Hersenwerk

Alles wat met sport en spel te maken heeft zoals flyball, canicross, fitness, rally-free, dogfrisbee, detectie en speuren en alle andere hondenspelletjes die je kan verzinnen.
Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

We zijn nog steeds aan het puzzelen. Ze blijven het leuk vinden. En het is leuk om te zien hoe ze op hun eigen manier hetzelfde probleem proberen uit te werken.
We hebben er nu eentje waarbij ze eerst een dingetje moeten draaien voor de laatjes waar de koekjes in zitten open kunnen.
Dorus is iets rustiger en is dan in het voordeel omdat hij een aanwijzing oppikt die Stijnke mist omdat ze te druk is.
Toch lukt het ze uiteindelijk meestal allebei om het op te lossen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

Vandaag hadden we herfstfair: een soort open dag met demonstraties, workshops, kraampjes met hondendingetjes te koop en lootjesverkoop met leuke prijzen.
Ik mocht met mijn eigen puzzels mensen laten kennismaken met het fenomeen hondenpuzzels. Uiteraard waren Dorus en Stijnke maar al te bereid om te demonstreren, maar andere honden mochten ook proberen.
De mevrouw van onze puzzelverhuur kon er vandaag niet zijn, maar ik heb iedereen die interesse had doorverwezen naar haar.
Stijnke heeft last van haar rug lijkt het, dus die hebben we een beetje rustig gehouden. Gelukkig kan ze morgen terecht bij de verwendokter waar Baukje ook zo graag kwam. Maar een puzzel demonstreren wou ze toch wel erg graag, dus ze mocht een moeilijke voordoen. Daarna ging ze lekker met Lies overal kijken en snuiven.
Dorus bleef bij mij en deed ook nog wat demowerk. Als de andere hond mocht proberen lag hij ietsje verderop, zodat de vreemde hond niet in "zijn" ruimte kwam. Hij bleef dan heel ontspannen liggen en bemoeide zich nergens mee. Nam natuurlijk wel koekjes in ontvangst voor zijn voorbeeldige gedrag en als er iemand (zonder hond) een knuffel wilde, was hij altijd bereid om daaraan mee te werken.
Speeltjes gesnuffeld in de hondengrabbelton, piekenrace gelopen met een meisje dat het heel spannend vond, maar toch ook wel graag wilde (haar moeder en ik liepen ook nog mee, dus Dorus had weinig aandacht voor haar en dat was precies wat ze nodig had).
Ik ben weer helemaal trots op ons ventje. En ook op Stijnke, ook al heb ik haar een stuk minder gezien vandaag.

Gebruikersavatar
Charlotte
Berichten: 1730
Lid geworden op: 09 jul 2018 08:47

Re: Hersenwerk

Bericht door Charlotte »

Jullie hebben een fantastische dag gehad.

Wat een geluk dat ook nog eens het weer jullie goed gezind was.
Charlotte

Finny (25-7-1998 /*08-09-2012)= Shaffie× Ben v.h. Brammersweidje

Guusje (30-10-2004/*19-02-2020)=Casper× Joepie

Stien (21-11-2012)= Rolly v.d. Heideakkers x Stien Op de Ruiver

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hersenwerk

Bericht door Jeanette »

Wat hebben je hondjes het weer prima gedaan!
Ze hebben behoorlijk wat reclame gemaakt. :highfive:
Zeker treffen met het weer. Erg leuk voor alle deelnemers kijkers. Eindelijk weer eens iets leuks te doen.

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Hersenwerk

Bericht door loes »

Heel leuk weer Maureen.
Ooit hebben we na een ALV ook zo'n demonstratie gehad, vond ik ook heel leuk.
Ik ben gelijk weer op zoek gegaan naar een speel-o-theek hier in de omgeving.
Helaas niets heel dicht in de buurt, maar wel een paar waar ik misschien via zoon of vriendin iets kan regelen.
Ik ga er dus werk van maken, want het lijkt me voor Levi in de winter een goed alternatief voor minder langere wandelingen.
Hij is geen slecht weer liefhebber en ook donker vindt hij niks.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

sammydesmous
Site Admin
Berichten: 1331
Lid geworden op: 06 jul 2018 22:23

Re: Hersenwerk

Bericht door sammydesmous »

Heerlijk zo’n dagje Maureen. Lekker ontspannen puzzelen dat zagen ze wel zitten.
Hopelijk, door jullie toedoen, zullen er meer honden verwend worden met een puzzel.

José Sammy & Lieveke 🐶🐶
Wieske-Sammy Op de Ruiver (Guusje-Blufpokers O'Terry) & Lieveke Op de Mookerhei
22-05-11 Sammy Op de Ruiver X Jurre-Joris) 1-5 Lieveke Loetje Mariken Esther Silke & Sanne
02-04-15 Sammy X Pip 2-1 Jochie Noortje Timmy(+Froukje +Ciske)

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

loes schreef:
11 okt 2021 23:16
Heel leuk weer Maureen.
Ooit hebben we na een ALV ook zo'n demonstratie gehad, vond ik ook heel leuk.
Ik ben gelijk weer op zoek gegaan naar een speel-o-theek hier in de omgeving.
Helaas niets heel dicht in de buurt, maar wel een paar waar ik misschien via zoon of vriendin iets kan regelen.
Ik ga er dus werk van maken, want het lijkt me voor Levi in de winter een goed alternatief voor minder langere wandelingen.
Hij is geen slecht weer liefhebber en ook donker vindt hij niks.
Wij hebben het echt getroffen: een uitleen in Utrecht, die ook nogeens om de drie weken bij ons op de club komt. Ik kan online bekijken welke we gaan doen en als ze hem beschikbaar heeft neemt ze 'm mee. Het is niet heel dichtbij en in de zomer- en winterstop rij ik ervoor naar Nieuwegein, maar ze genieten er zo van , dat ik het toch maar voor ze doe...

Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 2908
Lid geworden op: 08 jul 2018 10:36

Re: Hersenwerk

Bericht door Jeanette »

Een snuffelmat is wel een aardig ding voor pups of hondjes die niet zo snel zijn.
Onze dames hebben het in een paar tellen bekeken.
Maar als 'kraam cadeautje' vond ik het wel wat.
Snel gemaakt van een ronde gootsteenmat bij de Blokker en twee of drie leuke kleuren dunne fleece deken bij het kruidvat oid.
Leuk om te doen en in de winkel zijn ze zeker twee keer zo duur.

Gebruikersavatar
Maureen
Berichten: 2970
Lid geworden op: 07 jul 2018 12:46

Re: Hersenwerk

Bericht door Maureen »

Dat kan ik helemaal beamen.
Stijnke en Dorus vinden het geen hersenwerk, maar voor pups zijn ze geweldig. Om te snuffelen én om op te slapen :ja:

Gebruikersavatar
loes
Berichten: 922
Lid geworden op: 07 jul 2018 16:19

Re: Hersenwerk

Bericht door loes »

Nee voor Levie is het ook alleen maar therapie, doe ik regelmatig om zijn brokjes wat langzamer naar binnen te krijgen.
Ik heb zo'n mat met van die lange dikke draden.
Hij heeft inmiddels flink wat spelletjes en likmatjes, dus er kan genoeg gewisseld worden.
Puck van de Nic Eau Tine (Levi) 16-12-2018

Do (Fija) van Horst en Voorde 30-11-2006
Hollands Koetsiertje's Jelle 13-5-2004
Hollands Koetsiertje's Adah 6-6-1999
Norma van Abtswoude 10-10-1995
Catrijn (Trieneke) 19-12-1978

Plaats reactie