar kun je rekening mee houden. Een degelijke puppy cursus én vervolg cursussen zijn zeker aan te raden.
Ook op latere leeftijd zijn het meestal geen sufmutsen.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Voorstellen floor

Bericht door Maureen »

Ook van mij een welkom Floor!
Het valt niet mee om al twee jaar te dokteren met Elphie. Ik hoop dat jullie nu uitgedokterd zijn.
Wij wonen niet echt in de regio die je opgeeft. Maar hebben wel twee Smousjes. Ook de onze kunnen erg aanwezig zijn en zijn zeker geen “sufmutsen” . Ze zijn graag “ aan het werk” .
Kan prima samen gaan met een onzeker hondje. Maar je hebt groot gelijk dat je een goede match moet zoeken met Elphie.
En een paar goede cursussen zijn zeker niet overbodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Voorstellen floor

Bericht door sammydesmous »

Welkom Floor. Wat fijn dat je je oriënteert op de Smous.👍
Wij hebben Sammy en haar dochter Lieveke. 11 en 9 jaar oud. 2 heerlijke lieverds die dol zijn op strand, bos en hei, op zijn tijd jagen, in de achtertuin op muizen, graag met de bal spelen en speuren rondom huis en haard of in het bos.
Ik vond ze als pup niet overdreven druk, niet meer dan een ander ras denk ik. De puberteit is ons ook reuze meegevallen. Sammy heeft Lieveke grotendeels zelf opgevoed. Gecorrigeerd als het nodig was en beschermd als het moest ( tegen andere grotere honden bv) Dat doet ze nu ook nog wel als ze vind dat het nodig is.
Sammy heeft 2 x een nestje gehad met in totaal 9 pups waarvan er ook weer een paar een nestje gehad hebben.
Wij wonen in het noordelijkste puntje van Limburg net onder de rook van Nijmegen. Niet bij jou in de buurt maar komen kennismaken mag altijd hoor.

Hopelijk heeft Elphie nu genoeg medische ellende gehad en kan ze nu volop gaan genieten van haar hondenleventje met straks hopelijk een geschikt smouzenvriendje erbij.

Als ik jou was zou ik me maar alvast op de wachtlijst laten zetten, dat scheelt straks als je er uit bent of je wel of geen smous wil weer een aantal maanden voor je aan de beurt bent. En komt de pup te vroeg mag je altijd nog even wachten op een Van de volgend nestjes op het tijdstip dat jullie er klaar voor zijn.

Veel plezier hier op het forum.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
jetwolrich
Berichten: 1600
Lid geworden op: 07 jul 2018 14:35

Re: Voorstellen floor

Bericht door jetwolrich »

Welkom Floor, op dit forum. Hier in Groningen wonen Beer en haar achterkleinzoon Bruun.
Ik heb zelf blijkbaar mazzel gehad met deze pups qua drukte. Beer was heel makkelijk en goed op te voeden. En Bruun is eigenlijk net zo.
Maar ik ken ook Smouzen die van geen stoppen weten.
Mocht je een Smousje krijgen, geef hem rust en regelmaat.
Een goede cursus zonder dwang en straf is heel belangrijk.
Natuurlijk beïnvloeden honden elkaar in een roedel maar als jijzelf de leiding neemt vinden ze dat alleen maar fijn.
Smouzen zijn gek op mensen. Echte gezelligheidsdieren. Ze leren snel en makkelijk. Maar het eerste jaar moet je aan de bak. Dat moet met elke pup dus niet klagen, maar dragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jet Wolrich

Beer (Coco x First / Loebas) geb. 09-04-2011
Indy v.h.Hooge Nest ( Beer X Roef / Ozzy) geb. 25-03-2015 tot 25-06-2018
Bertus/Bruni (Billie x Diesel/Mees) geb. 24-12-2019

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Voorstellen floor

Bericht door Charlotte »

Een warm welkom hier vanuit het zuiden des lands waar ik samen met mijn man Peter en Smousje Stien woon.
Stien is een kleinkind van Guusje waarvan wij in februari j.l. afscheid hebben genomen.
Stien is ons 3e Smousje.
Wij zijn ons Smouzenavontuur gestart met Finny, die weer de oma was van Guusje.
Finny en Guusje waren redelijk makkelijk op te voeden. Wat een pup in huis betrof, niets nieuws onder de zon; druk maar te doen.
Aan Stien hadden wij heel wat meer werk, als ik daar nog aan terugdenk...poeh.
Maar dat ligt al lang achter ons, en het gaat heel goed met haar.
Alle drie hebben ze mee mogen werken aan het TFP. Er lopen heel wat nazaten in Smouzenland, w.o. Sammy van José.

Een tip; zet je alvast op de wachtlijst. Twee jaar is lang...
Ondertussen oriënteren.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Plaats reactie